• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5362 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ آذر

از پرويز برومند تا خبرنگارها و هواداران

كمك كنيد با همه توان به مصاف امريكا برويم

۱- فرداشب تيم ملي ايران مقابل امريكا به ميدان خواهد رفت. توضيح درباره اهميت اين بازي وقت تلف كردن است. نشان به آن نشان كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان و مردم مهم‌ترين موفقيت ورزشي ايران بعد از انقلاب پيروزي بر ايالات‌متحده در جام جهاني ۱۹۹۸ بوده است. تازه در آن مسابقات ايران و امريكا هر دو حذف شدند اما در بازي فردا هر دو تيم براي صعود مي‌جنگند. يعني به همه آن حساسيت‌هاي سابق كه فرافوتبالي بودند، يك جنگ فوتبالي براي كسب افتخار صعود به دور بعد را هم بايد اضافه كرد. 
۲- اهل فن مي‌گويند براي نبردهاي بزرگ به حضور همه نيروها احتياج است. در جنگ‌هاي فوتبالي اين «همه نيروها» علاوه بر بازيكنان و كادرفني شامل مردم يا همان هواداران، جامعه فوتبال از جمله پيشكسوتان به همراه اصحاب رسانه مي‌شود. همه كساني كه در موفقيت‌هاي بزرگ قبلي تيم ملي كنار بچه‌ها بودند، تشويق‌شان كردند و براي‌شان حماسه سراييدند. تاريخ نشان داده هرگاه مجموع اين نيروها در يك راستا قدم برداشتند موفقيت‌هايي براي تيم ملي رقم خورده است. 
۳- براي بازي فرداشب ما همه نيروهاي خود را دراختيار نداريم. بخشي از بدنه جامعه هواداري به هر علتي كنار كشيدند.  يكي از سرشناس‌ترين آنها پرويز برومند است. كسي كه ۲۴ سال پيش و در بازي تاريخي ايران و امريكا در ورزشگاه ژرلان شهر ليون عضوي از آن تيم قهرمان بود و حالا در دومين تقابل دو تيم در بند است. تعدادي از خبرنگارها و ورزشي‌نويس‌هاي كشور هم همين‌طور. همان‌هايي كه بخش مهمي از تاريخ مكتوب و شفاهي ورزش ايران را ثبت كردند. همان‌هايي كه موفقيت‌هاي ورزشي ايرانيان را به گوش مردم ايران و دنيا رساندند. نيلوفر حامدي، سعيده فتحي، احسان پيربرناش، آريا جعفري و چند نفر ديگر. روز گذشته مهدي اميرپور هم به جمع اين نفرات اضافه شد.
۴- بعد از بازي ايران و ولز و برد ارزشمند يوزها رييس قوه قضاييه به مراجع ذي‌ربط قضايي براي بهره‌مندي زندانيان از ارفاقات قانوني و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده دستور ويژه صادر كرد. آن‌طور كه در خبرها و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد تعدادي از بازداشتي‌هاي اخير بعد از اين دستور با قيد وثيقه آزاد شدند. از چهره‌هاي سرشناسي نظير حسين رونقي تا افرادي كمتر شناخته شده. اين اتفاق مبارك واكنش‌هاي مثبتي در سطح جامعه به همراه داشت و البته خيلي‌ها آرزو كردند هرچه سريع‌تر مشكل سايرين هم حل شود. 
۵- فرداشب ايران مقابل امريكا به ميدان مي‌رود. چقدر خوب مي‌شود از همين لحظه تا فرداشب ساعت 22:30 كه بازي آغاز مي‌شود مقامات قوه قضاييه نهايت تلاش‌شان را بكنند تا اردوي تيم ايران قوي و قوي‌تر شود. تا موقعي كه سوت آغاز بازي 
به صدا در مي‌آيد ايران همه نيروهايش را بسيج كرده باشد. آن‌وقت مردم با دقت بيشتري پاي تلويزيون خواهند نشست، پيشكسوتان فوتبال عوض« فلاني را آزاد كنيد» و «جاي فلاني زندان نيست» براي تيم ملي آرزوي موفقيت مي‌كنند و فعالان رسانه‌اي ورزش به جاي دل‌نگراني براي همكاران‌شان روي پوشش هرچه وسيع‌تر موفقيت احتمالي تيم ملي متمركز مي‌شوند. چقدر خوب مي‌شود هر كه مي‌تواند و كاري از دستش ساخته است تلاش كند در اين رويداد ملي ما با همه توان مقابل ايالات‌متحده به ميدان برويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون