• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5384 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۳ دي

چرا در زمستان مصرف همچنان بالاست؟

كسري روزانه ۱،۲ ميليون ليتري بنزين

مدير عامل شركت پخش فراورده‌هاي نفتي گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزين و هم نفت‌گاز توليد و مصرف متوازن نيست، ۱۰۲ ميليون ليتر در روز توليد بنزين و ۱۰۳.۲ ميليون ليتر مصرف مي‌كنيم. علي‌اكبر نژادعلي، مديرعامل پخش فرآورده‌هاي نفتي درباره دليل رشد مصرف بنزين در فصل زمستان علي‌رغم روال سال‌هاي گذشته اظهار داشت: در حال حاضر هم در حوزه بنزين و هم نفت‌گاز توليد و مصرف متوازن نيست، ۱۰۲ ميليون ليتر در روز توليد بنزين و ۱۰۳.۲ ميليون ليتر مصرف مي‌كنيم. بر اساس تجارب اين حوزه در فصول سرد سال يعني از پاييز به بعد، مصرف بنزين در كشور كاهش پيدا مي‌كرد. متاسفانه نمي‌دانيم چه اتفاقي افتاده كه امسال برعكس سنوات گذشته نه تنها مصرف بنزين كم نشده بلكه برخي روز‌ها از حد ميانگين نيز ميزان مصرف بالاتر رفته كه همين موضوع چالش‌برانگيز شده است.
وي در گفت‌وگو با ايلنا، از مردم خواست در مديريت مصرف و صرفه‌جويي در انرژي خصوصا بنزين و نفت‌گاز ياري كنند تا توزيع به نحو احسن كمافي‌السابق ادامه پيدا كند.  مدير عامل شركت پخش فراورده‌هاي نفتي درباره اينكه آيا كاهش كيفيت منجر به افزايش احتراق و رشد مصرف شده است، تاكيد كرد: كيفيت بنزين در سطح جهاني است و بر اساس استاندارد توليد مي‌شود، با نوسازي و بهسازي كه طي سال جاري در پالايشگاه‌هاي كشور صورت گرفته كيفيت توليد فراورده نه تنها از قبل بهتر شده بلكه شرايط يورو را در ارتباط با توليد بنزين پوشش مي‌دهيم. 
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر اكثر پالايشگاه‌هاي كشور بنزين با كيفيت يورو 4 توليد مي‌كنند و در تمام كلان‌شهرها و نقاطي كه تكليف شده بنزين يورو توزيع مي‌شود. نژادعلي گفت: صددرصد بنزين توزيعي در تهران با استاندارد يورو 4 است. 
وي درباره روند و ميزان توليد بنزين سوپر بيان داشت: با فرايندي كه در حوزه پالايشگاه‌هاي جديد و به‌سازي و بهينه‌سازي پالايشگاه‌ها اتفاق افتاده توليد بنزين سوپر افزايش پيدا كرده است و طي هفته جاري شروع به توزيع كرده‌ايم. البته در بخش عمده‌اي از جايگاه‌هاي تهران كه قابليت عرضه بنزين سوپر داشته‌اند توزيع شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون