• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5422 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ بهمن

ناگفته‌هاي مرگ باورنكردني كودك ۷ ساله از زبان پدرش

برخی پرونده های قضایی به دلیل قصور پزشکی تشکیل می شود. قصور پزشکی دربردارنده فرض عمد و قصد در تحقق نتیجه مجرمانه نیست اما گاهی پزشک فعلی را انجام می دهد که در نهایت زیانبار است. مهارت نداشتن در کار تزریق و امثال اینها از نمونه های قصور پزشکی است.  ایلنا در گزارشی نوشت؛ خانواده یک کودک ۷ ساله در شهر دزفول از مرگ فرزندشان پس از مراجعه به درمانگاهی در این شهر در حین درمان خبر داده‌اند…
محمد خسروي اهل شهر سالند سردشت گفت: هنوز در حيرت به سر مي‌برم. چگونه مي‌شود فرزندت با پاي خودش و براي درمان يك تب معمولي به همراه مادر و دايي‌اش به درمانگاه مراجعه كند و ديگر هرگز به خانه برنگردد. او كلاس دوم بود و تنها ۷ بهار را ديده بود.  اين پدر سوگوار گفت: در تاريخ ۱۵ بهمن ماه فرزندم به همراه دايي و مادر خود به درمانگاهي در شهرك مدرس دزفول مراجعه مي‌كنند. پزشك معالج براي فرزندم دارو تجويز مي‌كند. در حين تزريق سرم و آمپول‌هايي كه در سرم تزريق شد، از دهان فرزندم كف بيرون مي‌زند و پزشك به سرعت اقدام به خروج سرم از بدن او مي‌كند. او گفت: هر لحظه حال فرزندم بدتر مي‌شود و كادر درمان و پزشك به خانواده من مي‌گويند كه بايد او را به بيمارستان گنجوي منتقل كنيد. در وضعيتي كه فرزند من در زمان طلايي به مراقبت ويژه نياز داشت او را بدون آمبولانس به دست همسرم مي‌دهند تا به بيمارستاني ببرند كه با مكان حادثه و با توجه به ترافيك موجود فاصله بسيار داشت. محمد خسروي گفت: خانواده من با وانت‌بار اقدام به انتقال فرزند بدحالم مي‌كنند. در بيمارستان گنجوي هر قدر با درمانگاه رازي براي دريافت اطلاعات دارويي و مراحل درماني كه منجر به بدحالي فرزندم شده است، تماس گرفته مي‌شود كسي پاسخ نمي‌دهد. خانواده من در مراجعه دوباره به درمانگاه متوجه مي‌شوند كه پزشك معالج نيم ساعت زودتر از پايان زمان شيفت خود محل كار را ترك كرده و به تماس‌هاي مكرر پاسخي نمي‌دهد. او ادامه مي‌دهد: فرزند مظلوم من در داخل وانت‌بار جان داد و اگر از آغاز مراقبت درستي بود و خانواده مرا بدون آمبولانس و با آن وضع مظلومانه رها نمي‌كردند، فرزندم امروز زنده بود.
او مي‌گويد: در حال حاضر با توجه به وضعيت روحي خانواده براي فرزندم گواهي موقت دفن صادر شده است. فهم حقيقت ماجرا براي ما بسيار مهم است. ما از مراجع قانوني، نظام پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي و پزشكي قانوني درخواست داريم تا كنار خانواده داغدار ما باشند و در رسيدگي به اين پرونده كوتاهي نكنند.
در همين خصوص و در ادامه بررسي‌هاي صورت گرفته، عليرضا خسروپناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهرستان دزفول گفت: در جريان موضوع هستيم و با توجه به اتفاق صورت گرفته، بايد روال قانوني پرونده طي شود. كارشناسان ما براي بررسي اين اتفاق به محل درمانگاه اعزام شده‌اند و به زودي با در نظر گرفتن فيلم دوربين‌هاي درمانگاه، مستندات مراجعه بيمار، مراحل ثبت، داروهاي تجويز شده و تكميل پرونده و ورود پزشكي قانوني و كالبدشكافي، روند نهايي پرونده مرگ اين كودك را دنبال خواهيم كرد. او گفت: ما منتظر دريافت پاسخ پزشكي قانوني هستيم، كما اينكه خانواده اين كودك بايد با مراجعه به مراجع قانوني، نظام پزشكي و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي دزفول مراحل ثبت شكايت خود را انجام دهند تا پرونده با مستندات كامل‌تري پيگيري شود. در همين خصوص مهرداد كلانتريان، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي دزفول نيز گفت: كارهاي تحقيقاتي اوليه مرگ از بررسي‌هاي محلي و ميداني در خصوص تكميل پرونده اين كودك انجام شده است و امروز در خصوص بررسي ابعاد و دلايل شكل‌گيري اين حادثه جلسه rca «بررسي علل خطا» برگزار مي‌شود كه موضوعات مختلفي مانند انتقال بيمار بدحال با وانت‌بار و سلسله خطاهايي كه منجر به اين حادثه شد را دربر مي‌گيرد. او گفت: با موضوعات اينچنيني پيش از اين هم برخورد داشته‌ايم و ترديد نكنيد كه موضوع مرگ اين كودك را مانند فرزند خود دنبال خواهيم كرد و اين خانواده مي‌توانند با مراجعه به معاونت درمان از كم و كيف مراحل پرونده مطلع شوند .

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون