• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5395 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۷ دي

فيلم پرحاشيه فجر اكران شد

چهره جديد سينماها با فيلمي عاشقانه

گروه هنر و ادبيات 

از چهارشنبه هفته گذشته فيلم ملاقات خصوصي اولين ساخته كارگردان جوان اميد شمس در سينماهاي سراسر كشور اكران شده، فيلمي با بازي هوتن شكيبا و پريناز ايزديار كه در كنار آنها ريما رامين‌فر، رويا تيموريان، سياوش چراغي‌پور، نادر فلاح و شيرين آقاكاشي هم حضور دارند. 

ملودرامي عاشقانه است كه در بطنش به مشكلات و معضلات اجتماعي مي‌پردازد و بي‌مناسبت با فضاي امروز جامعه نيست . اين فيلم روايت داستان زندگي دختري به ‌نام پروانه است كه پدرش در زندان است و برادرش ايمان نيز يك بدهكار فراري است. پروانه كه گرفتاري‌هاي زياي دارد و با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي‌كند در عطاري پدرش مشغول به كار است. فرهاد هم‌بندي پدر پروانه است كه توانسته در زندان يك گوشي موبايل مخفيانه داشته باشد و پروانه هر از گاهي با آن تماس مي‌گيرد تا بتواند با پدرش صحبت كند. اين‌گونه است كه فرهاد و پروانه گفت‌وگوهاي كوتاهي با هم دارند و بالاخره فرهاد عاشق پروانه مي‌شود و اين تازه ابتداي راه است. 
 ملاقات خصوصي سال گذشته در چهلمين جشنواره فيلم فجر در بخش سوداي سيمرغ به نمايش در آمد، اين فيلم هم با استقبال زيادي از جانب منتقدان و مخاطبان مواجه شد و هم حاشيه‌هاي زيادي داشت. پرحاشيه از اين جهت كه فيلم در صدر آراي فروش مردمي در جشنواره قرار داشت ولي سيمرغ مردمي كه از مهم‌ترين جايزه‌هاي جشنواره است، در سال گذشته چنان دچار حاشيه و ابهام شد كه در نهايت با تصميم مسوولان جشنواره به‌طور كلي حذف شد. ايسنا در همين باره مي‌نويسد: وقتي تهيه‌كننده يكي از فيلم‌هاي جشنواره، به تخلف و نبود نظارت در راي‌گيري مردمي انتقاد كرد، دبير جشنواره (مسعود نقاش‌زاده) خبر داد كه در پي ابهامات پيش آمده و براي صيانت از آراي مردم و حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگيري از ضايع شدن كوچك‌ترين حقي از فيلمسازان، دوره چهلم جشنواره فيلم فجر جايزه داوري مردمي نخواهد داشت.
حذف جايزه مردمي از جشنواره با واكنش تند تهيه‌كننده فيلم «ملاقات خصوصي» امير بنان روبه‌رو شد كه ضمن انتقاد از بر هم زده شدن ماجراي راي‌گيري درست يك روز قبل از اختتاميه، اين تصميم را يك خودكشي براي جشنواره دانست و تاكيد كرد: فيلم «ملاقات خصوصي» جايزه اصلي خود را از مردم گرفته است.
همچنين حاشيه ديگر فيلم به تصميم امير بنان پيش از اختتاميه مربوط مي‌شود كه او با انتشار نامه‌اي به دبير جشنواره فجر، اثر خود را از داوري در اين رويداد خارج كرد. ولي ملاقات خصوصي در چند نظرسنجي مورد توجه منتقدان قرار گرفت از جمله فيلم برگزيده منتقدان و نويسندگان ماهنامه سينمايي فيلم امروز شد.  اين فيلم قرار بود پيش از ناآرامي‌ها در سينماها اكران شود، اما اتفاقات تلخ سطح كشور باعث شد سازندگان تمايلي به اكران فيلم نداشته باشند. در حال حاضر هم كارگردان و هم تهيه‌كننده تمايلي به نمايش اين فيلم نداشتند همان‌طور كه كارگردان در صفحه شخصي خود نوشته: «دلم مي‌خواد بدونين اكران فيلم در اين زمان خارج از اختيار من، بازيگران و همه عوامل «ملاقات خصوصي» شكل گرفته و ‌اي كاش فرصت ديگري بود تا در آن زمان مهمان چشمان شما مي‌شديم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون