• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5424 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ بهمن

اثر پژوهشي- تحليلي «در ايوان تماشا» منتشر شد

كتابي درباره سير شعر از ادوار كهن تا امروز

كتاب «در ايوان تماشا» اثر كاميار عابدي با موضوع سير شعر در طول تاريخ منتشر شد.
به گزارش ايلنا، اين كتاب كه به سير شعر از ادوار كهن تا امروز مي‌پردازد را انتشارات مرواريد منتشر و راهي بازار كتابفروشي‌ها كرده است.
«در ايوان تماشا» مشتمل است بر بيست و پنج تحقيق-تحليل به قلم و جست‌وجوي كاميار عابدي. پژوهشگر و منتقد ادبي سير شعر را در ادوار كهن تا موقعيت «شعر به دقيقه اكنون» بررسي مي‌كند. اين اثر پژوهشي با تاكيد بر پيوندها و همساني‌هاي محتوايي، زباني و شكلي/ فرمي تاليف شده است.
«آرش كمانگير: از ابراهيم پورداود تا بهرام بيضايي»، «سپهري، اخوان ثالث، ه‍. ا. سايه و ابوالحسن خرقاني»، «از منوچهري دامغاني به حافظ، از حافظ به شهريار»، «از سنايي غزنوي تا سمندر شيرازي»، «تحليلي از ترانه مرغ سحر بهار»، «تك‌گويي هملت به روايت شاعران و اديبان ايراني»، «نيما يوشيج و ابوالقاسم جنتي‌عطايي»، «سفر حجمي در خط زمان» و «شعر ايران در دوره پساجنگ» عناوين بعضي از اين تحقيق- تحليل‌هاي خواندني كتاب «در ايوان تماشا» هستند. تحليل‌هاي صاحب اين قلم در اين «در ايوان تماشا» از شعر در زمان كهن تا «شعر به دقيقه اكنون» (به تعبير احمد محيط و فيروزه ميراني) با تاكيد بر پيوندها و همساني‌هاي محتوايي، زباني و فرمي/ شكلي گردآوري شده است. بازنشر اين تحقيق- تحليل‌ها كه در سال‌هاي ۱۳9۹-۱۳89 نوشته شده‌اند، البته همراه بوده است با بازنگري، گسترش و ويرايشي نو. كاميار عابدي، نويسنده، پژوهشگر و منتقد شعر معاصر فارسي است. از او آثار متعددي در زمينه شعر و شاعران معاصر منتشر شده است. كتاب «در ايوان تماشا» را انتشارات مرواريد با قيمت ۱۹۰ هزار تومان منتشر و روانه كتابفروشي‌ها كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون