• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5367 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ آذر

سایت کدال گزارش داد

اثر تداوم اختلال اینترنت بر درآمد اپراتور اول

درآمد همراه اول براي دومين ماه متوالي كاهش يافت. اين كاهش در بخش درآمدهاي مربوط به سيم‌كارت‌هاي اعتباري چشمگيرتر است و در اين بخش، درآمدها از ماه مشابه در سال گذشته نيز كمتر شده است.
به گزارش پيوست، پس از آنكه اختلال در اينترنت و فيلتر شدن اينستاگرام و واتس‌آپ منجر به كاهش بيش از ۷۴۰ ميليارد توماني درآمدهاي همراه اول از محل كاركرد سيم‌كارت‌هاي دايمي و اعتباري در مهرماه شد، اين روند در آبان نيز ادامه يافت و صورت‌هاي مالي منتشرشده در سايت كدال نشان مي‌دهد درآمدهاي همراه اول در دومين ماه پاييز نسبت به ماه قبل‌تر، بيش از ۱۹۲ ميليارد تومان كاهش يافته است.
مقايسه درآمدهاي همراه اول با ماه مشابه سال قبل نشان مي‌دهد درآمدهاي سيم‌كارت‌هاي اعتباري همچنان بيشتر از سال گذشته است؛ اما سيم‌كارت‌هاي اعتباري درآمد كمتري نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

كاهش درآمد اعتباري و دايمي
گزارش عملكرد همراه اول در آبان ۱۴۰۱ كه در سايت كدال منتشر شده بيانگر كاهش درآمدها در هر دو نوع سيم‌كارت اعتباري و دايمي است. در سيم‌كارت‌هاي دايمي، بيش از ۶ ميليارد تومان كاهش درآمد ديده مي‌شود. اين كاهش در مهرماه، بيش از ۳۵۶ ميليارد تومان بود. در سيم‌كارت‌هاي اعتباري اوضاع وخيم‌تر به نظر مي‌رسد. در اين بخش درآمد همراه اول بيش از ۱۸۶ ميليارد تومان نسبت به مهر ماه كاهش پيدا كرده است. هرچند در مهر و نسبت به شهريور، اين كاهش بيش از ۳۸۷ ميليارد تومان بود.
نكته مهم‌تر در اين زمينه كمتر شدن درآمدهاي سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول نسبت به آبان ۱۴۰۱ است. در اين بخش، درآمدها بيش از ۷۱ ميليارد تومان كاهش يافته‌اند. هرچند اين عدد در درآمدهاي همراه اول، بزرگ نيست اما تداوم كاهش درآمدها و كمتر شدن آنها به نسبت سال گذشته مي‌تواند نگران‌كننده باشد.

كاهش درآمد كلي
مجموع درآمدهاي همراه اول از كاركرد سيم‌كارت‌هاي اين شركت نيز روند كاهشي خود را ادامه داده هرچند شيب آن نسبت به ماه قبل، كمتر شده است. مركز ملي فضاي مجازي در گزارشي اعلام كرده است: «سهم ترافيك اينستاگرام از كل حجم بازار فروش ترافيك توسط كاروران ارتباطي ثابت و سيار ۵۰درصد بوده و معادل ۳۰ هزار ميليارد تومان در سال جمع‌بندي شده است.» در اين گزارش، اشاره‌اي به سهم واتس‌آپ نشده، اما به نظر مي‌رسد مجموع ترافيك اين دو پلتفرم پركاربرد حدود ۶۰‌درصد ترافيك اپراتورهاي همراه را شامل مي‌شده كه اكنون، بخش بزرگي از آن ديگر 
در دسترس نيست.

درآمد همراه اول براي دومين ماه متوالي كاهش يافت
درآمدهاي همراه اول از محل كاركردهاي سيم‌كارت‌هاي اين شركت درنهايت بيش از ۱۹۲ ميليارد تومان نسبت به ماه قبل كاهش يافته؛ اما همچنان ۹۲ ميليارد تومان بيش از آبان سال گذشته است.
درآمد همراه اول از كاركرد سيم‌كارت‌هاي دايمي و اعتباري در آبان سال جاري بيش از ۲۳۰۰ ميليارد تومان بوده است.
همراه اول محل‌هاي درآمدي ديگري نيز دارد كه جريان بزرگي محسوب نمي‌شود و مجموع آنها در آبان‌ماه به حدود ۳۰۰ ميليارد تومان رسيده‌اند. بدين‌ترتيب كل درآمد همراه اول در آبان سال جاري بيش از ۲۶۰۰ ميليارد تومان گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون