• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5372 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۹ آذر

لوئيز انريكه تمام درآمد توييتري خود را به خيريه اهدا كرد

مربي اسپانيايي در نقش فردين

سامان سعادت

لوئيز انريكه پس از اينكه در سال ۲۰۱۹ دختر

 ۹ ساله خود را بر اثر سرطان مغز استخوان از دست داد، درآمد خود را حاصل از توييتر با بيش از ۸۰۰ هزار دنبال‌كننده و ۵ هزار پرداخت‌كننده، به يك پروژه آسايشگاه كودكان در بارسلونا اهدا خواهد كرد.
به گزارش «روزنامه اعتماد» و به نقل از نشريه «ديلي ميل»، لوئيز انريكه سرمربي سابق بارسلونا و تيم ملي اسپانيا كه فرزند ۹ ساله خود زانا را حدود سه سال قبل بر اثر درگيري با بيماري سرطان مغز استخوان و پس از درگيري ۵ ماهه با اين بيماري از دست داد، درآمد حاصل از حساب توييتري خود را كه حدود ۸۰۰ هزار دنبال‌كننده دارد و حدود ۵ هزار نفر از آنها حق اشتراك پرداخت مي‌كنند را به يك مركز خيريه درماني مبارزه با سرطان اهدا خواهد كرد.
در اين توييت، لوئيز انريكه درخصوص مسائل مختلفي ازجمله تمايلات شخصي بازيكنان و خودش صحبت مي‌كند كه براي مخاطبان جذابيت خاصي دارد، اين سرمربي اسپانيايي درآمد حاصل از اين حساب كاربري را كه توسط پنج هزار نفر از دنبال‌كنندگان او پرداخت مي‌شود تمام و كمال به اين خيريه مبارزه با سرطان كودكان اهدا خواهد كرد.
انريكه در همين خصوص پيش از ديدار روز سه‌شنبه اسپانيا و مراكش يك بيانيه صادر كرد و در اين بيانيه اعلام كرد: شما به عنوان دنبال‌كنندگان و كساني كه اشتراك توييچ من را خريداري كرده‌ايد بايد بدانيد كه درآمد حاصل از اين حساب به بنيادي كه قرار است از كودكاني كه درگير سرطان هستند مراقبت كنند تخصيص داده خواهد شد.
اين كودكان دچار بيماري دشواري هستند و خانواده آنها نيز شرايط بسيار سختي را پشت سر مي‌گذارند كه نياز به همراهي و كمك ما دارند.
او همچنين در گفت‌وگو با وب سايت اين خيريه گفته است: ما بايد مراقب كودكاني باشيم كه نمي‌توانند‌ با اين بيماري‌هاي جدي كه درمان قطعي ندارند مقابله كنند. آنها به نوع خاص و ويژه‌اي از محبت، مراقبت و همراهي نياز دارند، آنها بايد بدانند كه با وجود اين بيماري همچنان مي‌توانند كودك باشند و كودكي كنند.
در همين خصوص يكي از دنبال‌كنندگان انريكه با انتقاد به اين رويكرد او گفته است، من پول خودم را به كاتولانيا نمي‌دهم (كاتولانيا يك منطقه خودمختار در اسپانيا است و اين خيريه در آنجا واقع است). انريكه در پاسخ به اين دنبال‌كننده گفته است: اگر فكر مي‌كنيد چون يك فرد در جاي ديگري به دنيا آمده است، يا با زبان متفاوتي نسبت به شما صحبت مي‌كند يا حتي با دو زبان مختلف صحبت مي‌كند، شما نمي‌خواهيد به او كمك كنيد، اشكالي ندارد، من هم ترجيح مي‌دهم شما پول خود را به او ندهيد، اگر كسي به خاطر جايي كه به دنيا آمده است فكر مي‌كند نسبت به ديگري برتري دارد من هم ترجيح مي‌دهم كسي شبيه به او به اين خيريه كمك نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون