• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5389 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۰ دي

چرا الان به ياد ايران افتاديد؟

رضا كيانيان

آقاي زاكاني!  ايران ما يعني چه؟
۱- شما سراسر اتوبان‌هاي تهران را پر كرديد از به اصطلاح نما‌هاي زيبايي از زيبايي‌هاي ايران. چرا مي‌گويم به اصطلاح؟ چون بزرگاني مانند نصرالله كسراييان تمام ايران را به زيبا‌ترين، حرفه‌اي‌ترين و بهترين عكاسي كرده است.  مجيد قهرودي زيباترين و حرفه‌اي‌ترين عكس‌ها را از دماوند و آسمان ايران دارد و عكاسان بنام ديگر. اما شما نمي‌دانم اين عكس‌هاي اتوبان‌ها را به كدام عكاس سفارش داديد؟ چون بعضي‌شان نه زيبا هستند، بلكه ضد زيبايي‌اند.  وقتي مي‌خواهيد كاري هم در جهت درست و خوب براي ايران بكنيد، چون احتمالا زيبايي‌هاي آن رانديده بوديد، به مشاوران‌تان مراجعه كرديد. آنها هم نه ايران را به خوبي مي‌شناسند و هنر را، چون به هنرمنداني كه نام‌شان جهاني است و خود افتخار ايرانند كه قبلا ايران را عكاسي كردند، مراجعه نمي‌كنند و احتمالا با بودجه بالايي به كسي مي‌سپارند كه به پاي شاگرد چندم اين بزرگان هم نمي‌رسند. 
 چرا از اين بزرگان عكس نمي‌خريد؟ 
۲- شما به خاطر اعتراضات اخير به ياد ايران افتاديد يا به خاطرتان آوردند وگرنه تا به حال من نشانه‌اي از اين  علاقه در شما نديدم. اگر شده خواهش مي‌كنم نمونه‌هاي آن را براي روشن شدن ذهن من اعلام كنيد. اين مثل دوران اشغال افغانستان از طرف كشور دوست و برادر روسيه را شنيديد؟ «ما زير بار زور نمي‌رويم، مگر زور پرزور باشد؟»  
۳- تا آنجا كه مي‌دانم شما تا به حال خرجي براي خريد و بازسازي خانه‌ها و ساختمان‌هاي قديمي تهران نكرده‌ايد. زيبايي‌هايي كه باد و آب و خاك و آتش و معتادان و موادفروشان به مرور در حال نابود كردن‌شان هستند. ساختمان‌هاي تاريخي را هم دوست نداشتيد. 

حتي براي حفظ «تئاتر شهر» از گزند معتادان و بيماران جنسي و موادفروشان و دستفروش‌ها كاري هم نكرديد و آنها هر روز دامنه‌شان در پارك دانشجو و اطراف اين مكان فرهنگي گسترش مي‌يابد. با اينكه شوراي شهر سابق پارك دانشجو را به تئاتر شهر سپرد! شما در برابر كوشش‌هاي ديگر دوستداران اين بناي فرهنگي ايستاديد. آيا اينها #ايران_ما  نيستند؟
۴- پارك‌هاي تهران باز‌سازي نشدند. رسيدگي نشدند. آب‌نماهاي تهران به حال خود رها شده‌اند. 
تمام مناطق سبز اطراف تهران به همين گونه از توجه شما و تيم شما بي‌بهره‌اند. اين يعني # ايران_ما 
۵- مي‌شود از شما خواهش كرد كه لطفا به تهران برسيد. ايران پيشكش‌تان. مثل سلف‌تان معجزه هزاره سوم كه با شعار مديريت جهاني آمد و با ايراني دزد زده و تاراج شده و مردمي كه خس و خاشاك ناميد، رفت. شما تهران ما را بچسبيد. ايران را راحت بگذاريد. #تهران_ما
۶- هواي پايتخت مرگ‌آور شده. مازوت‌سوزي نفس شهر و شهروندانش را بند آورده. شما چه كرديد؟ براي تابلوهاي راهنماي شهري چه كرديد؟ براي ترافيك تهران چه انديشيديد؟ فرموديد: «تا خودرو هست ترافيك هم هست»! (نقل به معني) 
‏ ﺍﺯ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕ شيخ ﻣﺎ ﭼﻪ ﻋﺠﺐ ﭘﻨﺠﻪ ﺭﺍ باز ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻭﺟﺐ
ﺍﺯ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕ ديگرش اين ﺍﺳﺖ شيره ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ شيرين ﺍﺳﺖ 
يك ﮐﺮﺍﻣﺎﺕ ديگر ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺑﺮ ﺭﺍ ديد ﻭ ﮔﻔﺖ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺭﺩ
ﺯﻥ ﻧﻮ ﺭﺍ ﻋﺮﻭﺱ مي‌گويد، ﻣﺮﻍ ﻧﺮ ﺭﺍ ﺧﺮﻭﺱ مي‌گويند
ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺟﻮﯼ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ، ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ خواب ﺍﺳﺖ ‏
شما به عنوان شهردار چه كرديد؟ 
آقاي زاكاني! من تا به حال نديدم به #محيط_ زيست تهران توجهي بكنيد. محيط زيست بزرگ‌ترين زيبايي #ايران_ ما و #تهران_ ما ست. زيبايي‌هاي ايران ما فقط براي عكاسي نيست! به نگهداري احتياج دارد و نگهداري #محيط_ زيست تهران جزو و ظايف شماست، جهت يادآوري.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون