• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5370 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر

بيانيه انجمن صنفي عكاسان در مورد وضعيت عكاسان بازداشت‌شده

ايسنا| انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي در تازه‌ترين بيانيه خود جزييات جديدي از وضعيت عكاسان بازداشت‌شده منتشر كرده است كه نشان مي‌دهد احمد حلبي‌ساز، عكاس مطبوعاتي به پنج سال زندان محكوم شده است. 
در اين بيانيه آمده است: «انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي در راستاي مسووليت صنفي خود، لازم مي‌داند كه آخرين شرايط همكاران بازداشت‌شده را به اطلاع اعضاي انجمن و جامعه عكاسي ايران برساند. اولين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات حسين اسماعيلي صبح روز چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضي عموزاد برگزار شد. نماينده انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي ايران توانست با موافقت قاضي پرونده، در جلسه دادگاه حضور پيدا كرده و با حسين اسماعيلي ديدار داشته باشد. همچنين نامه‌اي از سوي انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي مبني بر معرفي سوابق و خدمات حرفه‌اي ايشان به قاضي پرونده ارايه شد تا به روند دادرسي ايشان در مسير آزادي كمك كند. تاكنون هيچ حكمي براي ايشان صادر نشده است.
اولين دادگاه رسيدگي به اتهامات خانم يلدا معيري ساعت 11 صبح روز چهارشنبه ۹ آذر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضي افشاري برگزار شد. نماينده انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي ايران در پايان جلسه دادگاه با يلدا معيري ديدار كوتاهي داشت و نامه‌اي از سوي انجمن مبني بر معرفي سوابق و خدمات حرفه‌اي ايشان به قاضي پرونده ارايه شد تا به روند دادرسي ايشان در مسير آزادي كمك كند. هنوز حكمي براي ايشان صادر نشده و وكيل خانم معيري نيز به جزييات پرونده دسترسي نداشته است.  در مورد آريا جعفري، دو جلسه رسيدگي به اتهامات برگزار شده است. نامه‌اي مبني بر معرفي سوابق و خدمات حرفه‌اي ايشان از سوي انجمن به قاضي پرونده ارايه شد تا به روند دادرسي ايشان در مسير آزادي كمك كند. هنوز حكمي براي ايشان صادر نشده است. عادل كريمي كه ۱۹ مهرماه در منزل يكي از دوستانش بازداشت شده بود، با قرار وثيقه آزاد شده است.
 احمد حلبي‌ساز كه پس از ۲۷ روز با قرار وثيقه آزاد شده بود، در گفت‌وگو با يكي از اعضاي هيات‌مديره اعلام كرد كه دادگاه او تشكيل شده و بدون داشتن وكيل به پنج سال زندان و ممنوع‌الكاري محكوم شده است. انجمن در تلاش است با مشاوره حقوقي به آقاي حلبي‌ساز، تلاش كند تا اين حكم در دادگاه تجديدنظر تغيير كند. انجمن مسووليت خود را پيگيري شرايط تمامي عكاسان مطبوعاتي بازداشتي، اعم از عضو و غيرعضو مي‌داند و تمامي ظرفيت‌هاي حقوقي و قانوني خود را براي آزادي اين عكاسان به كار مي‌بندد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون