• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5436 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۸ اسفند

گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با مهران حاتمي، پيشكسوت بسكتبال:

علت صعود ناپلئوني به جام جهاني را از فدراسيون بپرسيد!

گروه ورزش

كارشناس بسكتبال كشورمان مي‌گويد ما اميدوار بوديم به عنوان تيم ملي ايران در جايگاه نخست به جام جهاني صعود كنيم و نه جايگاه آخر!
صبح روز گذشته تيم ملي بسكتبال ايران در آخرين ديدار خود در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني ۲۰۲۳ مقابل چين شكست خورد، اما به لطف برد استراليا مقابل قزاقستان به جام جهاني صعود كرد. بلندقامتان كشورمان رقابت نفسگيري با قزاقستان داشتند و با توجه به شكست در دو بازي مقابل اين تيم كارشان براي صعود به اما و اگر كشيده شده بود كه با برتري استراليا مقابل قزاق‌ها، ايران با يك امتياز بيشتر نسبت به قزاقستان به جام جهاني صعود كرد. صعودي كه با وجود همه شيريني‌هايش انتقاداتي را هم در جامعه ورزش و مخصوصا بسكتبال به دنبال آورد. در خصوص چهارمين صعود پي در پي به رقابت‌هاي جام جهاني با مهران حاتمي يكي از پيشكسوتان و كارشناسان برجسته بسكتبال كه سال‌ها تجربه مربيگري دارد، گفت‌وگو كرديم.  حاتمي در رابطه با صعود تيم ملي بسكتبال به جام جهاني آن هم با اين شرايط خاص گفت: «همين قدر كه صعود كرديم كار ارزشمندي انجام‌ داديم.» حاتمي با اشاره به اينكه صعود دلچسبي نبود، ادامه داد: «با اقتدار صعود نكرديم، اميدوار بودم شرايطي به وجود بياورند تا به عنوان تيم اول صعود كنيم نه به عنوان تيم آخر!»
اين پيشكسوت بسكتبال در پاسخ به اين سوال كه علت عملكرد نه چندان قابل دفاع بچه‌ها چه بود، اظهار داشت: «اين را بايد از فدراسيون سوال كنيد! اما در حالت كلي فكر مي‌كنم مسابقات را آسان گرفته بوديم و فكر كرديم تيم‌هاي ديگر آمدند تماشا كنند تا ما آنها را ببريم. اما همان‌طور كه ديديد تيم‌هايي مثل چين و كره و... بازي‌هاي تداركاتي بهتر و شرايط آماده‌سازي بهتري نسبت به ما داشتند. هر وقت اين بازي‌ها متمركز بود ما بازي‌هاي تداركاتي زيادي برگزار مي‌كرديم تا بچه‌ها آماده باشند، اما الان رفت و برگشت است و باتوجه به زمان كم فرصت هماهنگي بيشتر را از بچه‌ها مي‌گيرد. ضمن آنكه سطح ليگ ما با آنچه ملي‌پوشان در اين بازي‌ها مي‌بينند، تفاوت دارد و اين تفاوت آنها را شوكه مي‌كند و روي عملكردشان تاثير مي‌گذارد.» يكي از اتفاقاتي كه براي تيم ملي در راه رسيدن به جام جهاني رقم خورد، مصدوميت شديد حامد حدادي اسطوره بسكتبال كشورمان بود كه به اعتقاد بسياري از اهالي بسكتبال روي كيفيت تيم اثر گذاشت. مهران حاتمي در رابطه با اين مساله و غيبت بهترين بسكتباليست ايران در تركيب تيم گفت: «حدادي هم روزي كنار گذاشته مي‌شود يا خداحافظي مي‌كند. ما بايد جوانگرايي كنيم . از جواناني كه تجربه دارند، استفاده كنيم و با بازي‌هاي تداركاتي خوب آنها را محك بزنيم و آماده كنيم.»  حاتمي در پاسخ به اين سوال كه بعد از چهار دوره پياپي صعود به جام‌جهاني هدف‌گذاري بسكتبال ما در اين مسابقات چه چيزي مي‌تواند باشد، توضيح داد: «تعداد تيم‌هاي صعود‌كننده از آسيا را زياد كردند تا فاصله بسكتبال آسيا با جهان كم شود.  فكر مي‌كنم فدراسيون جهاني بسكتبال كارش را انجام داده و حالا فدراسيون ما هم بايد تغييرات را انجام دهد تا ملي‌پوشان به مرز آمادگي كامل برسند تا بتوانند نمايش خوبي داشته باشند.» او در پايان و در واكنش به اين سوال كه آيا جاي بازيكني در تركيب خالي بود، گفت: «نفرات تقريبا همان نفرات قبلي بودند، اما فكر مي‌كنم مي‌توانستند از دو بازيكن به جاي دو بازيكني كه با اين تيم به مسابقات اعزام شدند، استفاده كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون