• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5361 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۶ آذر

گفت‌وگو با مدافع تاريخ‌ساز فوتبال زنان

حس و حال رضاييان و چشمي را درك مي‌كنم

تيم ملي فوتبال مردان ايران در حالي ديروز با گلزني دو مدافع خود موفق به اولين پيروزي برابر تيم‌هاي اروپايي شد كه كمتر از دو هفته پيش تيم ملي فوتبال زنان ايران نيز با گلزني يك مدافع اولين پيروزي تاريخ خود برابر يك تيم اروپايي را كسب كرده بود. به گزارش روزنامه اعتماد، گلزني روزبه چشمي و رامين رضاييان در واپسين دقايق نيمه دوم برابر ولز در دور دوم مرحله گروهي مسابقات جام جهاني ۲۰۲۲ قطر سبب كسب اولين پيروزي تاريخ ايران در برابر يك تيم اروپايي در ادوار جام جهاني شد، اما حدود دو هفته قبل، در تاريخ ۲۱ آبان ماه سال جاري، تيم ملي زنان ايران نيز در يك ديدار تداركاتي به مصاف بلاروس رفت كه در آن بازي هم با گلزني يك مدافع، ايران نخستين پيروزي تاريخ فوتبال زنان خود را برابر يك تيم اروپايي جشن گرفت. به همين دليل با مليكا متولي، مدافع راست تيم ملي زنان و تيم شهرداري سيرجان كه زننده گل پيروزي بخش ايران در برابر بلاروس بوده است به گفت‌وگو نشستيم.
 
   ديروز با گل دو مدافع برابر ولز پيروز شديم، گلزني براي يك مدافع چه حسي دارد؟
ديروز تيم ملي ايران بسيار خوب و درخشان بازي كرد و مزد اين بازي خوب و جنگنده را هم در پايان دريافت كرد، از نظر من رامين رضاييان در ديدار ديروز بهترين بازيكن زمين بود، رضاييان سبك خاصي از مدافع بودن را به نمايش مي‌گذارد كه اين سبك مورد علاقه من نيز است و از ايشان الگو مي‌گيرم.
   به عنوان يك مدافع وقتي گل مي‌زني چه حسي داري؟
به نظر من گلزني براي يك مدافع چندين برابر خوشايندتر از ساير بازيكنان است، چون هيچ كس از تو چنين توقعي ندارد و اتفاق غيرمنتظره‌اي است و تفاوت عيار مدافعان با يكديگر در گلزن بودن آنها مشخص مي‌شود، معمولا مدافعان وقتي گلزني مي‌كنند كه كار گره خورده و مهاجمان هم نمي‌توانند گلزني كنند و اينجا يك مدافع خوب است كه از تك موقعيتي كه براي او ايجاد مي‌شود نهايت استفاده را مي‌برد.
  تفاوت يك مدافع گلزن با ساير مدافعان در چيست؟
مي‌توان گفت استعداد ذاتي در كنار تمرين و ممارست اين تفاوت را رقم مي‌زند، براي مثال من از هد زدن مي‌ترسيدم، اما آنقدر تلاش كردم تا توانستم اين نقطه ضعف خودم را به نقطه قوت تبديل كنم و براي تيم ملي و تيم باشگاهي خودم گلزني كنم.
 اگر بخواهي به مدافعان كم تجربه يك توصيه داشته باشي آن چيست؟
به آنها مي‌گويم كه وقتي به عنوان يك مدافع به خط حمله اضافه مي‌شويد و موقعيتي براي شما ايجاد مي‌شود، تصور كنيد كه اين آخرين موقعيت تيم است و باور داشته باشيد كه گل زدن فقط مختص مهاجمان نيست و شما هم به عنوان يك مدافع مي‌توانيد گلزن مسابقات حساس باشيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون