• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5383 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱ دي

اخبار ايران و جهان

جنايت هولناك پسر جوان  به خاطر كينه از پدر
پسر جوان به اين دليل كه پدرش به او كمك مالي نكرده بود دست به جنايت زد و گلوي پدرش را بريد. 
اعتماد آنلاين- پسري كه به خاطر بدهي مالي و عدم كمك پدرش از او كينه به دل گرفته و او را كشته بود در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه مي‌شود. اين پسر جوان هرچند در ابتدا سعي داشت عنوان كند پدرش به دست فرد ديگري به قتل رسيده است اما بعد از اينكه متوجه شد ماموران همه‌چيز را درباره او فهميده‌اند لب به اعتراف گشود. او حالا با درخواست قصاص از سوي اعضاي خانواده‌اش روبه‌رو شده است. يك سال قبل جسد غرق در خون مردي در خانه‌اش پيدا شد. پسر مقتول كه موضوع را به ماموران گزارش كرده بود مدعي شد وقتي براي برداشتن كارت ماشين به خانه رفته، جسد پدرش را ديده است. شواهد نشان مي‌داد مرد ۶۰ساله از ناحيه سر گلوله خورده و گلويش با چاقو بريده شده است. جسد با دستور قضايي به پزشكي قانوني منتقل شد و ماموران به بازجويي از پسر او به نام بهنام پرداختند. پسر جوان به ماموران گفت: شغل پدرم آزاد بود و وضع مالي خوبي داشت. امروز قرار بود همراه هم به خانه خواهرم برويم، به همين خاطر دنبالش رفتم و او را سوار ماشين كردم. در بين راه شيريني هم خريديم، چون كارت ماشين را جا گذاشته بودم به سمت خانه برگشتم و از پدرم خواستم چند لحظه‌اي منتظرم بماند تا كارت ماشينم را بردارم، اما چند دقيقه بعد وقتي برگشتم ناباورانه با صحنه وحشتناكي مواجه شدم. پدرم غرق خون روي صندلي افتاده بود. بلافاصله با پليس تماس گرفتم. پدرم با كسي دشمني نداشت و احتمالا به دست يك ناشناس كشته شده است. ماموران در نخستين گام از بررسي‌ها به پرس‌و‌جو از خانواده مرد مسن پرداختند و دريافتند او مدتي است با پسرش بهنام اختلاف دارد و پسر جوان به خاطر بدهي يك‌ونيم ميلياردي بارها سراغ پدرش رفته و از او پول خواسته و همين موضوع باعث درگيري ميان آنها شده است. با افشاي اين ماجرا بهنام ۳۷ساله به عنوان نخستين مظنون بازداشت اما مدعي شد از نحوه قتل پدرش اطلاعي ندارد. اين پسر پس از سه هفته سرانجام قفل سكوتش را شكست و در بازجويي‌هاي فني به قتل پدرش اعتراف كرد. او در تشريح جزييات ماجرا گفت: نمي‌خواستم پدرم را بكشم، اما رفتارها و كارهايش مرا به‌شدت عصبي كرده بود. پدرم چند سال پيش، مادرم را طلاق داد و با زن ديگري ازدواج كرد. سپس همه اموالش را دراختيار همسر دومش و سه فرزند او قرار داد. حتي 
به تازگي خانه بزرگي را به نام همسر دومش سند زده بود. متهم ادامه داد: من بدهي سنگيني داشتم و به همين خاطر به دردسر افتاده بودم. چند بار سراغ پدرم رفتم و از او كمك خواستم اما به من كمكي نكرد تا اينكه مجبور شدم براي پرداخت بدهي‌هايم از يكي از دوستانم پول نزول بگيرم و ديگر اميدي به زندگي نداشتم. همه اين مسائل سبب شده بود از پدرم كينه به دل بگيرم. او در تشريح قتل گفت: من مدتي پيش از يك فروشنده دوره‌گرد اسلحه‌اي خريده بودم و آن را در خانه نگه مي‌داشتم. آخرين بار وقتي مي‌خواستيم به خانه خواهرم برويم، سر مسائل مالي باز با هم بحث كرديم. از شدت عصبانيت در ماشين با اسلحه‌اي كه داشتم تيري به سرش شليك كردم؛ اما وقتي ديدم او هنوز زنده است با چاقويي كه همراه داشتم گلويش را بريدم و با پليس تماس گرفتم و گفتم پدرم در غياب من مقابل در خانه‌مان كشته شده است. به دنبال اعتراف‌هاي مرد جوان و بازسازي صحنه جنايت، براي او كيفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد تا به زودي به جرمش رسيدگي شود. اين درحالي است كه دو خواهر و يك برادر بهنام براي او حكم قصاص خواسته‌اند.


وقوع زلزله نسبتا شديد در كاليفرنيا
مركز زمين‌شناسي امريكا اعلام كرد كه زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۶،۴ ريشتر در روز سه‌شنبه ايالت كاليفرنياي اين كشور را لرزاند. اين زمين‌لرزه در عمق ۱۶،۱ كيلومتري زمين رخ داده است. در پي وقوع اين زمين‌لرزه برق ۶۰ هزار مشترك در هامبولت كانتي قطع شده است. همچنين بسياري از مناطق كاليفرنياي شمالي اكنون با قطع برق مواجه هستند. مقامات آتش‌نشان ايالتي نيز از نشت گاز به دليل ريزش سازه‌اي خبر داده‌اند. به گزارش روزنامه ديلي ميل، در پي اين زلزله تاكنون هشدار وقوع سونامي صادر نشده است. مقامات ايالتي نيز تاكنون گزارشي از مصدوميت يا تلفات احتمالي ناشي از وقوع اين زمين‌لرزه منتشر نكرده‌اند.


اسرار كشف جسد مرد جوان در بيمارستان شرق تهران
جسد مرد به قتل رسيده در بيمارستان معروف شرق تهران كشف شد.  دوشنبه 28 آذر ماه، انتظامات بيمارستاني در شرق تهران در تماس تلفني با پليس، كشف جسد يك مرد جوان را در اين بيمارستان اعلام كردند.  با اعلام اين خبر به اپراتور مركز فوريت‌هاي پليسي 110، ماموران كلانتري 128 تهران‌نو، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، با دستور ساسان غلامي؛ بازپرس ويژه قتل شعبه سوم دادسراي امور جنايي راهي بيمارستان شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي پس از حضور در بيمارستان با جسد مرد جواني مواجه شدند كه در بيمارستان رها شده و از ناحيه كمر هدف شليك گلوله قرار گرفته بود كه در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد در ابتدا پرستاران متوجه اين مرد جوان در راهروي اورژانس شده‌اند. تحقيقات جنايي حكايت از آن داشت كه 2 فرد اين مرد جوان را به بيمارستان آورده و وي را در اورژانس رها كرده و بلافاصله از مهلكه گريخته‌اند كه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پس از دريافت اين سرنخ دوربين‌هاي مداربسته را هدف بازبيني قرار دادند و اقدامات اطلاعاتي را كليد زدند. با دستور ساسان غلامي؛ بازپرس ويژه قتل شعبه سوم دادسراي امور جنايي، جسد مقتول براي بررسي‌هاي بيشتر به پزشكي قانوني منتقل شد و كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي براي دستگيري عاملان اين جنايت وارد عمل شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون