• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5433 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۴ اسفند

در بيانيه پاياني اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري تاكيد شد

پشتيباني قاطع خبرگان از رهبر انقلاب

روز گذشته بيانيه پاياني يازدهمين اجلاسيه رسمي مجلس خبرگان رهبري در دوره پنجم از سوي دبيرخانه اين مجلس منتشر شد. در اين بيانيه تاكيد شد كه رهبري اسلامي، نهادي استوار، مستحكم و ريشه‌دار است كه با هياهو و جوسازي آسيب نخواهد ديد.
به گزارش ايسنا، متن اين بيانيه به شرح زير است: 
«مجلس خبرگان رهبري در پايان يازدهمين اجلاس رسمي خود در دوره پنجم كه مصادف با ايام نوراني شعبان المعظّم و ميلاد مسعود انوار درخشان جهان هستي حضرت امام حسين، حضرت امام سجاد، حضرت بقيه‌الله الاعظم امام زمان و سردار رشيد كربلا حضرت اباالفضل‌العباس عليهم‌السلام است را تبريك گفته و بر نكات زير تاكيد مي‌نمايد: 
۱. بي‌شك انقلاب شكوهمند اسلامي ايران از مردمي‌ترين انقلاب‌هاي تاريخ و پديده‌اي خارق‌العاده در عصر مهجوريت ارزش‌هاي انساني است كه به رهبري فقيه عظيم‌الشأن حضرت امام خميني قدس‌سره از افق كشور ما طلوع كرد و با ارايه الگوي مردم‌سالاري ديني مبتني بر توحيد، عدالت، عقلانيت و كرامت انساني، پايه‌هاي استبداد را ويران ساخت و امروز با خودباوري و اتكاء به ذخاير مادي و معنوي خويش، به عنوان يك الگوي شناخته شده با تمام توان از ميراث گرانقدر امام عزيز و شهداي والامقام، پاسداري مي‌كند.
۲. با تبريك چهل و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از حضور پرشور، با صلابت، كم نظير و همراه با ايمان، بصيرت و دشمن‌شناسي ملت عظيم‌الشأن ايران در راهپيمايي تاريخي 22بهمن امسال كه با وجود تبليغات مسموم دشمنان براي دلسرد كردن مردم از نظام مقدس اسلامي، بحق مصداق استقامت و حمايت كامل از انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي بود، قدرداني نموده و براي وجود اين مردم آگاه، زمان‌شناس و غيور، جبهه سپاس به درگاه خداوند متعال مي‌ساييم.
۳. از آنجا كه تقويت روح ديني جامعه، پيام روشن انقلاب اسلامي و از جمله مقوم‌هاي هويت نظام مقدس جمهوري اسلامي است، حفظ، تعميق فرهنگ اسلامي در ميان نسل جوان و نوجوان كشور كه اميد آينده جامعه مي‌باشند وظيفه آحاد ملت، نظام تعليم و تربيت، رسانه‌ها و نهادهاي فرهنگي است تا توطئه‌هاي دشمنان را خنثي نمايند و اجازه ندهند دشمنان، فضاي انقلابي و ارزشي جامعه را در جهت اهداف اسلام‌ستيزانه و ترويج فرهنگ منحط غربي به ويژه حجاب‌ستيزي  پيش  ببرند.
۴. در جنگ تركيبي اخير كه دشمنان ايران اسلامي با تمام امكانات خود به ميدان آمدند و با هجمه گسترده به نمادهاي ديني ايران اسلامي، چهره پليدشان را بيش از گذشته نمايان ساختند، ضرورت اصل ديني «جهاد تبيين» كه همواره مورد تاكيد مقام معظم رهبري بوده است بيشتر احساس شد؛ لذا تبيين حقايق ناب انقلاب اسلامي به ويژه دستاوردهاي شگرف نظام مقدس جمهوري اسلامي را يك تكليف دايمي براي تمام دلسوزان انقلاب اسلامي دانسته و بر مسووليت خطير رسانه‌ها، نهادهاي فرهنگي و شخصيت‌هاي صاحب نفوذ در بين افكار عمومي، تاكيد مي‌نماييم.
۵. رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير كارآفرينان و توليدكنندگان با اشاره به برنامه توسعه هفتم، اولويت كشور را رشد سريع و مستمر اقتصادي توام با عدالت دانستند و بر رفع فقر و مشكلات معيشتي مردم و تامين رفاه و آسايش آنان، در سايه رشد اقتصادي تاكيد نمودند. از اين رو، در روزهاي پاياني سال «توليد؛ دانش‌بنيان، اشتغال‌آفرين» ضمن تقدير از توليدكنندگان و مجموعه‌هاي دانش‌بنيان و نيز مساعي دولت خدمتگزار، از مسوولان محترم مي‌خواهيم با برنامه‌ريزي هدفمند و دقيق بر اساس اقتصاد مقاومتي با هدف خنثي نمودن آثار تحريم‌هاي ظالمانه، ارتقاء بهره‌وري و مبارزه با تورم و گراني، زمينه‌هاي لازم براي تحقق عدالت اقتصادي را فراهم سازد تا شاهد تحولات روزافزون اقتصادي و بهبود وضع معيشتي مردم باشيم.
۶. ضمن اعلام همدردي با هموطنان زلزله‌زده خوي و برادران و خواهران مصيبت‌زده كشورهاي تركيه و سوريه كه در زلزله اخير، متحمل خسارات مادي و معنوي فراوان شدند و طلب غفران براي درگذشتگان اين حادثه دردناك، سياسي‌كاري امريكا و دول غربي در تحريم كشور سوريه و رفتار تبعيض‌آميز مدعيان حقوق بشر در نحوه امدادرساني به مردم مظلوم اين كشور جنگ‌زده را محكوم مي‌كنيم و از مسلمين جهان و مردم خير كشورمان كه هميشه ياريگر مظلومان بوده‌اند، مي‌خواهيم كه در امر كمك‌رساني و حمايت‌هاي انساني به اين مردم داغديده، بيش از پيش اهتمام ورزند.
۷. با تاكيد بر ضرورت مقابله با توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي و امريكاي جنايتكار در منطقه، مساله فلسطين و قدس شريف را همچنان مساله اصلي و محوري جهان اسلام و جمهوري اسلامي ايران مي‌دانيم و با توصيه به «وحدت امت اسلامي»، «پرهيز از بازي در زمين دشمنان اسلام و مسلمين»، «مقابله با روند سازش و خيانت»، «تمسك به الگوي كارآمد مقاومت» و «مساعدت مردم غيور فلسطين براي ارتقاء توانمندي دفاعي آنان» خروج نيروهاي امريكايي از منطقه بالاخص كشور عراق را يك راهبرد استراتژيك براي ايجاد امنيت در منطقه غرب آسيا مي‌دانيم.
۸. با توجه به اينكه اصول سياستِ خارجي جمهوري اسلامي ايران با ابتناء بر سه اصل عزت، حكمت و مصلحت بر تعامل سازنده با كشورهاي دوست به ويژه همسايگان تاكيد دارد و اين راهبرد از مولفه‌هاي اساسي حضور قدرتمندانه‌ جمهوري اسلامي در عرصه بين‌الملل به حساب مي‌آيد، با قدرداني از اقدامات انجام شده، بر گسترش و تعميق روابط همه‌جانبه با كشورهاي غير متخاصم در راستاي تامين مصالح نظام، تاكيد مي‌شود.
۹. حجم گسترده تبليغات و اهانت‌هاي بي‌سابقه به عمود خيمه نظام، بيانگر عصبانيت دشمن و درك واقعيتِ غير قابل انكار جايگاه بي‌بديل ولايت فقيه و رهبري نظام اسلامي به عنوان عامل همبستگي و اتحاد ملي در هدايت و مديريت جامعه است؛ واقعيتي كه معاندان از بيان آن اكراه دارند و با تمام توان مي‌خواهند فهم ديگران را نيز با هجمه به اين ركن اساسي به انحراف بكشانند. لذا به دشمنان و عوامل خودفروخته داخلي آنان مي‌گوييم رهبري اسلامي، نهادي استوار، مستحكم و ريشه‌دار است كه با هياهو و جوسازي، آسيب نخواهد ديد.
۱۰. خبرگان ملت، ضمن تجديد پيمان با ولايت، پشتيباني قاطع خود را از رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مدظله‌العالي كه ادامه‌دهنده راه بنيانگذار انقلاب مقدس اسلامي است، اعلام و تاكيد مي‌كند كه هدايت‌هاي الهي و حكيمانه مقام معظم رهبري و بصيرت‌افزايي ايشان براي گذار به سلامت جامعه از فتنه پيچيده اخير در عفو و تخفيف مجازات جمع قابل توجهي از متهمان و محكومان حوادث اخير تبلور يافت. بي‌شك اين اقدام پدرانه معظم‌له كه از اصول حكمراني اسلامي و مبتني بر قرآن و سيره نبوي و علوي است و قاطعيت همراه با رأفت اسلامي دستگاه قضايي، خنثي‌كننده كيد دشمنان و دليلي قاطع بر هوشمندي و درايت رهبر انقلاب مي‌باشد. در پايان با گراميداشت ياد و خاطره امام بزرگوار و شهيدان گرانقدر انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و آرزوي طول عمر پربركت براي رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي، از مردم عزيز كشورمان مي‌خواهيم تا در آستانه سال جديد و ماه مبارك رمضان از مساعدت به همنوعان نيازمند، دريغ نورزند و مانند هميشه ياريگر يكديگر باشند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون