• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5375 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ آذر

پنج بازيكن بزرگ جهان كه قهرمان جام جهاني نشدند

آيا مسي از اين ليست خارج مي‌شود؟!

در اين گزارش قصد داريم به بهانه حذف كريستيانو رونالدو از پنجمين جام جهاني متوالي‌اش، به معرفي پنج بازيكن مطرح جهان كه هيچ‌وقت قهرمان جام جهاني نشدند، بپردازيم. 
به گزارش روزنامه اعتماد، قهرماني در جام جهاني، طعمي متفاوت با هر دستاورد تيمي و فردي ديگري دارد، شما مي‌توانيد مثل رونالدو توپ طلا كسب كنيد و قهرمان يورو شويد، مي‌توانيد مثل پلاتيني فاتح ليگ قهرمانان اروپا باشيد و سه توپ طلا در ويترين افتخارات خود داشته باشيد يا مثل مالديني فاتح سوپرجام اروپا باشيد اما هرگز جام طلايي جام جهاني را لمس نكنيد و حسرت فتح آن براي شما ابدي شود. در اين ليست قصد داريم به پنج بازيكن بزرگ تاريخ فوتبال بپردازيم كه هرگز قهرمان جام جهاني نشدند. 
كريستيانو رونالدو (پنج ناكامي متوالي براي ابر ستاره فوتبال جهان) 
پنجمين حذف متوالي تيم ملي پرتغال و كريستيانو رونالدو از جام جهاني فوتبال، همين چند شب پيش در قطر رقم خورد.  رونالدو كه پيش از اين سه بار در مرحله حذفي توسط اسپانيا، فرانسه و اروگوئه از جام جهاني كنار رفته بود، اين‌بار در سن ۳۷ سالگي و با تك‌گل يوسف النصيري توسط مراكش با جام جهاني وداع كرد تا بهترين عنوان كسب‌شده براي او، كسب مقام چهارمي در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان باشد.  كريستيانو رونالدو با تعداد بي‌شمار قهرماني در لاليگا، انگليس، پرتغال، ايتاليا و كسب ۵ توپ طلا، شايد بزرگ‌ترين بازيكني باشد كه حسرت لمس كاپ قهرماني در جام جهاني براي او ابدي شده باشد. 
 يوهان كرايف
 (آلمان غربي، مانع بزرگ اسطوره) 
اسطوره افسانه‌اي فوتبال هلند به فتح اين جام بسيار نزديك بود زيرا او به همراه تيم ملي هلند به فينال مسابقات جام جهاني در سال ۱۹۷۴ رسيده بود. اما آنها پس از شكست دو بر يك مقابل آلمان غربي در مونيخ، اين افتخار را از دست دادند تا كسب عنوان بهترين بازيكن جام جهاني نيز براي او چندان خوشايند نباشد. كرايف در طول دوران ورزشي خود هرگز نتوانست هيچ افتخار بزرگي را با تيم ‌ملي كشورش كسب كند. آمار او در تيم ملي هلند به ثمر رساندن ۳۳ گل در ۴۸ مسابقه است تا حسرت كسب اين جام براي اسطوره سابق آژاكس و بارسلونا نيز ابدي شود. 
پائولو مالديني 
(بهترين مدافع تاريخ بدون فتح جام جهاني) 
به عقيده بسياري از اهالي ورزش، مالديني بهترين مدافع تاريخ فوتبال جهان است اما او هم هرگز موفق به فتح جام جهاني نشده است، اين مدافع ايتاليايي تقريبا همه‌چيز را در سطح باشگاهي به دست آورده است، اما او هم مانند بسياري از ستاره‌هاي تاريخ فوتبال جهان، هرگز نتوانست هيچ جايزه بزرگي را براي كشورش كسب كند. برخي از افتخارات كسب ‌شده توسط اين مدافع افسانه‌اي در سطح باشگاهي عبارتند از ليگ قهرمانان، سري ‌آ، جام حذفي ايتاليا و سوپر جام اروپا. 
ستاره وفادار ميلان طي دوران ورزشي‌اش هرگز به جز ميلان، پيراهن تيم ديگري را بر تن نكرد و به همين دليل از محبوبيت خاصي ميان طرفداران ميلان برخوردار است. اين مدافع طي ۱۲۶ بازي كه با پيراهن تيم ملي ايتاليا انجام داد فقط موفق به زدن ۷ گل شد كه البته اين آمار براي يك مدافع طبيعي است.  

ميشل پلاتيني 
(سه توپ طلا، بدون قهرماني در جهان) 
ميشل پلاتيني دوران بازي باشگاهي موفقي داشت و سه جايزه توپ طلا را از آن خود كرد. او در يوونتوس مهره مهمي بود و اين باشگاه را به يك قهرماني در ليگ‌قهرمانان‌ اروپا، دو قهرماني در سري آ و يك جام حذفي ايتاليا رساند. 
در فوتبال ملي، ميشل پلاتيني موفق شد طي ۷۲ بازي ۴۲ گل براي فرانسه به ثمر برساند. او همچنين در سال ۱۹۸۴ اين تيم را رهبري كرد تا قهرمان اروپا شوند. اما اوهم هرگز نتوانست كشورش را به قهرماني در جام جهاني فوتبال برساند. بالاترين موفقيت او در جام‌جهاني، رسيدن به نيمه نهايي مسابقات در سال‌هاي ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ بود. 
 ليونل مسي  (آيا او از اين ليست نااميد‌كننده خارج خواهد شد؟) 
پيش از فتح جام‌ ملت‌هاي امريكاي ‌جنوبي در تابستان سال گذشته، ناكامي در كسب افتخارات ملي همواره ليونل مسي را زير تيغ انتقاد مخاطبين فوتبال قرار داده بود. با اين حال، هنوز يك جام مهم وجود دارد كه مسي به عنوان كاپيتان تيم ملي آرژانتين بالاي سر نبرده است؛ جام جهاني فوتبال. ليونل مسي در سال 2014 با رساندن تيمش به فينال، به كسب عنوان قهرماني نزديك شد. با اين حال، شانس با آنها يار نبود زيرا در وقت اضافه مقابل آلمان شكست‌ خوردند. 
مسي اما در جام جهاني قطر تنها دو قدم تا فتح اين جام فاصله دارد و هيچ‌چيز براي او دور از دسترس نيست، آرژانتين سه‌شنبه شب به مصاف شاگردان داليچ در تيم كرواسي خواهد رفت تا در صورت پيروزي در اين مسابقه راهي فينال جام جاني ۲۰۲۲ در قطر شود. در صورت قهرماني آرژانتين در اين جام جهاني، تقريبا مسي هيچ حسرت ورزشي در كارنامه‌اش نخواهد داشت و تمام افتخارات را در ويترين خود خواهد ديد اما در غير اين صورت، با توجه به ۳۵ ساله بودن اين ستاره آرژانتيني، حسرت فتح اين جام براي او نيز ابدي خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون