• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5381 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ آذر

مسي؛ مردي كه زير پوست صورتش مدار ندارد

افسانه شماره ۱۰ جادويي

بالاخره انتظار به پايان رسيد؛ سرانجام شبيه سكانس‌هاي سينمايي فيلم‌هاي مارول، ابرقهرمان از آسمان به زمين آمد، چوب جادويش را در آورد و مشكل تيمش را حل كرد تا يك‌بار ديگر همه انگشت‌ها به نشانه تقدير و قهرماني، به سوي او نشانه برود؛ فرازميني آرژانتين موفق شد در ۳۴ سالگي بالاخره طلسم قهرماني در جام جهاني را بشكند. او توانست 36 سال پس از آخرين قهرماني اين كشور با ديه‌گو مارادوناي فقيد در جام جهاني 1986، آرژانتين را دوباره در جهان سربلند كند. ليونل مسي سرانجام توانست به روياي ديرينه خود برسد و با برتري مقابل فرانسه، بر جام طلايي قهرماني جهان بوسه بزند؛ بوسه‌اي به بلنداي همه سال‌هاي بازي لئو كه او موفق شد همه عناوين فردي و تيمي را درو كند، اما هميشه در وسط ويترين افتخاراتش، يك جاي خالي ديده مي‌شد؛ يك جاي خالي بزرگ كه از 2006 تاكنون پا برجا بود و او حتي در سال 2014 تا يك قدمي فتح آن رفت، اما موفق نشد. 
مسي در حالي قهرمان جهان شد كه در فينال جام بيست و دوم مقابل فرانسه، يك تنه در نيمه اول و تا اواسط نيمه دوم، تيمش را به جلو برد، اما به ناگاه ورق برگشت و امباپه نگذاشت روياي كينگ، در 90 دقيقه تعبير شود. با اين وجود مسي در وقت‌هاي اضافه باز هم نشان داد مرد اول تيمش است و گل سوم آلبي سلسته را زد تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شود؛ ضرباتي كه ميليون‌ها نفر در جهان را تا مرز سكته پيش برد. خيلي‌ها دل‌شان مي‌خواست بالاخره عكس مسي روي جام بيفتد و نهايتا دست فوتبال در كاسه همين جماعت بود كه نگذاشت جام از دست لئو باز هم سر بخورد و در آغوش او آرام گرفت. مسي در اين جام همه كار كرد تا طلسم قهرمان نشدن در جام جهاني را بشكند؛ او در روزهايي كه رونالدو، رقيب اصلي‌اش با شكست مقابل مراكش راهي خانه شد، توانست در مراحل حذفي كاملا گلزني كند، با 7 گل بعد از امباپه دومين گلزن برتر جام شود، ركورد باتيستوتاي افسانه‌اي به عنوان برترين گلزن تاريخ اين كشور در جام جهاني را بشكند و البته با كسب توپ طلاي مسابقات، يك تنه شنل سوپرمن را به دوش خود بيندازد؛ سوپرمن آرژانتين در حالي به اين قهرماني رسيد كه در صحبت‌هايش پس از بازي اعلام كرد كه قصد خداحافظي از بازي‌هاي ملي را ندارد و قرار است همچنان بازي كند ولي مي‌توان با قاطعيت گفت كه ۲۰۲۲ آخرين جام جهاني مسي بود. 
ليونل مسي كه با ۷ گل و 3 پاس گل عنوان بهترين بازيكن جام را از آن خود كرد در ادامه گفت: «لحظات جنون‌آميزي است. زيباترين لحظاتي كه وجود دارد. همه‌ چيز زيباست. خيلي آرزوي به دست آوردن اين جام را داشتم. مي‌دانستم كه خدا اين جام را به من خواهد داد. سختي‌هاي بسياري كشيديم، اما در نهايت آن را به دست آورديم. فوتبال ورزش ديوانه‌واري است. قهرماني در جام جهاني آرزوي هر كودكي است. اين جام متعلق به مردم آرژانتين است.»
با مصاحبه‌اي كه مسي انجام داد، هواداران فوتبال به خصوص آرژانتيني‌ها مي‌توانند مطمئن باشند فعلا از ديدن كاپيتان خود درون زمين مي‌توانند لذت ببرند. شايد بهتر باشد با خود مرور كنيم اسطوره‌ها تنها افرادي هستند كه مي‌توانند كارهاي افسانه‌اي انجام دهند و ليونل مسي اسطوره‌اي است كه همچنان پاياني بر افسانه‌اش نوشته نشده. افسانه‌اي كه حالا براي مردم كشورش، در كنار دون ديه‌گوي فقيد قرار گرفته و قرار است از اين به بعد به عنوان يك قديس جديد پرستش شود؛ افسانه مردي كه نه روبات است و نه زير صورتش خازن و مدار دارد، اما فرازميني است و هر كسي را از كارهاي حيرت‌انگيزش انگشت به دهان مي‌كند؛ افسانه شماره 10 جادويي، كينگ ليونل مسي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون