• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5416 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ بهمن

اخبار ايران و جهان

ضرب و جرح يك دانش‌آموز توسط معلم در خاش
يك دانش‌آموز بلوچ در شهرستان خاش توسط معلم خود مورد ضرب و جرح قرار گرفت كه اكنون يكي از چشم‌هايش 20 درصد بينايي خود را از دست داده است. هويت اين دانش‌آموز بلوچ «علي.م» 10‌ساله اهل روستاي نصرت‌آباد خاش عنوان شده است.  بر اساس اين گزارش يكي از چشم‌هاي علي در پي تنبيه به وسيله شلنگ توسط معلم پرورشي به خون نشسته و بينايي‌اش آسيب ديده و حالا چشمش آب مرواريد آورده است.  گفته مي‌شود معلم به‌طور مستقيم سه ضربه با شلنگ به او زده است. يكي از ضربات به دست او، دومي به سينه و سومي به صورت اين دانش‌آموز بوده است. اين دانش‌آموز بلوچ در شرح ماجرا گفته است: «معلم دنبالم افتاد. من هم فرار كردم. وقتي به در بسته كلاس رسيدم و راهي براي فرار نداشتم معلم سه ضربه من زد. يكي به دستم، يكي به سينه‌ام و ديگري به چشم چپم. بعد هم وقتي ديد چشمم آسيب ديد گفت؛ برو چشمت را بشور. او به‌طور مستقيم به چشمم ضربه زد. بعد از اين ضربه چشمم خيلي درد گرفت و از آن اشك مي‌آمد اما معلم اصلا نيامد ببيند چه اتفاقي براي چشمم افتاده است!»علي در ادامه گفت: «معلمان اين مدرسه شلنگ در دست دارند. اين شلنگ هميشه دست‌شان است و بچه‌ها را با همين شلنگ مي‌زنند. قبلا هم چند بار به من زده بودند اما تاكنون كسي مثل من آسيب نديده است.»پدر اين دانش‌آموز نيز عنوان كرد: «به گفته متخصصان چشم‌پزشك به احتمال 99 درصد علي بايد عمل شود اما منتظرند خونريزي چشم قطع شود.»مدير اين مدرسه در پي انتشار اين خبر گفته است: «تنبيه بدني در كار نبوده و تنها يك «لوله پليكا» به چشم علي خورده كه به صورت غير عمد اصابت كرده است.»در همين حال بازرسي اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش اعلام كرد كه به پرونده دانش‌آموز آسيب ديده ورود كرده است.


ماجراي تجاوز و قتل در هند

مردي هندي كه با همدستي دوستش خواهرزن جوانش را كه به تازگي ازدواج كرده بود مورد تجاوز قرار داده و به قتل رسانده بودند با تلاش ماموران پليس هند به دست قانون افتادند. متهم پس از دستگيري اعتراف كرد كه خواهر زن 19ساله‌اش به تازگي ازدواج كرده بود اما به خاطر زيبايي‌اش نتوانست در اين مدت جلوي خود را بگيرد و از اين رو با همدستي دوست صميمي‌اش قرباني را به يك بهانه به معبد كشانده و مورد تجاوز قرار دادند و براي پنهان ماندن رازشان قرباني را با روسري خفه كرده و جسدش را در منطقه روستايي رها كردند. با كشف جسد تحقيقات پليس آغاز و در نهايت داماد خانواده دستگير شد و اكنون پليس در جست‌وجوي همدست و دوست او است.


اختلاف ملكي كه منجر به جنايت شد
اعلام وقوع يك جنايت توسط دفتر اسناد رسمي در محله پاسداران به مركز فوريت‌هاي پليسي 110، گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي با دستور بازپرس كشيك قتل راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي پس از حضور در اين دفتر اسناد رسمي با جسد مرد سالخورده‌اي مواجه شدند كه از پله سقوط كرده و هدف ضربه چاقو از ناحيه گردن قرار گرفته بود كه در ادامه مشخص شد، مقتول سردفتر اين دفتر اسناد رسمي بوده است.بررسي‌ از صحنه جرم توسط تيم جنايي ادامه داشت تا اينكه مرد جواني به دفتر اسناد رسمي آمد و ادعا كرد قرار ملاقات با مقتول داشته است؛ همين كافي بود تا كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي مرد جوان را هدف تحقيقات قرار دهند كه در ادامه با اظهارات ضد و نقيض او مواجه شدند.تيم جنايي كه در جريان تحقيقات متوجه دوربين‌هاي مداربسته دفتر اسناد شده بودند به بازبيني لحظه به لحظه  آن پرداختند و راز اين جنايت هولناك را فاش كردند؛ در فيلم مشخص شد، مرد جوان در دفتر حضور داشته و با مقتول درگير شده كه اين درگيري منجر به جنايت شده است.بدين‌ترتيب مرد جوان به اتهام قتل دستگير شد و پس از انتقال به اداره دهم پليس آگاهي در بازجويي‌هاي فني به جرم قتل سردفتر دفتر اسناد رسمي با انگيزه شخصي و اختلافات ملكي برسر يك زمين 250 متري در پاسداران اعتراف كرد.پس از پايان تحقيقات، قرار جلب و كيفرخواست متهم به اتهام قتل مرد سالخورده در دفتر اسناد رسمي در پاسداران، از سوي دادسراي امور جنايي صادر شد و متهم پاي ميز محاكمه در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران، ايستاد.در ابتداي جلسه رسيدگي، نماينده دادستان كيفرخواست صادر شده از سوي دادسراي جنايي را قرائت كرد و سپس متهم در جايگاه حاضر و اتهام قتل عمدي به او تفهيم شد؛ در ادامه نيز اولياي دم براي متهم قصاص خواستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون