• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5362 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ آذر

موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان در يك نگاه

تاريخچه- طرح مذكور در وزارت آموزش‌وپرورش كامل شد و با تصويب مجلس شوراي اسلامي، موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان در تاريخ 7/3/1374 در اجراي تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران طي تصويب نامه شماره ١٣٥٩/ت١٤٩٥٦- هـ مورخ 11/2/1374 هيات وزيران، تاسيس و در اداره ثبت شركت‌ها ثبت شد و تا به امروز طي برنامه سوم توسعه، ماده ١٤٧ و ماده ٥٣ برنامه چهارم توسعه نيز استقرار  يافته  است.
اهداف  و   سياست‌ها- موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان به عنوان سازماني اقتصادي با برخورداري از اعتماد روزافزون در ميان قشر معلمان كشور و حمايت دولت مي‌كوشد تا با فعاليت‌هاي اقتصادي نظير اداره شركت‌ها، سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌ها و صنايع بزرگ از جمله نفت، پتروشيمي و معادن و انجام امور خدماتي، منافع اقتصادي و سطح رفاه فرهنگيان عضو را بهبود ببخشد. صندوق ذخيره فرهنگيان براي دستيابي به حداكثر سود كه فلسفه وجودي آن را تشكيل مي‌دهد، تلاش مي‌كند با به‌كارگيري ديدگاه‌هاي نوين اقتصادي در تمامي امور و رعايت اصل هسته كوچك و شبكه بزرگ، مناسب‌ترين خدمات و منافع اقتصادي را براي فرهنگيان تامين كند.
موضوع  فعاليت- رووس فعاليت‌هاي موسسه با توجه به اهداف ذكرشده در ماده ٢ به شرح‌ بندهاي زير و به ويژه در موضوعات و سرفصل‌هاي سرمايه‌گذاري، مشاركت، عامليت يا كارگزاري در كليه فعاليت‌هاي اقتصادي ريالي و ارزي براي توسعه ظرفيت‌هاي بانكي، توليدي، خدماتي، تجاري، مالي، عمراني، فرهنگي و ساير عرصه‌هاي مرتبط با توليد و افزايش سرمايه در چارچوب قوانين و مقررات جاري كشور و مفاد اين اساسنامه خواهد بود. 
 صنعت و بنگاه‌هاي اقتصادي: 
٭  سرمايه‌گذاري جهت توسعه ظرفيت‌هاي توليدي و بهره‌برداري از مجموعه‌هاي صنعتي، كشاورزي، خدماتي و آموزشي
٭ جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي، تامين منابع مالي كسب‌‌وكارهاي موسسه و راه‌اندازي و بهره‌برداري از بنگاه‌هاي اقتصادي.
٭ انجام همه فعاليت‌هاي تجاري، واردات و صادرات، توزيع و فروش محصولات، راه‌اندازي و مبادرت به فعاليت‌هاي حمل ‌و‌نقل و  انبارداري.
 املاك  و  مستغلات- ارايه خدمات مشاوره‌اي، مديريتي، اجرايي و سرمايه‌گذاري، مشاركت، تامين مالي مستقيم و غيرمستقيم و احداث پروژه‌هاي ساختماني و ساخت‌وساز واحدهاي مسكوني، تجاري، اداري، رفاهي، آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، ورزشي، بهداشتي ودرماني و ...
بانك  و  بيمه
٭  مشاركت در تامين مالي، تاسيس و اداره نهادهاي پولي از قبيل بانك‌، بيمه‌، شركت‌هاي تامين سرمايه، ليزينگ‌، كارگزاري، صرافي‌، شركت‌‌ها و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري.
٭  اخذ تسهيلات توليدي، تجاري و خدماتي، ضمانتنامه‌ از داخل و خارج كشور
٭  نگهداري و سرمايه‌گذاري در مسكوكات، فلزات گرانبها، ارزهاي خارجي، گواهي‌هاي سپرده بانكي ريالي و ارزي، سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري ريالي و ارزي نزد بانك‌ها و موسسات مالي اعتباري داخل و خارج يا نهادهاي داراي مجوز  و  معتبر.
بورس  و  ساير  نهادها
- خريد سهام و ساير اوراق بهادار از جمله خريد سهام بورس‌ها، فرابورس‌ها و نهادهاي مشابه.
- تاسيس شركت و اداره شركت، تشكيل هلدينگ از شركت‌ها با انجام سرمايه‌گذاري و اداره مستقيم و فعال يا صرفا با سرمايه‌گذاري در سهام.
– ارايه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله تامين مالي، بازارگرداني اوراق بهادار، مشاركت در تعهد پذيره‌نويسي اوراق بهادار و تضمين نقدشوندگي اصل با حداقل سود اوراق بهادار و خدمات مشابه.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون