• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5378 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۶ آذر

برنامه‌ريزي‌هاي عجيب در سوپرليگ زنان

فجر در تمام مسابقات اين نيم‌فصل ميهمان خواهد بود!

فاطمه ابراهيمي

 

سوپرليگ فوتسال زنان به جز حواشي عجيب و غريبي مثل جادوگري و تست تعيين جنسيت، براي برگزاري مسابقات نيز برنامه‌ريزي عجيبي دارد كه سبب اعتراض برخي از تيم‌ها شده است.
به گزارش روزنامه اعتماد، شهريورماه امسال بود كه اعلام شد از اين پس بالاترين سطح از مسابقات فوتسال زنان ايران در قالب «سوپرليگ» برگزار خواهد شد، پس با اين اوصاف، هشت تيم برتري كه سال گذشته از دو گروه حاضر در ليگ برتر فوتسال زنان به مرحله پلي‌آف صعود كرده بودند، به عنوان اولين تيم‌هاي حضور در سوپرليگ زنان راهي جدول اين مسابقات شدند.
پيكان، نصر، پالايش، رايزكو، فجر، ملي حفاري، مس و بوتا پارس ايرانيان هشت تيم منتخب ليگ برتر سال گذشته بودند كه راهي مسابقات سوپرليگ شدند، البته بوتا پارس امتياز خود را به هيات فوتبال نطنز واگذار كرد تا اين تيم نيز در جدول نخستين سال از برگزاري سوپرليگ قرار بگيرد.
اما در روز قرعه‌كشي مسابقات سوپرليگ، اعلام شد كه با تصميم و تصويب سازمان ليگ فوتسال، اين مسابقات در سه نيم‌فصل برگزار خواهد شد، روند ميزباني و ميهماني تيم‌ها به مانند هميشه توسط قرعه‌كشي مشخص شد، بدين‌ترتيب مطابق قرعه‌كشي در دور اول، هر هفته چهار تيم ميهمان و چهار تيم ديگر ميزبان خواهند بود و در نيم‌فصل دوم، اين رويه برعكس خواهد شد (بر اين اساس، اين هشت تيم در قالب سه نيم‌فصل (هر نيم‌فصل ۷ مسابقه) به مصاف يكديگر خواهند رفت و در مجموع هر تيم در طول فصل ۲۱ مسابقه انجام خواهد داد، تاكنون دو نيم‌فصل از فصل جاري اين تورنمنت برگزار شده است و بعد از يك هفته استراحت، هشت تيم حاضر در اين ليگ آماده انجام مسابقات در نيم‌فصل سوم ‌مي‌شوند).
 اما نكته مبهم و عجيب ماجرا مربوط به نيم‌فصل سوم مسابقات است. مرحله‌اي كه بر اساس قوانين سازمان ليگ فوتسال، هر تيمي كه در دو ديدار رو‌دررو در نيم‌فصل نخست و دوم نتيجه بهتري كسب كرده باشد، در نيم‌فصل سوم، ميزبان حريف خود خواهد بود!
اين بدين معناست كه براي مثال تيم قعر جدولي فجر شيراز در دور سوم مسابقات سوپرليگ زنان كه از هفته آينده برگزار خواهد شد، در تمام مسابقات اين نيم‌فصل، به دليل كسب نتايج ضعيف‌تر نسبت به ديگر تيم‌ها ميهمان خواهد بود و طي مدت زمان كمتر از دو ماه، اين تيم بايد به هفت استان ديگر سفر داشته باشد.
سوال اساسي اين است كه براي تيمي مثل فجر كه تقريبا سقوط اين تيم به دليل نداشتن پشتوانه مالي قطعي شده است، آيا ممكن است كه هزينه هنگفت براي اسكان و سفر به ساير استان‌ها را تقبل كند؟ و اصلا چه توجيهي براي برگزاري اين مسابقات در سه نيم‌فصل وجود دارد؟ 
بر اساس شنيده‌ها، با اين شرايط، اين تيم شيرازي ممكن است از ادامه حضور در مسابقات انصراف دهد و بالاترين سطح از مسابقات فوتسال زنان ايران با چالش بزرگي مواجه شود.
بر اين اساس تيم‌هاي متمولي كه به دليل داشتن بودجه مناسب در طول فصل نيز نتايج خوبي كسب كرده‌اند، در نيم‌فصل سوم مسابقات در اغلب ديدارهاي خود نيازي به سفر ندارند و تيم‌هايي مثل هيات فوتبال نطنز و فجر شيراز بايد هر هفته به استان‌هاي مختلف عازم شوند.
بعد از ماجراهايي نظير جادوگري و رمالي در سوپرليگ فوتسال و ماجراي تست‌هاي پيش فصل كه در هفته يازدهم مسابقات تيم‌ها را ملزم به انجام آن كردند، حالا مشكلات مربوط به برنامه‌ريزي‌هاي اين ليگ، برگ جديدي از شگفتي‌هاي سوپرليگ فوتسال زنان را رقم زده است و مشخص نيست تا چه زماني سازمان ليگ فوتسال بدون رييس و مسوول مشخص و با اين مشكلات عديده به ويژه در بخش زنان ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون