• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5424 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ بهمن

اين چه قراردادهايي است كه مي‌بنديد!

غرامت 20 ميلياردي در جيب كاوه؟

كاوه رضايي كه در ابتداي فصل به ايران بازگشت تا پيراهن استقلال را بر تن كند، به خاطر پر بودن ليست استقلال نتوانست به اين تيم بپيوندد و درنهايت به تراكتور رفت. البته او در اين تيم تبريزي هم خيلي فرصت بازي پيدا نكرد و بيشتر مواقع نيمكت‌نشين بود اما در نيم فصل انتشار قراردادي از او با استقلال نشان داد كه مديران قبلي آبي‌ها در يك قرارداد عجيب همچنان به دنبال به خدمت گرفتن او بودند.
در قراردادي كه ششم شهريور 1401 به امضا رسيده، دو طرف توافق كردند كه از 15 آبان 1401 كاوه رضايي رسما به استقلال بپيوندد اما در اين قرارداد بند‌هايي وجود داشت كه بسيار عجيب به نظر مي‌رسيد. قرار بر اين بود كه با رسيدن نيم فصل و باز شدن پنجره نقل‌ و انتقالاتي استقلال، اين باشگاه ليست خود را براي جذب كاوه رضايي خالي كند اما مبلغ و آپشن‌هاي قرارداد او حواشي زيادي ايجاد كرد.
مبلغ پايه قرارداد كاوه با استقلال براي يك نيم‌فصل ۱۱ ميليارد توافق شده و به امضا رسيده بود. از طرف ديگر براي حق مسكن رضايي يك ميليارد تومان در قرارداد نوشته شده بود. يكي ديگر از بندهاي عجيب اين قرارداد يك ميليارد براي رضايت مديرعامل بود كه اين بند نيز با واكنش‌هاي زيادي همراه بود. از طرف ديگر پاداش قهرماني در ليگ يك ميليارد تومان، كسب سهميه ۳۰۰ ميليون تومان، پاداش قهرماني در جام حذفي ۵۰۰ ميليون تومان، حضور در هر بازي ۵۰ ميليون تومان و پاداش هر گل يا پاس گل ۳۰ ميليون تومان در قرارداد ذكر شده بود.
مبلغ پايه قرارداد كاوه با استقلال براي سال 1402، ۱۹ميليارد تومان ذكر شده بود كه حق مسكن براي اين فصل ۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون در قرارداد نوشته شده بود. در اين قرارداد براي فصل بعد رضايت مديرعامل  ۲ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان درنظر گرفته شده بود. پاداش قهرماني در ليگ يك ‌ميلياردو ۵۰۰ميليون تومان، قهرماني در جام حذفي يك‌ ميليارد تومان و كسب سهميه ۵۰۰ ميليون تومان هم از ديگر آپشن‌هاي اين قرارداد عجيب بود. 
در اين بين اما بند عجيب ديگري وجود داشت كه با اعتراض شديد فتح‌الله‌زاده همراه بود. در صورتي كه رضايي مصدوميت طولاني نداشته باشد و شرايط ثبت قرارداد او فراهم شده باشد، باشگاه استقلال موظف است ۵ روز پيش از خاتمه مهلت نقل و انتقالاتي نيم‌فصل دوم ليگ برتر، او را به ليست خود اضافه كند و قرارداد اين بازيكن فسخ شود. اگر باشگاه استقلال چنين كاري نكند، كاوه رضايي مي‌تواند قراردادش را با استقلال فسخ و مبلغ ۲۰ميليارد تومان هم به عنوان غرامت دريافت كند. اين يعني استقلال مكلف است در هر حالتي او را به خدمت بگيرد و در غير اين صورت بايد 20 ميليارد تومان غرامت پرداخت كند. حالا استقلال اين بازيكن را جذب نكرده و بايد خود را براي دعواي حقوقي بر سر پرداخت غرمت 20 ميليارد توماني آماده كند. از طرف ديگر رضايي قرارداد خود را با باشگاه تراكتور فسخ كرده بود كه با اعتراض تراكتوري‌ها همراه شد و آنها پرونده را به كميته انضباطي بردند و درنهايت اين كميته راي به سود تراكتور داد. بر اين اساس فسخ قرارداد كاوه رضايي با باشگاه تراكتور اعتبار ندارد و بازيكن فوق پس از پايان فصل و در اولين پنجره نقل و انتقالات مي‌تواند نسبت به انعقاد قرارداد با باشگاه‌هاي فوتبال ايران اقدام كند. حالا كاوه رضايي بايد به تراكتور برگردد اما بايد ديد نتيجه توافق و قرارداد او با باشگاه استقلال چه خواهد شد. آيا غرامت 20 ميلياردي پرداخت مي‌شود؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون