• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5361 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۶ آذر

اخبار ايران و جهان

داماد شيشه‌اي پدرزنش را به بيابان كشاند و كشت
داماد عصباني كه براي گرفتن انتقام از همسرش، پدر او را به بيابان كشاند و به قتل رساند، محاكمه شد. به گزارش اعتمادآنلاين، متهم در پي دعوا با همسرش و عصبانيتي كه از او داشت پدر وي را كشت، چون مي‌دانست همسرش، پدرش را خيلي دوست دارد. ماموران وقتي از طريق شهروندي باخبر شدند كه جسد غرق در خون مردي در بيابان‌هاي امين‌آباد رها شده است، در محل حاضر شدند و جسد را كه آثار كبودي و شكستگي روي بدنش نمايان بود با دستور قضايي به پزشكي قانوني منتقل كردند. در نخستين گام از تحقيقات روشن شد جسد متعلق به مردي ۶۴ ساله به نام مرتضي است كه آخرين بار همراه دامادش بهروز از خانه خارج شده بود. با افشاي اين ماجرا ماموران به رديابي بهروز پرداختند اما او همزمان با كشته شدن پدرزنش ناپديد شده بود. شواهد نشان مي‌داد بهروز و همسرش از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتند و آخرين‌بار همسر بهروز قهر كرده و به خانه پدرش رفته بود. همسر بهروز گفت: مدتي بود در خانه پدرم بودم. از دست بهروز خسته شده بودم و مي‌خواستم از او جدا شوم. بهروز با پدرم تماس گرفت و گفت مي‌خواهد درباره اتفاقاتي كه افتاده با او صحبت كند، به همين خاطر هم پدرم با بهروز بيرون رفت اما ديگر خبري از او نشد. درحالي كه فرضيه دست داشتن داماد جوان در جنايت قوت گرفته بود ماموران پليس او را بازداشت كردند و بهروز به قتل پدرزنش به دليل توهم ناشي از مصرف شيشه اعتراف كرد.بهروز گفت: من شيشه كشيده بودم. آن‌قدر از دست همسرم عصباني بودم كه تصميم گرفتم از او انتقام بگيرم و چون مي‌دانستم پدرش را خيلي دوست دارد نقشه قتل پدرزنم را كشيدم و بعد هم او را كشتم. من تحت تاثير توهم شيشه اين كار را كردم. بهروز در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد.
در دادگاه
در جلسه دادگاه فرزندان قرباني درخواست قصاص را مطرح كردند، اما همسر بهروز گفت: من گذشت مي‌كنم و براي شوهرم قصاص نمي‌خواهم. سپس متهم در مقابل قضات ايستاد و گفت: مدتي بود با همسرم اختلاف داشتم. او آخرين‌بار قهر كرده و به خانه پدرش رفته بود. من رابطه خوبي با پدرزنم داشتم، به همين خاطر آن روز با او تماس گرفتم و از او خواستم با هم ملاقات كنيم. مي‌خواستم درباره اختلاف با همسرم با پدرزنم صحبت كنم. ما با هم به بيابان‌هاي امين‌آباد رفتيم؛ اما من مشروب خورده و شيشه مصرف كرده بودم و به همين خاطر حالت طبيعي نداشتم. خواهرزنم با گوشي من تماس گرفت تا با پدرش صحبت كند. پدرزنم بعد از اينكه صحبتش با دخترش تمام شد مي‌خواست گوشي موبايل را به من پس بدهد، اما من كه حالت طبيعي نداشتم و دچار توهم شده بودم فكر كردم مي‌خواهد با سنگ مرا بزند، به همين دليل با سر ضربه‌اي به صورتش زدم، سپس با چوبي كه در بيابان افتاده بود ضربه‌اي به پايش زدم و او روي زمين افتاد. همان لحظه پشيمان شدم. او را كول كردم تا به كنار جاده برسانم؛ اما او كه تعادل نداشت چند بار روي زمين افتاد و آثار شكستگي‌هاي متعددي كه پزشكي قانوني گزارش كرده به همين خاطر است. باور كنيد من دو ضربه بيشتر به او نزدم و هرگز قصد كشتنش را نداشتم. متهم درحالي كه سرش را پايين انداخته بود، گفت: من پدرزنم را دوست داشتم و ما مثل دو رفيق بوديم. هرگز قصد كشتن او را نداشتم. فقط او را به بيابان دعوت كرده بودم تا درباره مشكلاتم با همسرم با او صحبت كنم و از او كمك بگيرم؛ اما تحت‌تاثير مصرف شيشه و مشروب دچار توهم شدم و به او حمله كردم. وقتي متوجه شدم پدرزنم فوت كرده جسد را همان‌جا رها كردم و از ترسم فرار كردم. من شرمنده خانواده همسرم هستم و تقاضاي بخشش دارم. در پايان جلسه قضات وارد شور شدند تا راي صادر كنند.


تيراندازي مرگبار  در ۲ مدرسه در برزيل
به گفته مقامات پليس برزيل، روز جمعه در پي تيراندازي يك فرد مسلح در دو مدرسه در ايالت اسپيريتو سانتو اين كشور، دست‌كم سه نفر كشته و ۱۱ نفر ديگر زخمي شدند.اين حوادث در نزديكي ويتوريا، مركز اين ايالت رخ داده است. مظنون اين حادثه توسط نيروهاي پليس محلي دستگير شده با اين حال تاكنون هويت او شناسايي نشده است. برخي رسانه‌هاي محلي گزارش كرده‌اند كه اين فرد، يك نوجوان ۱۶ ساله است. در پي وقوع اين حادثه سه روز عزاي عمومي در برزيل اعلام شده و مقامات اين كشور نيز اعلام كرده‌اند كه تحقيقات به منظور مشخص كردن انگيزه اين تيراندازي ادامه دارد. به گزارش شبكه خبري سي‌ان‌ان، يكي از مقامات امنيتي برزيل گفت: «مظنون براساس اطلاعاتي كه از ويديوهاي امنيتي به دست آمده، به تنهايي اقدام به تيراندازي كرده است.» لوئيس ايناسيو لولا دا سيلوا، رييس‌جمهوري برزيل نيز اين حادثه را يك تراژدي پوچ توصيف كرد.


جزييات تازه از قتل  طلافروش همداني
دادستان همدان با بيان اينكه قتل طلافروش همداني مسلحانه بوده است، گفت: «سرقت از طلافروشي هنوز تاييد نشده است.» حسن خانجاني درباره قتل طلافروش همداني گفت: «قتل طلافروش به صورت مسلحانه بوده و اين فرد تير خورده بود، اما اينكه طلايي از اين مغازه به سرقت رفته، هنوز مشخص نشده است.» دادستان همدان گفت: «قاتل متواري شده و تا زماني‌ كه دستگير نشود، نمي‌توانيم اطلاعاتي درباره سرقت ارايه دهيم و پليس در حال بررسي موضوع است.» سه‌شنبه يكم آذر ماه سال جاري جسد يك طلافروش در بازار مظفريه همدان كشف شد.


تصادف مرگبار با خودروي  حمل زباله در اليگودرز
مديرعامل جمعيت هلال‌احمر لرستان گفت: «بر اثر برخورد سمند با خودروي حمل زباله سه نفر فوت كردند.» محمد قدمي روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «يك دستگاه خودروي سمند در محور اليگودرز به ازنا حوالي پمپ بنزين پرستاري از عقب با خودروي ويژه حمل زباله شهرداري برخورد كرد.» او گفت: «به دليل شدت اين حادثه متاسفانه سه نفر از سرنشينان سمند در دم جان باختند و دو نفر نيز مصدوم شدند.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون