• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5375 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ آذر

رشد ١٣٧ درصدي صدور اوراق گام در بانك صادرات ايران

صدور اوراق گام براي حمايت از بخش‌هاي مختلف توليدي در بانك صادرات ايران رشد ١٣٧ درصدي ثبت كرد.
به گزارش روابط‌ عمومي بانك صادرات ايران، با سرعت گرفتن صدور اوراق گواهي اعتبار مولد (گام) در بانك صادرات ايران، حجم اين اوراق تا پايان آبان ماه سال جاري با بيش از ١٣٧ درصد افزايش نسبت به سال قبل، به ٦٦ هزار و ٤٠٠ ميليارد ريال رسيد.
بانك صادرات ايران با هدف هدايت منابع مالي به سمت فعاليت‌هاي مولد اقتصادي، تامين سرمايه‌ در گردش موثر و پايدار براي واحدهاي توليدي و رفع موانع پولي، صدور اوراق گواهي اعتبار مولد (گام) را به عنوان يكي از ابزارهاي مهم تامين مالي در زنجيره تامين با سرعت بيشتري پيگيري مي‌كند به نحوي كه صدور اين اوراق در ٨ ماهه اول سال ١٤٠١ از نظر مبلغي ١٣٧ درصد افزايش ثبت كرده است.
بانك صادرات ايران در پي انتشار اعتبارات اسنادي ريالي در قالب طرح طراوت در سال ٩٨، به عنوان اولين بانك در كشور، انتشار اوراق گام را نيز در همين سال آغاز كرد و با توجه به استقبال بخش‌هاي مختلف توليدي از اين اوراق طي سال‌هاي ٩٩ و ١٤٠٠ نيز صدور اين اوراق ادامه يافته و در سال جاري نيز با سرعت بيشتري براي حل مشكلات تامين مالي بنگاه‌هاي توليدي و اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است.
اوراق گام از جمله ابزارهاي تامين مالي در زنجيره تامين است كه واحدهاي توليدي و بنگاه‌هاي اقتصادي مي‌توانند براي تامين مالي سرمايه در گردش، تامين مواد اوليه و كالا با دريافت آن از شعب بانك صادرات ايران نسبت به تامين مالي واحدهاي خود در مدت حداقل يك ماه و حداكثر ١٢ ماه اقدام كنند. اين اوراق همچنين قابل واگذاري به تامين‌كنندگان بعدي بدون هر گونه هزينه و كارمزد يا تنزيل از طريق بازار سرمايه است.
افزايش شفافيت جريان مالي، كاهش انحراف منابع، افت هزينه تامين مالي و هزينه تمام شده محصول، كاهش آثار تورمي و تسهيل دسترسي به منابع مالي از جمله مزاياي اين اوراق براي بنگاه‌هاي اقتصادي مولد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون