• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5372 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۹ آذر

شي جين‌پينگ پاي يك بيانيه ديگر را هم امضا كرد

همصدايي چين با اتهام‌زني‌هاي شوراي همكاري خليج فارس عليه ايران

  بعد از انتشار بيانيه مشترك عربستان سعودي و چين كه در آن انتقادهايي نسبت به ايران مطرح شده‌بود، رييس‌جمهور چين در جلسه مشترك با سران كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس هم زير بيانيه‌اي را امضا كرد كه در آن از ايران انتقاد شده‌است.
  در بيانيه مشترك رييس‌جمهور چين و سران شوراي همكاري خليج فارس آمده‌است: 
  رهبران بر ضرورت حمايت از پيمان عدم اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي و جلوگيري از اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي در منطقه خليج [فارس] و تضمين ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران با هدف حفظ امنيت و ثبات منطقه‌اي و بين‌المللي و بر ضرورت همكاري ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كردند.
  دو طرف تاكيد كردند كه روابط كشورهاي عرب خليج [فارس] و ايران بايد بر اساس پيروي از اصول حسن همجواري و عدم مداخله، احترام به استقلال، حاكميت ملي و تماميت ارضي كشورها و حل و فصل مناقشه‌ها با ابزارهاي مسالمت آميز، بر اساس منشور ملل متحد و قوانين بين‌المللي و عدم استفاده از زور يا تهديد به آن و حفظ امنيت و ثبات منطقه‌اي و بين‌المللي باشد.
 رهبران بر اهميت گفت‌وگوي جامع كشورهاي منطقه براي حل مساله هسته‌اي، فعاليت‌هاي ثبات‌زداي ايران و حمايت ايران از گروه‌هاي تروريستي و فرقه‌گرا و سازمان‌هاي مسلح غيرقانوني، جلوگيري از اشاعه موشك‌هاي بالستيك و پهپادها، تضمين امنيت دريانوردي بين‌المللي و تاسيسات نفتي و رعايت قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و حقوق بين‌الملل، تاكيد كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون