جليل هاشمي:
اسنا نياز به اتوبوس دوكابين را برطرف ميكند
بيوك عليمرادلو، مديرعامل گروه بهمن از آمادگي اين گروه براي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي، تجاري و شهري خبر داده است. در همين راستا گروه بهمن، حسين خضري مديرعامل بهمن ديزل و مهرداد حقبر مديرعامل سيبا موتور از ظرفيتهاي اين تجاريسازان در نوسازي ناوگان تجاري گفتهاند.
به تازگي نيز جليل هاشمي مديرعامل شركت اتوبوسسازي اسنا - از شركتهاي تابعه گروه بهمن- از امضاي موافقتنامه ساخت 2 هزار دستگاه اتوبوس شهري با شهرداري تهران خبر داد. به گفته جليل هاشمي اين اتوبوسها 12 متري و 18 متري خواهند بود كه قابليت خدمترساني در خطوط ويژهBRT و معابر عمومي شهر تهران را خواهند داشت. اتوبوسهاي اين موافقتنامه طي دو سال تحويل ميشوند.
هاشمي درباره تلاشهاي فني اين شركت به منظور كاهش آلودگي هواي تهران و ساير شهرهاي ايران گفت: اتوبوسهاي 12 متري و 18 متري توليدي اسنا استاندارد يورو 5 EEV دارند و در مقايسه با اتوبوسهايي كه اكنون در تهران تردد دارند، آلودگي به مراتب كمتري دارند.
اين مدير گروه بهمن در ادامه تاكيد كرد: چنانچه مراحل مقدماتي اين توافق به تاخير نيفتد، شهروندان تهراني تا نيمه 1402 اولين سري اين محصولات را استفاده خواهند كرد.
جليل هاشمي در ادامه يادآور شد: اتوبوسهاي شهري اسنا، امكانات رفاهي ارزشمندي براي راننده و مسافران خود دارد كه اطمينان داريم، رضايتمندي شهروندان را در مقايسه با اتوبوسهاي فعلي به همراه دارد. وي در همين رابطه افزود: اميدواريم بتوانيم محصولي در شأن مردم ايران و شهروندان تهراني توليد كنيم تا هم رضايت شهروندان را جلب كرده باشيم و هم گرهي از گرههاي ترافيكي شهر باز شده باشد.
مديرعامل اسنا در همين رابطه گفت: اتوبوسهاي دو كابين توليدي اسنا، محصولاتي بهروز و مدرن هستند. براي ساخت اين محصول، نيازسنجي و مطالعات طولانيمدت انجام شده تا اشكالات و نواقص برطرف شود. وي در همين رابطه گفت: اين اتوبوسهاي دوكابين با پنج در طراحي شده كه از هر دو طرف باز ميشوند. بنابراين در تمامي خطوط قابل استفاده هستند، درحالي كه اين نقص در اتوبوسهاي فعلي وجود دارد.
اين مدير گروه بهمن در ادامه يادآور شد: اتوبوس 18متري يا دو كابين اسنا، مورد توجه مديران شهري قرار گرفته و اخيرا عليرضا زاكاني شهردار به همراه مهدي چمران، رييس شوراي شهر و جلال بهرامي معاون حمل و نقل شهرداري تهران از اين محصول بازديد كردند و در جريان تواناييهاي فني و امكانات رفاهي آن قرار گرفتند.
مديرعامل گروه بهمن: به دليل برخي مسائل بروكراتيك تعدادي از اتوبوسهاي ما
در گمرك معطل مانده است
بيوك عليمرادلو، مديرعامل گروه بهمن نيز درخصوص توانايي گروه بهمن در نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران گفت: بنگاههاي صنعتي، وزارت صمت و شهرداريها ميتوانند همراستا با يكديگر گام بردارند. وزارت صمت و شهرداريها بايد به خودروسازان فشار بياورند تا توليد وسايل حمل و نقل عمومي افزايش پيدا كند، آنها بايد از خودروسازان بخواهند كه توليد خود را افزايش دهند.
وي درخصوص موانع افزايش توليد اتوبوسهاي شهري گفت: به دليل وجود برخي مسائل بروكراتيك تعدادي از اتوبوسهاي ما در گمرك معطل مانده است. اين مشكلات تحويل اتوبوسها را به تاخير مياندازد.
مديرعامل گروه بهمن يادآور شد: شأن و منزلت مردم ايران، حمل و نقل عمومي با كيفيت است. ما در گروه بهمن، هرگز از استانداردهاي كيفي خود كوتاه نميآييم.
عليمرادلو در همين رابطه افزود: در پروژه BRT مطالعات زيادي انجام و نيازمنديهاي شهر تهران در اتوبوسهاي دوكابين و حتي سه كابين شناسايي شده است.