• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

اخبار ايران و جهان

قتل هولناك دختر ۱۶ ساله به دست پدر و دايي با انگيزه ناموسي
تصميم دختر نوجوان براي فرار از خانه باعث كشته شدن او به دست پدر و دايي‌اش شد

راز قتل دختري ۱۶ ساله كه به دست پدر و دايي‌اش كشته شده است، با دستگيري متهمان فاش شد. ساعت ۱۸ و ۱۴ دقيقه روز شنبه مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ شهرستان خمين گزارشي را مبني بر وقوع درگيري منجر به قتل اعلام كرد و پس از آن تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي خود را به محل حادثه رساندند تا درباره چگونگي وقوع جنايت تحقيق كنند. مادر مقتول در مواجهه با پليس گفت از مدتي پيش متوجه ارتباط دخترش با مردي غريبه در فضاي مجازي شده و فهميده بود دختر 16 ساله‌اش مي‌خواهد از خانه فرار كند به همين دليل موضوع را با شوهر و برادر خود در ميان گذاشت و آن دو نفر نيز بلافاصله بعد از شنيدن اين خبر به خانه آمده و پس از مشاجره با دختر نوجوان اقدام به ضرب و شتم او كردند تا جايي كه دخترشان بيهوش و پس از تماس با نيروهاي امدادي به بيمارستان منتقل شد اما در بيمارستان به دليل ايست قلبي جان سپرد. بعد از افشاي اين جزييات با دستور مقام قضايي، متهمان بازداشت و با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضايي معرفي شدند.


قتل پيك موتوري با ۸ ضربه چاقو
مسافر مرد جوان از مقتول درخواست كرده موتو‌سيكلت را متوقف كند و بعد از آن وي را هدف ۸ ضربه چاقو قرار داده و از صحنه جنايت متواري شده است. روز ۱۰ دي‌ماه، كشف جسد مرد جواني در يكي از خيابان‌هاي محله يوسف‌آباد به مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر، ماموران كلانتري ۱۲۵ يوسف‌آباد، تيمي زبده از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي با همراهي محمدحسين زارعي، بازپرس ويژه قتل شعبه اول دادسراي امور جنايي راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ميداني را آغاز كردند. تيم جنايي در محل حادثه با جسد مرد جواني كنار يك موتوسيكلت مواجه شدند كه هدف ۸ ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسيده بود؛ بررسي‌هاي ابتدايي نشان مي‌داد، عامل اين جنايت پس از ارتكاب جرم از مهلكه گريخته است. تحقيقات ابتدايي نيز حكايت از آن داشت، مقتول پس از ساعت كاري خود با موتوسيكلتش مسافركشي مي‌كرده كه هنگام وقوع قتل يك مسافر داشته است؛ كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي كه در جريان تحقيقات متوجه دوربين‌هاي مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند به بازبيني‌ فيلم آن پرداخته و لحظه به لحظه قتل مرد جوان را مشاهده كردند. در بازبيني دوربين‌هاي مداربسته مشخص شد مسافر مرد جوان از مقتول درخواست كرده موتو‌سيكلت را متوقف كند و بعد از آن وي را هدف ۸ ضربه چاقو قرار داده و از صحنه جنايت متواري شده است؛ كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پس از كشف اين سرنخ مهم، تجزيه و تحليل‌هاي اطلاعاتي را براي شناسايي مرد جنايتكار كليد زدند. با دستور محمدحسين زارعي، بازپرس ويژه قتل شعبه اول دادسراي امور جنايي، جسد مقتول براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و كارآگاهان مجرب اداره پليس آگاهي براي دستگيري مرد جنايتكار وارد عمل شده‌اند.


۱۸۰ مصدوم  در آتش‌بازي سال نو در ايتاليا
همزمان با مصدوميت ۱۸۰ نفر در ايتاليا حين مراسم‌هاي آتش‌بازي سال نو، ده‌ها نفر هم در هلند به دليل پرتاب مواد محترقه به سمت مردم و ماموران پليس بازداشت شدند. برگزاري مراسم آتش‌بازي سال نو ميلادي در كشورهاي اروپايي باعث شد ۱۸۰ نفر در ايتاليا روانه بيمارستان شوند و ده‌ها نفر هم در هلند كارشان به بازداشتگاه پليس كشيد. وزارت كشور ايتاليا بامداد دوشنبه اعلام كرد كه در شب سال نو ميلادي ۱۸۰ نفر بر اثر آتش بازي مصدوم كه از اين تعداد ۴۸ نفر در بيمارستان بستري شدند.  به گزارش ريانووستي؛ سال گذشته تعداد مصدومان چنين مراسم‌هايي در ايتاليا ۱۲۴ نفر بود و سهم افراد زير سن قانوني نيز از ۲۰ به ۵۰ افزايش يافته است. همچنين در شب سال نو ميلادي، آتش‌نشانان ايتاليايي به دليل آتش‌سوزي‌هايي كه در نتيجه جشن‌هاي بي‌ملاحظه رخ داد، مجبور شدند ۶۴۶ ماموريت انجام دهند. از سوي ديگر در هلند، ده‌ها نفر به دليل پرتاب مواد محترقه به سمت مردم، ماموران پليس و رهگذران در جريان آتش‌بازي سال، توسط پليس بازداشت شدند. رسانه‌هاي هلندي گزارش دادند كه در شهرهاي روتردام و لاهه، پليس و نيروهاي امنيتي براي سركوب اين اقدامات كه حالت شورش به خود گرفته بود، عمليات كرده و فقط در روتردام حدود ۳۰ نفر بازداشت شدند.


مرگ هولناك كودك ۵ ساله 

مركز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي هرمزگان خبر فوت كودك بندرعباسي بر اثر برخورد با قطار را تاييد كرد. كودك ۵ ساله بندرعباسي كه براي بازي وارد حريم راه‌آهن شده بود در برخورد با قطار جان خود را از دست داد. ماجرا از اين قرار است كه فرزند ۵‌ساله يكي از شهروندان فداغي ساكن بندرعباس عصر جمعه ۹ دي ۱۴۰۱ در زير چرخ‌هاي قطار جان خود را از دست داد. اين حادثه دلخراش زماني رخ داد كه اعضاي خانواده عصر جمعه براي تفريح به منطقه تازيان بندرعباس رفته بودند، اما يك لحظه غفلت كافي بود تا كودك ۵ساله به هواي بازي به روي ريل قطار برود و چرخ‌هاي آهنين قطار هم بي‌رحمانه طفل معصوم را به كام مرگ فرو برد. مركز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي استان هرمزگان خبر مرگ كودك ۵ ساله بر اثر برخورد با قطار در منطقه تازيان را تاييد كرد، اما مسوولان راه‌آهن هرمزگان هنوز جزيياتي از اين حادثه اعلام نكرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون