• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5379 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ آذر

امروز نگاه‌ها به دو فوق ستاره دوخته شده

مسي- امباپه، بازي جام و تخت

تنها چند ساعت مانده تا سوت آغاز جذاب‌ترين نبرد ورزشي دنيا؛ نبردي كه مي‌تواند براي چند ساعت، جمعيتي ميلياردي را در سراسر جهان مشغول اتفاقي واحد كند، همه را پاي تلويزيون يا در ورزشگاه ميخكوب بنشاند و مبهوت جادوي فوتبال سازد. 
تيم‌هاي ملي فوتبال آرژانتين و فرانسه در حالي بايد در ورزشگاه لوسيل قطر رقابت كنند كه بي‌شك مهم‌ترين جلوه بازي دو تيم در ساق‌هاي دو فوق ستاره‌اي نهفته كه هر كدام به تنهايي، شنل سوپرمن را به دوش‌شان انداختند و دست تيم‌هاي كشورشان را گرفتند تا از مسير پر سنگلاخ صعود، عبور دهند و به ايستگاه فينال برسانند؛ جايي كه هر كدام تنها يك راند ديگر تا رسيدن به جام طلايي فاصله دارند و مطمئنا همه توان خود را مي‌گذارند تا با دست پر به خانه برگردند.
در واقع نمود اصلي اين بازي را نه در ميانه زمين و نه در روي نيمكت‌ها كه در مچ‌اندازي دو ستاره يعني ليونل مسي و كيليان امباپه بايد جست‌وجو كرد؛ دو رفيق و هم‌تيمي در پاري سن ژرمن كه قرار است در دو سوي زمين فرماندهي ميدان را بر عهده بگيرند و هركدام قرار است جام را به سمت خود بكشد.
اگرچه اين دو بازيكن در پاريس هم‌تيمي هستند اما نكته جالب اينجاست كه پيش از اين، اين دو ستاره سه بار به مصاف يكديگر رفته‌اند و امباپه مقابل لئو تسليم نشده و شكستي در كارنامه‌اش ديده نمي‌شود. 
در مجموع امباپه و مسي تاكنون سه بار مقابل يكديگر قرار گرفته‌اند كه خروجي آن، دو برد براي ستاره فرانسوي بوده و يك بازي هم مساوي شده. به غير از بازي يك‌هشتم نهايي جام جهاني 2018، مسي و امباپه در رده باشگاهي هم دو بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. در يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان فصل 21-20، 20 پي اس جي با هت تريك امباپه موفق شد بارسا را در نوكمپ 4-1 مغلوب كند. در بازي برگشت جدال دو تيم 1-1 مساوي شد و ليونل مسي يك گل زيبا به ثمر رساند اما نهايتا نتوانست تيمش را برنده ميدان كند.
با اين وجود، لئو در قطر ورژن جديدي از خودش را به نمايش گذاشته و موفق شده با 5 گل ركوردهاي مختلفي را بشكند و به برترين گلزن تاريخ كشورش تبديل شود اما در سوي مقابل، ميگ ميگ فرانسوي‌ها در اين دوره نقش بسزايي در صعود دوباره كشورش به فينال داشت و موفق شده با 5 گل، نه تنها در كنار مسي بخت اصلي آقاي گلي باشد بلكه از ركورد پله هم عبور كند و از طرفي در 23 سالگي با زدن 9 گل در دو دوره جام جهاني، روياهاي بزرگ‌تري را دنبال كند. البته دوئل اين دو ستاره در اينجا خلاصه نمي‌شود بلكه نبرد اين دو ستاره تكنيكي، مي‌تواند با پيوند زدن موفقيت تيم‌ها به جام، آورده‌هاي فردي ديگري هم داشته باشد؛ مسي و امباپه دو ستاره پي‌اس‌جي مي‌توانند ركوردي ديگر را هم بشكنند: كسب عنوان آقاي گلي و بهترين بازيكن جام جهاني و همچنين قهرماني مسابقات. آخرين باري كه بازيكني چنين كاري را كرد، پائولو روسي بود كه در سال 1982 در جام جهاني در اسپانيا خوش درخشيد و عنوان بهترين گلزن و بهترين بازيكن مسابقات را كسب كرد و جام را هم بالاي سر خود برد.
تقابل مسي و امباپه به نوعي تقابل پادشاه سابق فوتبال با قهرمان تازه از راه‌رسيده‌اي است كه مي‌خواهد تاج و تخت پادشاهي را از آن خود كند. امروز و در فينال مشخص مي‌شود آيا آنهايي كه مي‌گفتند دوران مسي- رونالدو تمام شده و امباپه پادشاه جديد فوتبال است درست مي‌گويند يا نه.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون