• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5427 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ بهمن

آخرين خبر در مورد اتفاقات ناگوار فوتبال پايه

بازداشت یک نفر در پرونده مدرسه فوتبال مشهد

چندي پيش مدير رسانه‌اي سابق تيم شهر خودرو با انتشار خبري در فضاي مجازي از وقوع يك فاجعه براي فوتبال مشهد خبر داد و مدعي شد والدين ۱۵ نفر از بازيكنان اين باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي از باشگاه و مربي‌نماهاي آن به‌خاطر تعرض به فرزندان‌شان شكايت كرده‌اند.
بعد از انتشار اين خبر در فضاي مجازي حاشيه‌هاي زيادي به وجود آمد و مقامات را به واكنش واداشت. وزير ورزش، برخي نمايندگان مجلس و مديركل ورزش و جوانان استان خراسان با تاكيد روي اينكه مساله بزرگنمايي شده، از پيگيري اين پرونده خبر دادند. هر چند هيات فوتبال به عنوان متولي اصلي در ابتدا اعلام كرد از اين قضيه مطلع نبوده ولي اسنادي كه بعدتر منتشر شد، نشان داد كه آنها از چند روز قبل از رسانه‌‌اي شدن ماجرا از موضوع شكايت اطلاع داشتند. چند روز بعد خبر رسيد خبرنگاراني كه در اين زمينه اطلاعاتي را منتشر كردند، احضار شده‌اند. 
درنهايت روز گذشته دادگستري خراسان رضوي اخبار جديدي در مورد روند اين پرونده منتشر كرد. دادستان عمومي و انقلاب خراسان رضوي گفت: يك مربي متخلف در پرونده مدرسه فوتبال مشهد بازداشت و براي يكي از مسوولان اداره ورزش و جوانان مشهد نيز قرار تامين صادر شد. ايشان افزود: در پي انتشار اخبار گوناگون درخصوص رويداد تخلف در يك مدرسه فوتبال در مشهد در فضاي مجازي، پرونده‌اي به منظور بررسي چگونگي ماجرا و صحت و سقم اخبار منتشره در دستگاه قضايي تشكيل و تحقيقات همه‌جانبه انجام شد، با انجام بررسي‌هاي لازم افراد دخيل در ماجرا با حضور در مرجع قضايي توضيحات و دفاعيات خود را ارايه كردند. به گزارش ايرنا، وي اضافه كرد: در فرآيند تحقيقات انجام شده براي ۳ نفر از خبرنگاران و يكي از مسوولان اداره ورزش و جوانان مشهد قرار تامين قانوني صادر شد كه در ادامه ۲ نفر از خبرنگاران و مربي اين مدرسه فوتبال طي صدور قرار نظارت قضايي به مدت ۶ ماه به ترتيب از فعاليت‌هاي رسانه‌اي و مربيگري منع شده‌اند.
دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان رضوي افزود: بر اين اساس و مطابق كليه تحقيقات انجام شده هيچ‌گونه سند و مدركي مبني بر انجام تعرض فيزيكي از سوي مربي موصوف نسبت به دانش‌آموزان اين مدرسه فوتبال نزد دستگاه قضايي ارايه نشده و به اثبات نرسيده است.
درودي خاطرنشان كرد: دستگاه قضايي در راستاي حمايت از بازيكنان اين مدرسه فوتبال و پيشگيري از اخلال در امور ورزشي آنها، دستورات لازم را نسبت به مسوولان مربوطه صادر كرده تا با نظارت ويژه، آموزش‌هاي ورزشي آنان دنبال و پيگيري شود. به محض وصول گزارش‌هايي از تخلف در يكي از مدارس فوتبال در شهر مشهد، سيدحميد سجادي وزير ورزش و جوانان به حراست اين وزارتخانه دستور داد تا به موضوع رسيدگي كرده و پس از بررسي اين ادعاها، در صورت صحت گزارش‌هاي رسيده با عامل يا عاملين اين اتفاق با قاطعيت برخورد شود. پس از دستور سجادي، اداره كل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوي با همكاري يكي از نهادهاي امنيتي در حال بررسي دقيق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسي اين ادعاها به محض تكميل، تقديم وزير ورزش و مراجع ذي‌صلاح شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون