• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5416 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ بهمن

عضو هيات‌مديره استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد» از جدايي پرحاشيه سياوش يزداني مي‌گويد

كسي كه فوق‌ليسانس دارد كه نبايد خودش را به حاشيه ببرد!

امسال از نظر مالي واقعا شرايط خوبي داشتيم

سامان  زماني

بعد از تساوي استقلال برابر مس رفسنجان در ورزشگاه آزادي و شكست برابر تراكتور و سپاهان در هفته پانزدهم و شانزدهم ليگ برتر، شاگردان ساپينتو با چهار گل در ورزشگاه آزادي برابر ملوان به برتري رسيدند و حالا شرايط خود را در جدول بهتر كرده‌اند. با اين حال اين برد هم نتوانست حواشي باشگاه استقلال را كم كند و كار به جايي رسيد كه همه با اشاره به اين باشگاه فقط درباره سياوش يزداني صحبت كنند. در همين حال باشگاه استقلال رسما اعلام كرد كه قرارداد سياوش يزداني را فسخ كرده و او ديگر بازيكن اين باشگاه نيست. اين درحالي است كه به گفته ساپينتو، يزداني بعد از قرار گرفتن نامش در ليست مازاد، حاضر نبود قرارداد خود را فسخ كند.

درباره اين موضوع و حواشي باشگاه استقلال با محمد مومني همكلام شديم تا نظر عضو هيات‌مديره باشگاه استقلال را جويا شويم. مومني در ابتداي صحبت‌هاي خود به «اعتماد» گفت: هر بازيكني بايد براي آينده خود بهترين تصميم را بگيرد و بايد تلاش كند طوري رفتار كند كه آينده‌اش دچار مشكل نشود. مربي، بازيكن را آماده و تلاش مي‌كند نكات فني او را اصلاح كند تا او در بازي‌ها عملكرد خوبي داشته باشد اما وقتي مي‌بيند بازيكن كارهايي كه او گفته را اجرايي نمي‌كند تصميم ديگري مي‌گيرد. شايد تصميم ساپينتو درباره كنار گذاشتن سياوش يزداني تصميمي شخصي باشد اما او براي سربلندي خود و باشگاه استقلال چنين تصميمي گرفته است. گاهي بازيكن هم به خود و هم به تيم آسيب مي‌زند. ساپينتو به دنبال اين بود بازيكن زير سوال نرود و به عملكرد ديگران آسيب نزند. ساپينتو به خاطر اين چنين تصيميمي گرفته و ما هم پشت تصميم او هستيم. همه بازيكنان در مقاطعي كارهايي مي‌كنند كه خودشان را زير سوال مي‌برند. ساپينتو آرامشي را براي خودش به ارمغان آورده و به دنبال اين است كه اين آرامش ادامه داشته باشد. كارهايي كه آقاي ساپينتو كرده به سود منافع تيم بوده و ما هم از اين تصميمات كاملا حمايت مي‌كنيم.»
ريكاردو ساپينتو در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر ملوان درباره وضعيت سياوش يزداني گفته بود: «به سياوش يزداني خيلي فرصت دادم. اينكه او را كنار گذاشتم به خاطر دادن پنالتي در بازي با سپاهان نبود بلكه به خاطر اشتباهات 
پشت سر هم او بود. بيشتر آنها نيز روي ضربات ايستگاهي بود و تيم‌هاي حريف راحت مي‌توانستند به استقلال گل بزنند. باز هم مي‌گويم به يزداني خيلي فرصت دادم. اطمينان من از او سلب شد. به خود او هم گفتم. مي‌خواستيم نام او را از ليست بيرون بياوريم تا فضا براي جذب بازيكن ديگر ايجاد شود. شنيده‌ام يزداني مشكل‌سازي مي‌كند و براي فسخ قرارداد نمي‌خواهد به تيم كمك كند.»  مومني درباره اين موضوع به «اعتماد» گفت: «سياوش يزداني فوق ليسانس دارد و در كنكور دكترا هم شركت كرده بود. كسي كه فوق ‌ليسانس دارد و به اين دانش رسيده، بعيد است ديگران او را به حاشيه ببرند. او با اين همه سواد از فرصتي كه ساپينتو به او داده بود بايد استفاده مي‌كرد. او در شرايط بحراني بايد عصاي دست سرمربي باشد. وقتي به بازيكن جواني توصيه شود و او اشتباه كند، آن بازيكن جاي اشتباه دارد اما بازيكني كه در سطح حرفه‌اي چند سال بازي كند، بعيد است از فرصت‌ها استفاده نكند و باز هم اشتباه كند. او بايد كارهايي كه سرمربي خواسته را انجام دهد. مدافعين در محوطه جريمه آن‌هم در دقايق پاياني فرصت اشتباه ندارند. در دقايق پاياني بازيكنان تلاش مي‌كنند از اشتباهات استفاده كنند و در اين دقايق بازيكناني بازي مي‌كنند كه كمتر اشتباه كنند. اشتباه سياوش يزداني فقط به بازي سپاهان خلاصه نمي‌شود. يزداني در بازي با مس رفسنجان روي بازيكن حريف خطا كرد و داور مي‌توانست اعلام پنالتي كند. با اين حال اين پنالتي گرفته نشد و شانس آورديم. اين موضوعات واقعا خوب نيست. يزداني مي‌خواهد فوتبالش را ادامه دهد و بايد به اين مسائل توجه كند. يزداني پارسال در استقلال بود اما الان ساپينتو عملكرد او را قبول ندارد. متاسفانه يزاني قدر خود را نمي‌داند.» وي در ادامه درباره اينكه آيا با يزداني صحبت كرده تا وارد حاشيه نشود، گفت: «نه من با او صحبتي نداشتم. بالاخره من عضو هيات‌مديره هستم و وظيفه من نيست كه صحبت كنم. شايد در زمينه‌اي نياز باشد صحبت مي‌كنيم اما اين وظيفه مديرعامل است كه با آنها صحبت كند. اين موضوعات در حيطه اختيارات ما نيست. اگر مديرعامل بگويد تكليف بر ما اين است كه با آن بازيكن صحبت كنيم. گاهي بازيكني اشتباه مي‌كند و مديرعامل سعي مي‌كند با صحبت او را متوجه اشتباه خود كند اما اين موضوع وظيفه عضو هيات‌مديره نيست. بازيكني مثل سياوش يزداني استعداد خوبي در فوتبال دارد اما قدر خود را نمي‌داند. فوتبال هميشه با فشار همراه است. فوتباليست بايد اين فشار را مديريت كند كه وارد حاشيه نشود و به خود هم مغرور نشود. فوتباليستي موفق است كه اين فشار را مديريت كند. بازيكن بايد نشان دهد فشارها روي او تاثير منفي ندارد. اين شاكله يك فوتباليست است. اگر فوتباليستي آماده بازي باشد حتما فشارها را مديريت كرده است. خوب است در بازي‌هاي اخير ما تماشاگر در بازي‌ها نداشتيم. اگر تماشاگر در بازي بود كه فشارها چند برابر مي‌شد. اگر در ورزشگاه تماشاگر حضور داشت فشار روي يزداني 100 برابر بود. الان فقط فشار صحبت‌هاي ساپينتو وجود دارد و فشار هوادار وجود نداشت. هوادار در فضاي مجازي فقط تجزيه و تحليل كرده و در ورزشگاه حضور نداشت كه فشارها روي يزداني بيشتر شود.» 
مومني در ادامه درباره اينكه باشگاه استقلال قرارداد سياوش يزداني را يكطرفه فسخ كرده است، گفت: «باشگاه استقلال قرارداد او را فسخ كرده و حتما ‌بندي قانوني وجود داشته است. وقتي سرمربي، بازيكني را نمي‌خواهد باشگاه به دنبال جانشين او است. حتما آقاي فتح‌الله‌زاه براساس ‌بندي در قرارداد توانسته قرارداد را فسخ كند. به هر جهت باشگاه استقلال براساس منافع خود قرارداد بازيكني را فسخ مي‌كند تا بازيكن جانشين را بياورد. هر باشگاهي به دنبال اين است كه از قرارداد سود ببرد و از فسخ هم متضرر نشود. بازيكن هم بايد به حق و حقوق خود برسد اما ما به اين نگاه مي‌كنيم كدام بازيكن با جان و دل در تيم كار كرده. بازيكن بايد با جان و دل در تيم كار كند. امسال در تيم استقلال شرايط به گونه‌اي است كه بازيكن اصلا مشكل ندارد و پول خود را به‌موقع مي‌گيرد. از طرفي استقلال يكي از تيم‌هاي پرافتخار ايراني است كه هواداران زيادي دارد. هر بازيكني بايد از خدايش هم باشد كه عضو تيمي چون استقلال باشد. امسال از نظر مالي واقعا شرايط خوبي داشتيم و بازيكنان اصلا دغدغه نداشتند. بازيكن بايد افتخار كند كه در استقلال بازي مي‌كند، نه اينكه براي اين تيم كلاس بگذارد. بازيكني بايد در استقلال بازي كند كه از نظر كلاس در حد بالا باشد نه اينكه دايم درگير حاشيه باشد. وقتي در تيمي رفاقت دوطرفه وجود دارد، بازيكن هم بايد هر كاري براي باشگاه انجام بدهد. استقلال هر كاري براي رفاه و آرامش بازيكن انجام مي‌دهد و بازيكن هم بايد در مقابل دوستي و رفاقتش را نشان دهد.» 
او درباره نتايجي كه ساپينتو در استقلال كسب كرده هم گفت: «هيات‌مديره باشگاه از آقاي ساپينتو حمايت مي‌كند تا تيم در آرامش به كارش ادامه بدهد. پالس‌هاي مثبتي از سرمربي به تيم اتنقال پيدا مي‌كند. ما هم از اين پالس‌ها و آرامش حمايت مي‌كنيم و اميدواريم روند خوب‌مان ادامه داشته باشد. ما دو بازي حساس برابر مس كرمان و نفت مسجدسليمان داريم كه كسب نتيجه در اين دو ديدار ما را به صدر جدول نزديك مي‌كند. رقباي ما بازي‌هاي رو در رو دارند و ما در اين دو هفته مي‌توانيم امتيازات لازم را بگيريم به صدر جدول نزديك بشويم. ما پارسال از كادر فني حمايت كرديم و تيم قهرمان شد و الان هم هدف ما كمك به استقلال است. آرامش داشتن استقلال قطعا يكي ديگر از اهداف ما است. شك نكنيد ما به كسب عنوان قهرماني اميدواريم. ما تلاش زيادي انجام مي‌دهيم و آقاي فتح‌الله‌زاده تلاش مي‌كند تا ان‌شاءالله نتيجه بگيريم. هواداران هم به كسب قهرماني اميدوار هستند و اميدوارم امسال هم قهرمان شويم. ما از صدر جدول فاصله داريم اما در دو هفته آينده مي‌توانيم به صدر نزديك شويم.»


سياوش يزداني فوق ليسانس دارد و در كنكور دكترا هم شركت كرده بود. كسي كه فوق ‌ليسانس دارد و به اين دانش رسيده، بعيد است ديگران او را به حاشيه ببرند. او با اين همه سواد از فرصتي كه ساپينتو به او داده بود بايد استفاده مي‌كرد. او در شرايط بحراني بايد عصاي دست سرمربي باشد. وقتي به بازيكن جواني توصيه شود و او اشتباه كند، آن بازيكن جاي اشتباه دارد اما بازيكني كه در سطح حرفه‌اي چند سال بازي كند، بعيد است از فرصت‌ها استفاده نكند و باز هم اشتباه كند. او بايد كارهايي كه سرمربي خواسته را انجام دهد. مدافعين در محوطه جريمه آن هم در دقايق پاياني فرصت اشتباه ندارند. در دقايق پاياني بازيكنان تلاش مي‌كنند از اشتباهات استفاده كنند و در اين دقايق بازيكناني بازي مي‌كنند كه كمتر اشتباه كنند. اشتباه سياوش يزداني فقط به بازي سپاهان خلاصه نمي‌شود. يزداني در بازي با مس رفسنجان روي بازيكن حريف خطا كرد و داور مي‌توانست اعلام پنالتي كند. با اين حال اين پنالتي گرفته نشد و شانس آورديم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون