• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5383 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱ دي

اخبار

حكم قصاص  براي مامور متهم به قتل
تيراندازي مامور پليس در جريان تعقيب و گريز بامدادي باعث مرگ مردي جوان شده بود

اعتماد آنلاين| مامور پليس كه با شليك به مردي باعث مرگ او شده بود، از سوي دادگاه به قصاص محكوم شد. متهم مدعي شده بود پس از اينكه مقتول را متوقف كرده از خودروي او مواد مخدر و چاقو پيدا كرده است اما شهادت سرباز وظيفه‌اي كه همراه مامور بود جريان پرونده را تغيير داد. يك سال قبل درجه‌دار نيروي انتظامي كه همراه سرباز وظيفه‌اي در حال گشت‌زني بود به خودرو ۴۰۵ كه در حال عبور بود مشكوك شد و به او دستور ايست داد اما عدم توقف مرد راننده منجر به تعقيب او از سوي پليس شد.  راننده خودرو ۴۰۵ به سمت اتوبان همت رفت و در جهت خلاف خودروها حركت كرد. مامور پليس براي متوقف كردن او تير هوايي شليك كرد؛ اما چون خودرو ۴۰۵ همچنان قصد فرار داشت مامور پليس به سمت اتومبيل شليك كرد كه خودرو از مسير منحرف و پس از برخورد با گاردريل متوقف شد. مامور پليس و سرباز وظيفه در بررسي خودرو دريافتند راننده ۳۳ ساله به نام آرش از ناحيه كتف زخمي شده است. به اين ترتيب او بلافاصله با آمبولانس به بيمارستان منتقل شد؛ اما مرد جوان به خاطر شدت خونريزي روي تخت بيمارستان جان سپرد. با مرگ مرد جوان، اولياي دم از مامور پليس شكايت كردند. به اين ترتيب مامور بازداشت شد و در تشريح جزييات ماجرا گفت: ساعت سه و نيم بامداد بود و من همراه سرباز وظيفه در حال گشت‌زني بوديم كه به خودرو ۴۰۵ كه با سرعت زيادي در حركت بود مشكوك شدم و ايست دادم؛ اما راننده به سرعت خودرو افزود. به همين خاطر براي متوقف كردن او با به‌كارگيري قانون استفاده از اسلحه شروع به تيراندازي كردم كه يكي از تيرها ناخواسته با كتف راننده برخورد كرد و موجب مرگش شد. او ادامه داد: من در بازرسي از خودرو آرش مقداري مواد مخدر كشف كردم. درحالي كه كارشناسان اعلام كرده بودند هنگام گشت‌زني لازم است يك ستوان يكم حضور داشته باشد ولي چون امين درجه استواري داشته و از طرفي آنها با سمند معمولي بدون چراغ‌گردان به تعقيب پرداخته‌اند، براي مامور پليس به اتهام قتل عمدي كيفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه پنجم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه كه نماينده حقوقي نيروي انتظامي نيز حضور داشت، پدر و مادر قرباني درخواست قصاص را مطرح كردند. سپس متهم به دفاع پرداخت و گفت: وقتي آرش بدون توجه به ايست گريخت، من يك تير هوايي شليك كردم. سپس در جريان تعقيب و گريز هشت تير ديگر شليك كردم و سه تير در اسلحه‌ام باقي ماند. مي‌خواستم لاستيك پژو ۴۰۵ را نشانه بگيرم كه گلوله كمانه كرد و ناخواسته با آرش برخورد كرد. من قصد كشتن او را نداشتم و در بررسي خودرو او مقداري مواد مخدر و يك قبضه چاقو كشف كردم.سپس سرباز وظيفه‌اي كه در صحنه جنايت حضور داشت در جايگاه شاهد ايستاد و گفت: من آن شب كنار مامور پليس بودم اما چاقو و مواد مخدري را كه از خودرو آرش كشف شد، نديدم. مامور پليس 
چند بار ايست داد و سپس شليك كرد. در پايان جلسه قضات وارد شور شدند و از كارشناسان اسلحه‌شناسي خواستند بار ديگر نحوه شليك گلوله را بررسي كنند تا روشن شود گلوله مستقيم به قرباني شليك شده يا ادعاي متهم درست است و تير كمانه كرده است. بعد از اظهارنظر كارشناسان اسلحه‌شناسي، قضات وارد شور شدند و باتوجه به مدارك موجود در پرونده مامور پليس را به قصاص محكوم كردند.


قتل راننده مسافركش با انگيزه سرقت خودرو
قاتل، راننده را به منطقه‌اي روستايي كشاند او را كشت و خودرويش را سرقت كرد

اعتماد آنلاين| سارق جنايتكار هنگام فرار از صحنه جرم چپ كرد و به دام افتاد.  در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر واژگوني خودرو در يكي از محورهاي مواصلاتي شهرستان آرادان، بلافاصله ماموران براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند. ماموران كلانتري در محل حادثه با يك تبعه خارجي مواجه شدند كه باوجود جراحت اصرار داشت آسيبي نديده و مشكل خاصي ندارد. ماموران به علت شدت جراحت و استرس بالاي وي و خون‌آلود بودن داخل و سپر خودروي واژگون شده به اين فرد مظنون شدند. درنهايت متهم اعتراف كرد خودروي واژگون شده را از تهران به مقصد گرمسار كرايه كرده و با دروغ راننده را به يكي از روستاهاي اطراف شهر گرمسار برده و با چاقو قصد تهديد و سرقت خودرو را داشت كه با راننده درگيري فيزيكي پيدا كرد. متهم در ادامه گفت چند ضربه چاقو به راننده زد و او را در همان حال رها و خودرو را سرقت كرد اما در جاده به دليل سرعت بالا واژگون شد. با اين اعترافات متهم، تيمي از ماموران شهرستان آرادان و گرمسار به محل اعلامي توسط قاتل رفتند و در آنجا با پيكر بي‌جان فردي 45 ساله مواجه شدند. درنهايت پرونده قاتل دراختيار مرجع قضايي قرار گرفت.


برادركشي در خيابان فرشته
اختلافات ۲ برادر پزشك در خيابان فرشته منجر به قتل شد

آذر ماه جاري، اعضاي خانواده مرد جواني به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كردند و از مفقودي فرزند خود خبر دادند و ادعا كردند او كه پزشك بوده، چند روزي مي‌شود، به خانه بازنگشته و ناپديد شده است. به دنبال اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي خيلي زود تحقيقات را آغاز كردند و متوجه شدند، مرد گمشده با برادر خود اختلاف مالي داشته و همين موضوع مي‌تواند سرنخ مهمي در اين پرونده فقداني باشد. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در نخستين گام برادر فرد مفقود شده را به عنوان مظنون دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي منتقل كردند؛ مرد جوان كه خودش پزشك است، در تحقيقات ابتدايي اظهارات ضد و نقيضي را در رابطه با گم شدن برادرش عنوان كرد كه همين كافي بود تا فرضيه وقوع جنايت براي كارآگاهان روشن شود. تيم جنايي در گام نخست با اقدامات اطلاعاتي گسترده متوجه شدند، فرد گمشده در مطبي در خيابان فرشته با برادرش و يك مرد ديگر ملاقات داشته و پس از آن ناپديد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون