• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5416 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ بهمن

اخبار

مجازات مرگ براي قاتلي كه مقتول را به تعرض متهم مي‌كند

پسر جوان مي‌گويد همكارش به او تعرض كرده و فيلم گرفته بود و براي دفاع از خودش مرتكب قتل شد

اعتماد آنلاين| پسر جوان كه ادعا مي‌كند تعرض دوستش به او باعث ارتكاب قتل شد، با تاييد ديوان عالي كشور به قصاص نزديك شد. متهم كه جواني 21 ساله است در اعترافاتش مدعي شده مقتول او را مورد آزار جنسي قرار داده و فيلم تهيه كرده بود به همين دليل هم دست به قتل زد. اين درحالي است كه او اموال مقتول را هم سرقت كرده بود. خبر قتل هولناك را صاحب يك مكانيكي به ماموران داد. اين فرد زماني كه با پليس تماس گرفت، گفت: من صاحب اين مكانيكي هستم. امين و دوستش فريد از چند ماه قبل به عنوان شاگرد در مغازه‌ام مشغول به كار شدند. آنها مي‌گفتند از شهرستان به تهران آمده‌اند و جايي براي خواب ندارند ‌به همين خاطر از من خواستند در مكانيكي كار كنند و شب‌ها نيز همان‌جا بخوابند. من هم قبول كردم و دو شاگرد مكانيكي شب‌ها در مغازه مي‌ماندند. صبح براي باز كردن در مغازه به آنجا رفتم و با صحنه وحشتناكي روبه‌رو شدم. جسد امين خونين در گوشه‌اي افتاده بود و خبري از فريد نبود. با اطلاعاتي كه اين مرد به پليس داده بود ماموران راهي مكانيكي موردنظر شدند و جسد خونين امين با دستور قضايي به پزشكي قانوني منتقل شد. شواهد نشان مي‌داد فريد نيز همزمان با كشته شدن دوستش ناپديد شده است. فرضيه دست داشتن فريد در اين جنايت قوت گرفته بود كه ماموران پليس او را در يك پارك در همان حوالي بازداشت كردند. پسر جوان به قتل دوستش اعتراف كرد و به بازسازي صحنه جرم پرداخت. او در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد. در ابتداي جلسه اولياي دم درخواست قصاص را مطرح كردند. سپس متهم ۲۱ساله در جايگاه ويژه ايستاد و به تشريح ماجرا پرداخت. اين جوان گفت: من و امين مدتي بود يكديگر را مي‌شناختيم. ما با هم در مغازه مكانيكي شروع به كار كرديم، اما مدتي قبل او اسير وسوسه‌هاي شيطاني شد و يك شب مرا آزار داد. او از من فيلم سياه تهيه كرده بود و تهديد مي‌كرد اگر به خواسته‌هايش تن ندهم فيلم را پخش مي‌كند و آبرويم را مي‌برد. من ناچار بودم هميشه تسليم خواسته او شوم. او درشت‌هيكل بود و من نمي‌توانستم مقاومت كنم. فريد درحالي كه سرش را پايين انداخته بود ادامه داد: من از آزارهاي همكارم خسته شده بودم و حتي چند بار به خودكشي فكر كردم. آخرين بار درحالي كه هر دو مشروب خورده بوديم او سراغم آمد. مي‌خواست بار ديگر مرا آزار دهد كه مقاومت كردم. او مثل هميشه مرا تهديد كرد فيلم را پخش مي‌كند و آبرويم را مي‌برد. من هم براي دفاع از خودم ميله‌اي را كه روي زمين بود برداشتم و شش ضربه به سر او زدم. وقتي امين روي زمين افتاد بلافاصله وسايل خودم و او را جمع كردم و فرار كردم. نمي‌دانستم به كجا بروم. مي‌خواستم به شهرستان بروم اما خجالت مي‌كشيدم واقعيت را به خانواده‌ام بگويم. به همين خاطر ترسيدم و به شهرستان نرفتم. به پاركي در همان حوالي رفته بودم كه از سوي ماموران پليس بازداشت شدم. باور كنيد من قصد كشتن فريد را نداشتم. فقط مي‌خواستم مقاومت كنم تا بار ديگر مرا آزار ندهد. من از اين زندگي خسته شده بودم؛ اما او دست از تهديد برنمي‌داشت. من كه كنترلم را از دست داده بودم در آن لحظه با ميله چند ضربه به سر او زدم. او مستحق مرگ بود. با پايان دفاعيات متهم قضات وارد شور شدند و باتوجه به مدرك‌هاي موجود در پرونده، او را به جرم قتل به قصاص، به خاطر سرقت اموال قرباني به 10 سال زندان و به خاطر شرب خمر به 80 ضربه شلاق محكوم كردند. اين حكم در شعبه 26 ديوان عالي كشور مهر تاييد خورد و قطعي شد .  

 

فروش اقساطي طلا و جواهر ترفندي براي كلاهبرداري كلان از مردم

رييس پليس فتاي تهران بزرگ از بازداشت فردي كه با ايجاد يك درگاه جعلي اقدام به كلاهبرداري از شهروندان با ترفند فروش اقساطي طلا و جواهر مي‌كرد، خبر داد.
سرهنگ داود معظمي گودرزي در اين باره گفت: «مدتي قبل تعدادي از شهروندان به پليس فتاي پايتخت مراجعه و با طرح شكايتي اعلام كردند كه مبالغ زيادي به ‌صورت غيرمجاز از حساب بانكي آنها برداشت شده است.» او گفت: «يكي از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت قصد خريد يك پلاك و زنجير طلا را داشته و در فضاي مجازي مشغول جست‌وجو بوده كه يك سايت فروش طلا و جواهرات به صورت اقساط بدون چك و ضامن را مشاهده كرده و وارد آن شده است. او بدون بررسي و اطمينان از هويت گردانندگان سايت مذكور يك پلاك و زنجير خريداري و براي واريز پيش‌پرداخت آن به مبلغ پنجاه ميليون ريال از طريق درگاه موجود در همان سايت اقدام كرده كه با تراكنش ناموفق مواجه شده و پس از دقايقي متوجه شده كه مبلغ پانصد ميليون ريال از حسابش كسر شد.» او گفت: «كارشناسان پليس فتا پايتخت پس از مطالعه اظهارات شكات اقدامات خود را آغاز كرده و متوجه شدند همه مالباختگان پرونده فوق از طريق درگاه جعلي يك سايت با پوشش فروش طلا و جواهر به‌صورت اقساطي مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند. با بررسي همه‌جانبه و بهره‌گيري از روش‌هاي علمي و فني موفق به شناسايي هويت گرداننده سايت شدند.» گودرزي گفت: «با به دست آمدن اطلاعات هويتي و مشخص شدن محل اختفاي مجرم، ماموران پس از تشريفات قضايي متهم را در يك اقدام پليسي در يكي از مناطق شمالي تهران دستگير و به همراه تجهيزات الكترونيك به پليس فتا منتقل شد.» او گفت: «متهم پس از حضور در پليس فتا پايتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده ،جرم خود را پذيرفت و گفت كه با ايجاد يك سايت فروش طلا و جواهر به صورت اقساطي سوژه‌هاي خود را جذب كرده و به بهانه دريافت پيش‌پرداخت با استفاده از يك درگاه جعلي اقدام به كلاهبرداري از مراجعه‌كنندگان كرده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون