• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5437 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۹ اسفند

پرسپوليس و يحيي در مسير درست قرار گرفتند

آتش زدن نفت با طعم بازگشت

علي ولي‌اللهي

پرسپوليس بعد از چند هفته ناكامي در رقابت‌هاي ليگ برتر در خانه با نتيجه سه بر صفر نفت مسجد سليمان را شكست داد و به روند موفقيت بازگشت. اين برد خوب در ادامه برد بزرگ سرخ‌ها مقابل سپاهان در جام حذفي رقم خورد. 

از هفته بيست‌ويكم رقابت‌هاي ليگ برتر عصر ديروز سه بازي برگزار شد كه در حساس‌ترين آنها پرسپوليس تيم دوم جدول در ورزشگاه آزادي به مصاف نفت مسجد سليمان رفت. پرسپوليس جز برد 4 بر 2 مقابل سپاهان در جام حذفي، از 4 هفته قبلي مسابقات ليگ تنها 4 امتياز به دست آورده بود. نتايجي كه سپاهان را به صدر جدول رساند و استقلال را با اين تيم هم‌امتياز كرد. 
شرايط در اردوي سرخ‌ها بعد از باخت اين تيم مقابل هوادار در ليگ به قدري بد شد كه حتي شايعاتي در مورد بركناري يحيي گل‌محمدي هم به گوش رسيد كه با تكذيب رضا درويش مديرعامل باشگاه همراه شد. در آن روزها گل‌محمدي به واسطه چند مصاحبه آتشين حسابي تحت فشار قرار گرفته بود. هواداران هم از اين روند ناراضي بودند و مي‌گفتند عامل نتيجه نگرفتن تيم عدم تمركز يحيي است. 
شاگردان يحيي گل‌محمدي اما از فرصت تعطيلي كوتاه ليگ كه به واسطه بازي دوستانه سپاهان با زنيت روسيه رقم خورد نهايت استفاده را براي ريكاوري روحي بردند و در جام حذفي صدرنشين ليگ را از پيش رو برداشتند. آنها در بازي عصر ديروز هم يك نمايش عالي و كم‌نقص ارايه كردند و در نهايت با 3 گل از سد حريف قعرنشين خود گذشتند. حريفي كه رضا عنايتي را روي نيمكت خودش مي‌ديد و اميد داشت بتواند با دست پر از تهران به مسجد سليمان برگردد. سرمربي استقلالي نفتي‌ها سابقه خوبي در گرفتن امتياز از پرسپوليس داشت. 
يحيي گل‌محمدي در اين بازي براي نخستين‌بار از زوج عيسي آل‌كثير و پريرا استفاده كرد. مهاجم برزيلي و جديد پرسپوليس كه جايگزين لوكاديا شده در بازي‌هاي قبل به عنوان يار تعويضي به زمين فرستاده مي‌شد. ميزبان بازي را خوب آغاز كرد اما يك اشتباه عجيب از سوي سينا اسدبيگي مي‌رفت شرايط تيم را در همان ده دقيقه اول بازي بحراني كند. اسدبيگي روي پاس بيرانوند نتوانست توپ را رد كند و در ادامه هم با خطا روي مهاجم نفتي‌ها يك پنالتي به حريف هديه كرد. با اين حال عليرضا بيرانوند كه اين روزها از اعتماد به نفس بسيار بالايي در مهار ضربات پنالتي برخوردار شده تيمش را در بازي نگه داشت. 
اسدبيگي دقايقي بعد اشتباهش را جبران كرد و در يك رفت و برگشت داخل محوطه جريمه نفت مسجد سليمان توانست با يك شوت محكم دروازه كرمانشاهي را باز كند. پرسپوليس با اين گل به آرامش مد نظر رسيد و بر بازي مسلط شد. 
بازي پرسپوليس در ورزشگاه آزادي كه روز گذشته به انجام رسيد را مي‌توان روز بازگشت‌ها ناميد. علاوه بر خود پرسپوليس كه به روند خوب بازگشت، دو بازيكن كليدي و افت كرده تيم هم توانستند با گلزني شرايط خود را ارتقا بدهند. مهدي ترابي يكي از اين دو بازيكن بود كه در اواخر نيمه نخست با يك حركت انفرادي تماشايي يا به قول خارجي‌ها سولو دروازه حريف را گشود. ترابي به واسطه برخي حواشي چند ماهي از فرم ايده‌آل خود دور شده بود. 
نفر دوم مهدي عبدي بود. مهاجمي كه برخي از مهم‌ترين گل‌هاي دو، سه سال اخير پرسپوليس را زده بود اما به دلايلي با افت وحشتناك مواجه و به نيمكت پيچ شده بود. عبدي روز گذشته به عنوان يار تعويضي وارد زمين شد و بعد از مدت‌ها موفق شد گل بزند. او گل سوم تيمش را به ثمر رساند. 
پرسپوليس با اين برد 42 امتيازي شد ولي به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به سپاهان در همان رده دوم ماند. سپاهاني كه امروز بايد به مصاف تيم سرسخت آلومينيوم اراك برود. ديگر راس مثلث كورس قهرماني يعني استقلال نيز امروز در خانه نساجي به ميدان مي‌رود. استقلال فعلا با 39 امتياز در جايگاه سوم قرار دارد. 
پرسپوليس با زدن 4 گل به سپاهان و 3 بار باز كردن دروازه نفت مسجد سليمان از بحران خارج شده و بايد به روزهاي آينده اميدوار باشد. هرچند از دست دادن فاصله 5 امتيازي كه پيش از شروع بحران با ساير مدعيان ايجاد كرده حتما براي آنها گران تمام مي‌شود و جبران كردنش اصلا كار آساني نيست. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون