• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5396 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ دي

لذات فلسفه

كتاب «لذات فلسفه» نوشته ويل دورانت با ترجمه عباس زرياب خوئي به‌تازگي توسط انتشارات علمي و فرهنگي به چاپ سي و چهارم رسيده است.
كتاب لذات فلسفه شامل ۹ بخش و ۲۴ فصل است. «جاذبه فلسفه» عنوان فصل اول از بخش نخست كتاب است و نويسنده بعد از گذر اين بخش به بيان چيستي حقيقت درقالب فصل دوم كتاب پرداخته است.
«مسائل مربوط به اخلاق»، «عشق»، «مردان و زنان»، «سقوط زناشويي»، «در ستايش آزادي»، «آيا دموكراسي شكست خورده است» و «درباره مرگ و زندگي» از عناوين فصول بعدي است كه خواندن كتاب لذات فلسفه را براي خواننده لذتبخش‌تر كرده است. ويل دورانت در فصل نهم كتاب خود با عنوان «زن امروزي» به تحليل زنان روزگار صنعتي شهرهاي امروزي و مقايسه آن با زنان دوران گذشته پرداخته است.
در بخشي از اين فصل مي‌خوانيم: 
«انقلاب بزرگ فرانسه به مدت كوتاهي آزادي عمومي را وعده داد، كوندورسه در مجلس ملي پيشنهاد كرد كه زنان حق راي داشته باشند و ماري ولستونكرافت حقوق زن را بر حقوق بشر افزود، ولي پس از آنكه پيروزي به پايان رسيد و زنان فرانسه نيم ميليون از پسران خود را در راه آزادي فرانسه فدا كردند، معلوم شد كه مقصود از آزادي فقط آزادي مردان بود و كلمه آزادي تنها از نظر دستور زبان فرانسه مونث بود....»
چاپ سي‌وچهارم اين‌كتاب با قيمت ۱۶۵ هزار تومان عرضه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون