• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5432 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳ اسفند

حاشيه‌هاي يك استعفاي عجيب، پاي تيم ملي در ميان است يا فشار مخالفان؟

ناز نكونام بعد از برد تاريخي

روزبه دلاور

تيم فوتبال فولاد خوزستان در مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا با يك گل از سد الفيصلي عربستان گذشت و براي اولين‌بار در تاريخ اين باشگاه به مرحله يك چهارم اين مسابقات صعود كرد. 

با توجه به اينكه تقابل تيم‌هاي ايران و عربستاني همواره از حساسيت‌هاي خاصي برخوردار است دو تيم با تمام قوا پا به استاديوم الثمامه دوحه گذاشتند و در نيمه اول هر دو تيم موقعيت‌هايي روي دروازه‌ها ايجاد كردند كه به گل ختم نشد اما در نيمه دوم فولاد بازي بهتري را به نمايش گذاشت و ساسان انصاري در اواسط اين نيمه از اشتباه مدافع الفيصلي نهايت استفاده را برد و گل برتري تيمش را به ثمر رساند. اشكان دژاگه بازيكني تكنيكي فولاد يك كارت زرد را به دليل تمارض گرفت تا اتفاق مهم ديگري را در نيمه دوم شاهد نباشيم و با همين نتيجه مهم‌ترين برد فولاد در آسيا رقم خورد و نماينده كشورمان به مرحله بعد صعود كرد. البته الفيصلي آسان‌ترين تيم اين مرحله بود كه به فولاد خورد. اين تيم سال پيش به دسته پايين‌تر ليگ عربستان سقوط كرده بود. اين قرعه خوب با قرعه بعدي فولاد به نوعي خنثي شد چرا كه نماينده ايران در دور يك‌چهارم و در واقع نيمه‌نهايي غرب آسيا بايد به مصاف قوي‌ترين تيم فعلي قاره كهن يعني الهلال برود؛ الهلالي كه ماه پيش در جام باشگاه‌هاي جهان نايب قهرمان شد. 

استعفاي بدموقع نكونام مخالفت فولاد و شايعه تيم ملي
در شرايطي كه پنجشنبه همين هفته فولاد در يك بازي دشوار بايد به مصاف الهلال يكي از غول‌هاي فوتبال عربستان برود جواد نكونام مربي فولاد پس از بازي با الفيصلي اعلام كرد كه ديگر روي نيمكت فولاد نخواهد نشست. نكو گفت: «من آدمي حرفه‌اي هستم. وقت و زندگي خود را براي فولاد و فوتبال گذاشته‌ام و مي‌گذارم. شايد اينجا درست نباشد حرفي بزنم، اما اين آخرين بازي من با فولاد بود. من ديگر روي نيمكت فولاد نخواهم بود و تصميم من نيز به‌خاطر شرايط سختي كه براي ما وجود داشت گرفته شد.» جواد نكونام تصريح كرد: «اين آخرين بازي من براي فولاد بود و بازي بعدي برابر هر تيمي باشد من روي نيمكت فولاد نخواهم نشست. من افتخاراتي ازجمله دو قهرماني در جام حذفي و سوپرجام ايران را با اين تيم به دست آوردم و دو بار به ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده‌ام. به همين دليل تيم و بازيكنانم لياقت بيشتر از اينها را دارند. من به‌خاطر حرمت و احترام مربيگري كه در يك ماه اخير براي من حفظ نشد، ديگر روي نيمكت فولاد نخواهم نشست.»
باشگاه فولاد در يك واكنش سريع خستگي و فشار زياد را علت صحبت‌هاي نكونام در كنفرانس مطبوعاتي بعد از بازي دانست و سخنگوي اين باشگاه تاكيد كرد با استعفاي او مخالفت شده است. در همين مورد وبسايت اسپانيايي diariodenavarra كه اخبار پيرامون دو بازيكن اسپانيايي فولاد و همچنين نكونام كه سال‌ها در لاليگا توپ زده را پوشش مي‌دهد در گزارشي به استعفاي نكونام پس از صعود پرداخت و دليل جدايي اين مربي جوان از نيمكت فولاد را احتمال مربيگري او در تيم ملي كشورمان عنوان كرد. خبري كه تا اين لحظه نه از جانب فدراسيون فوتبال و نه از طرف نكونام ‌تاييد يا تكذيب نشده است.

خوشي به ‌دل مردم خوزستان نيامده؟ 
صعود تاريخي فولاد به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا به دل تمام مردم ايران نشست اما موجي از شادي را ميهمان خانه‌هاي مردم خوزستان به ويژه طرفداران فولاد كرد؛ شادي‌اي كه با استعفاي بدموقع نكونام خيلي زود حلاوتش را از دست داد و حالا هواداران فولاد دغدغه نيمكت اين تيم را دارند. تيمي با بازيكن بزرگ اسپانيايي و ستاره‌هايي مثل اشكان دژاگه و احسان پهلوان و ساسان انصاري و ... و مجموعه‌اي كه به لحاظ امكانات نسبت به ساير باشگاه‌هاي ايران در وضعيت به مراتب بهتري قرار دارد اما مربي اين تيم از آن راضي نيست! بدون ترديد نكونام در فولاد موفقيت‌هايي را به دست آورده اما تيم خوب شهر اهواز قبل از حضور اين مربي جوان هم قهرمان ليگ شده است و ملي‌پوشان بسياري از همين تيم به فوتبال ما معرفي شدند. نه خدا و نه بندگان خدا را خوش نمي‌آيد كه در وضعيت بد اقتصادي فعلي مملكت فوتبالي‌ها هم مردم فوتبال‌دوست جنوب را آزرده‌خاطر كنند. نكونام در اول راه مربيگري روياهاي زيادي در سر مي‌پروراند اما او بهتر از هركس ديگري مي‌داند وضعيت فوتبال ما به چه شكل است. تحت فشار گذاشتن يك تيم پرطرفدار آن‌هم دقايقي پس از كسب موفقيت يك بازي آشنا در اين فوتبال محسوب مي‌شود، بازي تكراري كه براي گرفتن امتياز بيشتر از مديران باشگاه‌ها توسط بعضي از مربيان كشورمان باب شده كه باعث ناراحتي هواداران فوتبال مي‌شود.

مخالفان  نكو  جشن گرفتند!
البته نبايد بخشي از هواداران فولاد كه از شنيدن خبر استعفاي نكونام خوشحال شدند را فراموش كرد. در هفته‌هاي گذشته بعد از نتايج ضعيف فولاد در ليگ برتر برخي اهوازي‌ها نسبت به عملكرد كاپيتان سابق تيم ملي انتقاد داشتند. در اين ميان برخي پيشكسوتان فولاد هم فرصت را براي انتقاد از نكونام مناسب ديدند. يكي از اين انتقادها كه بسيار پر سروصدا شد، چرا كه حاوي اتهاماتي به سرمربي فولاد بود، استوري بختيار رحماني بود. بختيار نوشت: «هيچ شخصي بالاتر از نام فولاد نيست. معلومه وقتي 90 درصد مردم و هواداران فولاد با ادامه همكاري با شما مخالف هستند بايد هم استعفا بدهيد. تا امروز هم حرف نزديم به خاطر همين بازي. بهتر است تا گند خيلي چيزها در نيومده، سر حرفتون بمونيد. نمونه‌اش حضور بازيكني به نام ابراهيم سلجوقي در ليست فولاده كه طي 3 سال يك دقيقه هم بهش بازي نداديد. ميشه قبل از رفتن اين رو توضيح بديد؟ يا گذاشتن كوليبالي در ليست فروش كه هنوز هم بهترين گلزن تيم فولاد است، با اينكه دفاع آخر بود. مگه ميشه شما اين همه هزينه كرديد و اين همه بازيكن گرفتيد و توي 21 هفته‌اي كه از ليگ گذشته، حتي يك بازيكني نداشته باشيد كه 3 گل زده باشه؟ بازيكنان فولاد دوستان و عزيزان من هستند و اين مشكلات فقط از بازيكن نبوده و نيست. نتايج تيم هم كه مزخرف به تمام معنا است. دست به هر كاري زديد تا انسان‌هاي پاك و سالم را از تيم دور كنيد. همه كار كرديد كه آقاي گرشاسبي را وادار به استعفا كنيد. يه ديواري هم درست كرديد دور خودتون با بازيكن‌هاي قديمي فولاد كه دور باشيد از خيلي انتقادها. اما مردم ديگه سياه نميشن.
زنده باد فولاد و فولادي.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون