• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5396 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ دي

اخبار


پدر و پسر قاتل به دام افتادند

متهمان انگيزه قتل را اختلافات قبلي با مقتول اعلام كردند و سپس با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند. پدر و پسري كه با همدستي يكديگر مرتكب قتل شده بودند، پس از 16 ماه فرار دستگير شدند.
اعتماد آنلاين| شهريور سال گذشته مركز فوريت‌هاي پليسي شهرستان راسك گزارشي را مبني بر قتل شهروندي در يكي از محلات شهر اعلام كرد و بلافاصله اكيپي از ماموران انتظامي با حضور در صحنه جرم، بررسي موضوع را آغاز كردند. در بررسي اوليه ماموران انتظامي و طي تحقيقات ميداني در محل مشخص شد 2 نفر با در دست داشتن سلاح كلاش اقدام به تيراندازي به طرف مقتول كردند و از صحنه جرم متواري شدند. با جمع‌آوري سرنخ‌هاي موجود، مشخص شد متهمان مورد نظر با يك دستگاه خودروي تويوتا حامل بار قاچاق از نوع لته از مسير جكيگور به راسك در حال تردد هستند و پسر قاتل قصد دارد از كشور فرار كند.  تلاش پليس براي دستگيري ادامه داشت تا اينكه تيم رسيدگي‌كننده به پرونده، چند روز قبل با اشراف اطلاعاتي خود سرنخ‌هايي از محل اختفاي متهمان به دست آوردند و در نهايت اين پدر و پسر در عملياتي ضربتي پس از 16‌ماه فرار و زندگي مخفيانه دستگير شدند. متهمان در تحقيقات تكميلي انگيزه قتل را اختلافات قبلي با مقتول اعلام كردند و سپس با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.


تعرض به دختر دانشجو در باغ

دختر جوان در حالي مدعي تعرض است كه متهم مي‌گويد از مدتي قبل با اين دختر در ارتباط بوده و مرتكب تجاوز به عنف نشده است.
اعتماد آنلاين| دختر دانشجو كه مدعي است از سوي پسري مورد آزار و اذيت قرار گرفته است به دادگاه شكايت برد. دادگاه براي روشن شدن واقعيت، دستور بررسي پيامك‌هاي ارسال‌شده از سوي متهم و شاكي را صادر كرد. يك ماه قبل دختر جواني به پليس شكايت كرد و مدعي شد پسري او را مورد آزار و اذيت قرار داده است. او كه هراسان بود به پليس آگاهي رفت و از پسر جواني به نام آرش شكايت كرد و گفت: من دانشجو هستم و مدتي است با پسر جواني به نام عرفان آشنا شده‌ام و قصد ازدواج داشتيم. آخرين بار او مرا به باغي در غرب تهران دعوت كرد. دعوت او را پذيرفتم و به باغ رفتم. آنجا با آرش دوست عرفان روبرو شدم. وقتي عرفان براي خريد از باغ بيرون رفته بود آرش مرا به گوشه‌اي از باغ برد و بدون توجه به التماس‌هايم مرا آزار داد. من از او شاكي هستم. در حالي كه پزشكي قانوني آزار و اذيت دختر جوان را تاييد كرده بود آرش تحت تعقيب قرار گرفت و مشخص شد اين مرد در يكي از شهرهاي مرزي كشور است و قصد خروج از كشور دارد. به اين ترتيب جلوي خروج آرش گرفته و بازداشت و به تهران منتقل شد. دختر جوان در جلسه تحقيق، براي آرش اشد مجازات خواست و گفت: «اين پسر دوست عرفان بود اما به دوست خودش هم خيانت كرد و مرا آزار داد.» وقتي آرش در جايگاه ويژه ايستاد اتهام آزار و اذيت دختر جوان را نپذيرفت و گفت: «قبول دارم آن روز به باغ رفته بودم و با نغمه رابطه برقرار كردم؛ اما قبل از اين ماجرا ما با هم رابطه دوستانه داشتيم و پيامك‌هايي در اين زمينه به يكديگر ارسال كرده بوديم. تمام كساني كه آن شب در مهماني بودند شاهد اين ماجرا هستند. او حالا براي اخاذي از من چنين شكايتي را مطرح كرده و مي‌خواهد مرا به دردسر بيندازد. او حتي به من اعتراض نكرد و خودش هم مي‌دانست كه به واسطه شغلم به خارج از كشور سفر مي‌كنم. او براي بردن آبروي من چنين شكايتي مطرح كرده است.» با اين ادعا قاضي دستور داد پيامك‌هاي ردوبدل‌شده بين دختر جوان و آرش بررسي شود. پس از بررسي پيامك‌ها قضات درباره اين پرونده حكم صادر مي‌كنند.

كلاهبرداري از مردم با استفاده از همراه‌بانك جعلي
رييس پليس فتاي تهران بزرگ از دستگيري فردي كه با ايجاد يك همراه‌بانك جعلي اقدام به كلاهبرداري از شهروندان كرده بود، خبر داد. سرهنگ داود معظمي گودرزي درباره جزييات اين خبر گفت: «به دنبال شكايت يكي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز چهارصد ميليون ريال از حساب بانكي‌اش، پرونده‌اي در اين زمينه تشكيل شده و رسيدگي به موضوع در دستوركار ماموران پليس فتاي پايتخت قرار گرفت.» او با اشاره به اظهارات شاكي گفت: «شاكي در اظهاراتش عنوان كرد براي نصب نرم‌افزار همراه بانك به‌روزرساني شده يكي از بانك‌هاي رسمي كشور در موتور جست‌وجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو كرده و پس از مشاهده و دانلود اولين لينك نرم‌افزار كه مشابه نرم‌افزار اصلي بانك بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روي تلفن همراه خود نصب‌ كرده و در دام سارقان اينترنتي گرفتارشده است.» معظمي گودرزي با اشاره به اينكه كارشناسان پليس فتا پس از بررسي اظهارات مالباخته تحقيقات خود را آغاز كردند گفت: «موضوع در دستوركار قرار گرفت و تحقيقات پرونده آغاز شد و متخصصين پليس فتا با بهره‌گيري از روش‌هاي علمي و به‌كارگيري اقدامات تخصصي مجرم را شناسايي و متوجه شدند افراد زيادي توسط اين فرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند.» رييس پليس فتاي تهران بزرگ گفت: «پس از به دست آمدن اطلاعات هويتي مجرم براي پليس و پس از تشريفات قضايي، متهم در محل اختفاي خود در يكي از مناطق جنوبي تهران بزرگ دستگير و به همراه تجهيزات الكترونيكي به پليس فتا منتقل شد. اين فرد پس از حضور در مقر پليس فتا پايتخت و مواجهه با ادله ديجيتال موجود در پرونده اعتراف كرد و به ماموران گفت كه يك نرم‌افزار جعلي شبيه همراه بانك اصلي طراحي كرده و با اين روش از بيش از ۱۵ نفر از شهروندان با ارزش ريالي حدود هفت ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است.» به گفته او براي متهم دستگير شده پرونده‌اي تشكيل شد و اين فرد براي ادامه روند رسيدگي به جرم به همراه پرونده متشكله روانه زندان شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون