• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5432 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳ اسفند

سيدمهدي سيدصالحي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

برنده بازي پرسپوليس و سپاهان قهرمان جام حذفي نيست

پيشكسوتان دو تيم حرف‌هايي مي‌زنند كه هواداران را به جان هم مي‌اندازند!

دو تيم سپاهان و پرسپوليس اين‌بار در جام حذفي ال‌كلاسيكوي فوتبال ايران را برگزار مي‌كنند. اما در شرايطي اين دو تيم پا به ميدان مسابقه مي‌گذارند كه وضعيت آنها نسبت به چند هفته قبل كاملا متفاوت است. سپاهان با مورايس در اول فصل وضعيت چندان خوبي نداشت، اما هر چه از بازي‌ها گذشت شرايط تيم اصفهاني بهتر شد و در نهايت به صدر جدول رسيدند و در طرف مقابل پرسپوليسي‌ها كه تا همين سه، چهار هفته قبل مقتدرانه صدرنشين ليگ بودند با مصدوميت چند مهره كليدي و با تاييد كارشناسان، اشتباهات داوري روزهاي سختي را سپري كردند و در شرايط فعلي و روي كاغذ نسبت به سپاهان شانس كمتري را براي صعود به مرحله بعدي جام حذفي دارند. با اين حال شرايط جام حذفي متفاوت است و يك اشتباه مي‌تواند سرنوشت بازي را تغيير دهد. با سيدمهدي سيدصالحي بازيكن سابق سپاهان و پرسپوليس درباره اين بازي كه يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي فصل است، گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

  سپاهان در مرحله حذفي بايد به مصاف پرسپوليس برود نظر شما درباره اين بازي چيست؟ 
بازي‌هاي اين دو تيم هميشه حساسيت‌هاي خاص خودش را داشته است. با توجه به اينكه قبل از شروع بازي بين دو تيم هميشه اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه اثراتش را در بازي هم مي‌بينيم. اما در اين بازي شرايط سپاهان نسبت به پرسپوليس بسيار بهتر است، سپاهان با مورايس از بعد از جام جهاني وضعيتش بهتر شد و توانست آن اختلاف امتياز در ليگ با پرسپوليس را جبران كند و حالا سه امتياز هم بيشتر دارد. 
  وضعيت پرسپوليس را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟‌
پرسپوليس دستخوش تغييرات زيادي شد. يحيي با توجه به مصدوميت و ناآمادگي مهاجمانش مجبور شد از بازيكناني غيرتخصصي استفاده كند و اين تغييرات سبب شد تمركز اين تيم از دست برود. البته اين بازي شرايط خودش را دارد و وضعيت سپاهان به لحاظ روحي بهتر است. 
  با اين وضعيت، فكر مي‌كنيد سپاهان برنده از زمين خارج مي‌شود؟ 
بازي جام حذفي تك بازي است. خيلي از تيم‌ها براي صعود به آسيا تمركزشان را مي‌گذارند روي جام حذفي چون بازي‌هاي حذفي كمتر است. اين دو تيم از تيم‌هاي بزرگ كشورمان هستند و بازيكنان بزرگي دارند و مربيان دو تيم بايد به لحاظ روحي روي بازيكنان خود كار كنند مخصوصا يحيي كارش نسبت به مورايس سخت‌تر است و بايد هر چه سريع‌تر انگيزه مضاعف را به بازيكنانش برگرداند. اما در بازي حذفي برنده تيمي است كه اشتباهات كمتري داشته باشد كه نياز به تمركز دارد. 
  بازي‌هاي اين دو تيم به خاطر شرايط حاشيه‌اي در دو، سه فصل اخير يا بدون تماشاگر بوده يا حتي به ميزباني شهر ثالث برگزار شده. چرا شرايط براي اين دو تيم اين‌طور است؟ 
اين بازي كه گفتند با تماشاگر است. اما اين برمي‌گردد به تصميم سازمان ليگ كه هر بار يك تصميم جديد مي‌گيرد و باعث سردرگمي فوتبال ما مي‌شود، در حالت كلي بعد از كرونا در همه جاي دنيا بازي‌ها با تماشاگر برگزار مي‌شود و فقط در كشور ما شرايط اينچنين است و اين از جذابيت ليگ كم مي‌كند. اما درباره سوال شما، تعداد كمي از پيشكسوتان دو تيم حرف‌هايي مي‌زنند كه هواداران را به جان هم مي‌اندازند! پيشكسوتان اگر احترام گذاشتن به تيم رقيب را به هواداران‌شان ياد بدهند و از خودشان شروع كنند قاعدتا اين اتفاقات در استاديوم‌ها رخ نمي‌دهد. اينها برمي‌گردد به شاكله باشگاه‌ها. معتقدم كري خواندن براي هوادار است نه براي پيشكسوتان.
  آيا اين امكان وجود دارد سپاهان تمركزش را روي ليگ بگذارد و جام حذفي را چندان جدي نگيرد؟ 
خير، سپاهان با تمام توان به ميدان مي‌آيد، چون تا پايان ليگ زمان زيادي باقي مانده است و احتمال دارد شرايط جدول تغيير كند.آمادگي بدني و مسائل روحي تيم‌ها بالا باشد يك تيم مي‌تواند قهرمان شود.پرسپوليس هم ۵ امتياز اختلاف داشت و سپاهاني‌ها هم بدانند كه ۳ امتياز حاشيه امنيت نيست و تيم‌هايي مثل استقلال و تراكتور و گل‌گهر و پرسپوليس دنبال لغزش اين تيم هستند.
  مورايس چقدر در صدرنشيني سپاهان نقش داشته است؟ 
آقاي مورايس از وقتي به سپاهان آمد، دنبال اين بود كه ۲۰ بازيكن آماده داشته باشد. او در هر بازي تغييرات زيادي در تيمش داشت، اما بعد از جام جهاني با يك تركيب ثابت وارد زمين شد و همين تركيب ثابت كمك كرد به موفقيتش و همچنين سيوهاي خوب نيازمند هم خيلي به سپاهان كمك كرد. 
  در طرف مقابل، روي يحيي فشار زيادي  وارد مي‌شود.
فقط يحيي نيست. يحيي يكسري بازيكناني جذب كرد كه آن كيفيت لازم را نداشتند و اشتباهات زيادي مرتكب شدند و بازيكنان جديد نتوانستند كيفيت خود را نشان دهند. نبود مهاجم تمام‌كننده تاثيرگذار بود. ما فقط يحيي گل‌محمدي را نبايد مقصر بدانيم قاعدتا بازيكنان هم مقصر هستند كه نتوانستند آن كيفيت لازم را نشان دهند.
  يكسري انتقاداتي به باشگاه سپاهان وارد شد به دليل زمان بازي با زنيت. نظر شما در اين باره چيست؟ 
حضور زنيت نشان‌دهنده آن است كه مديران سپاهان به دنبال حرفه‌اي شدن اين باشگاه و نگاه‌شان به خارج از ايران است. خواهرخواندگي با تيم زنيت و حضور تيم اروپايي در ايران نشان‌دهنده اين است كه مي‌خواهند حرفه‌اي‌تر باشند. به نظر من كار خوبي بود و تيم‌هاي ديگر هم اگر بتوانند اين كار را انجام دهند، خوب است و باعث پيشرفت فوتبال ما مي‌شود.
  برنده بازي چهارشنبه قهرمان حذفي مي‌شود؟ 
خير! بازي حذفي هر كدام يك فينال است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون