• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5433 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۴ اسفند

تحليل الكلاسيكوي جذاب پرسپوليس و سپاهان توسط پيشكسوت فوتبال ايران:

پرسپوليس با همه تيم‌ها فرق دارد

يحيي روي اعصابش مسلط باشد!

گروه ورزش

محمود كلهر يكي از بازيكنان سابق پرسپوليس اعتقاد دارد اگر يحيي عصبي نشود بهتر است. اين پيشكسوت فوتبال ايران گفت انتقادات بعضي از اهالي فوتبال به او را قبول ندارد. كلهر در گفت‌وگو با «اعتماد» سپاهان را به لحاظ قواي هجومي، تيم قابل احترامي دانست كه البته در مقابل پرسپوليس روز سختي را سپري كرد.

تيم فوتبال پرسپوليس در مرحله يك‌هشتم نهايي جام حذفي در ديدار موسوم به الكلاسيكوي فوتبال ايران در اصفهان مقابل سپاهان قرار گرفت. سرخ‌ها در شرايطي وارد اين بازي شدند كه در چند بازي قبلي خود نتايج قابل قبولي نگرفته بودند و به نوعي در بحران به سر مي‌بردند. در سمت مقابل شاگردان مورايس شرايطي كاملا متفاوت را تجربه مي‌كردند. آنها بعد از چند نمايش عالي بالاخره به صدر جدول رسيده بودند و انتظار داشتند با شكست دادن پرسپوليس در جام حذفي به روند رو به رشد خود ادامه دهند. با اين حال شاگردان گل‌محمدي در يك بازي تماشايي كه واقعا مي‌شد نامش را الكلاسيكو گذاشت با نتيجه 4 بر 2 از سد حريف قدرتمند خود عبور كردند. 
محمود كلهر پيشكسوت باشگاه پرسپوليس در رابطه با برد ارزشمند سرخ‌ها مقابل سپاهان به روزنامه اعتماد گفت: «بازي رو به جلويي از طرف هردو تيم شاهد بوديم و خط هافبك هر دو تيم نقطه قوت‌شان بود. بازي‌سازي خوب به جذابيت بازي كمك كرد و در مجموع به نظرم در نود دقيقه يك بازي متعادل را شاهد بوديم اما باز هم به نظرم پرسپوليس مي‌توانست در همان نود دقيقه برنده بازي شود. اگر بازي را كنترل مي‌كردند اين اتفاق رخ مي‌داد.»
پيشكسوت سرخ‌ها ادامه داد: «به نظرم پرسپوليسي‌ها شاهكار كردند. شاگردان يحيي در طول نود دقيقه هم از حريف بهتر بودند. آنها نشان دادند لياقت قهرماني در ليگ و حذفي را دارند. يحيي به نقاط ضعف حريف اشراف داشت و از آن نهايت استفاده را برد.»
كلهر در پاسخ به اين سوال كه چرا پرسپوليسي‌ها با وجود اينكه در طول نود دقيقه دو بار از سپاهان پيش افتادند ولي نتواستند نتيجه را حفظ كنند، توضيح داد: «به نظر من يحيي مي‌توانست تغيير سيستم بدهد. از طرفي در نظر داشته باشيد خط حمله و هافبك سپاهان فوق‌العاده هستند و در هر لحظه مي‌توانند بازي را تغيير دهند.»
پرسپوليسی سابق در مورد نقاط ضعف تيم يحيي گل‌محمدي اظهار داشت: «اين تيم زياد گل مي‌خورد كه ايراد به دفاع تيمي است وگرنه به لحاظ انفرادي بهترين‌هاي ايران در خط دفاعي پرسپوليس حضور دارند. اگر ناهماهنگي‌ها در خط دفاع برطرف شود پرسپوليس الان در ليگ هم‌ صدرنشين بود.»
او در رابطه با اينكه سپاهان ۸ بازي بود شكست نخورده بود و با اين وجود 4 گل از پرسپوليس خورد، گفت: «پرسپوليس با تيم‌هاي ديگر فرق دارد! رقيب اصلي سپاهان در ليگ هم پرسپوليس است. پرسپوليس زيباترين فوتبال را ارايه مي‌دهد و سپاهاني‌ها هم مي‌دانستند بازي با پرسپوليس سخت‌تر از بقيه بازي‌هاست.» 
برد پرسپوليس با اين نتيجه عالي مقابل صدرنشين ليگ احتمالا انتقادات از يحيي گل‌محمدي كه تيمش در 4 بازي اخير ليگ تنها 4 امتياز كسب كرده را كاهش مي‌دهد. با اين حال همچنان انتقاداتي از سرمربي پرسپوليس وجود دارد. كلهر در رابطه با عملكرد يحيي و انتقادات از او گفت: «گل‌محمدي تا اينجاي كار كارنامه فوق‌العاده‌اي داشته و رزومه‌اش مشخص است. به نظرم انتقادات درست نيست و بايد به او روحيه داد. همچنين يحيي خودش هم بايد بيشتر روي اعصابش مسلط باشد و با آرامش بيشتر تيمش را كوچ كند تا آرامش را به تيمش دهد. البته عوامل بيروني هم روي مربي تاثير مي‌گذارد، عواملي مثل داوري و عدم ثبات مديريتي.»
كلهر كه از دوستان صميمي يحيي به حساب مي‌آيد در واكنش به اين سوال كه علت اين همه عصبانيت سرمربي پرسپوليس در كنار زمين به مسائل خارج از زمين ربط دارد يا خير، توضيح داد: «بايد بازي تيم‌هايي كه در كورس قهرماني هستند شكل بهتري به قضاوت‌هايش دهند. نمي‌خواهم ايراد بگيرم با اين حال يحيي هم دوست و همبازي من است اما او بايد خودش را كنترل كند.»
محمد عمري كه در اين فصل روندي خوب را سپري كرده در بازي مقابل سپاهان جزو تاثيرگذارترين چهره‌ها بود. كلهر در رابطه با پيشرفت اين بازيكن اظهار داشت: «محمد عمري فوق‌العاده بازيكن خوبي است. فوتبال ما هرچقدر به جوان‌ها ميدان دهد مطمئن باشيد ثمره‌اش را خواهيم ديد. عمري هم مثل خيلي از جوان‌ها خودش را نشان داد و يحيي هم به درستي از او استفاده مي‌كند. اميدوارم در بخش سازندگي قدم‌هاي بهتري را ‌برداريم.»
كلهر در رابطه با مدعيان قهرماني در اين فصل نيز گفت: «پرسپوليس و سپاهان و استقلال. به نظر من پرسپوليس استحقاق قهرماني در ليگ و حذفي را دارد.»
اين كارشناس فوتبال در پايان افزود: «آرزو دارم ليگ با كيفيت‌تر باشد و همچنين شاهد حضور هواداران در استاديوم‌ها باشيم تا فوتبال جذاب‌تر شود.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون