• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5409 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳ بهمن

بچه‌هاي تانر

رمان «بچه‌هاي تانر» نوشته روبرت والزر به ‌تازگي با ترجمه علي عبداللهي توسط نشر نو منتشر و راهي بازار نشر شده است. اين‌ كتاب يكي از عناوين مجموعه «كتابخانه ادبيات داستاني معاصر» است كه اين‌ ناشر منتشر مي‌كند. 
نويسنده اين ‌كتاب، اهل سوييس و يكي از بي‌سروصداترين نوابغ ادبيات قرن بيستم است كه بين ۴ رماني كه نوشته، «ياكوب فون گونتن» را به عنوان بهترين اثر او مي‌شناسند. سوزان سانتاگ گفته هسته اخلاقي هنر والزر انكار قدرت و سلطه است و هنر در سنجيده‌ترين و دلپذيرترين شكل خود در آثار او موج مي‌زند. هرمان هسه هم گفته اگر والزر صد هزار خواننده مي‌داشت، جهان جايي بهتر و دلپذيرتر مي‌شد. 
روبرت اوتو والزر شاعر و نويسنده سوييسي در ۱۵ آوريل ۱۸۷۸ ميلادي در شهر بيل سوييس متولد شد. او از جواني تا ۴۵ سالگي به شغل‌هاي مختلف، كارمندي بانك و دستياري و... مشغول و مدام در حال تغيير شغل و تغيير مكان بود. والزر از سال ۱۹۳۳ و پس از يك‌ خودكشي نافرجام و افسردگي حاد، در آسايشگاه رواني بستري شد و تا پايان عمرش با آنكه بهبود يافته بود در آسايشگاه زندگي مي‌كرد. او سرانجام در سال ۱۹۵۶ در يكي از پياده‌روي‌هاي شبانه‌اش در اثر سكته قلبي درگذشت. 
اين‌ كتاب با ۳۲۸ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قيمت ۱۸۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون