• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5437 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۹ اسفند

آغاز درخشش آزمون در بوندسليگا

بابا سردار دوباره متولد شد

در يكي از بازي‌هاي هفته بيست و دوم بوندسليگا، نبرد بايرلوركوزن در مقابل فرايبورگ برنده نداشت و دو تيم به نتيجه يك-يك رضايت دادند. اين جدال براي فوتبالدوستان ايراني مثل هواداران دو تيم هيجان‌انگيز بود، سردار آزمون مهاجم تيم ملي كشورمان موفق شد براي بايرلوركوزن گلزني كند و يك‌بار هم در نقش مدافع ظاهر شد و با نجات دادن دروازه هم‌تيمي‌هايش، نقشي تاثيرگذار در كسب يك امتياز در زمين حريف داشت. 
سردار براي دومين هفته متوالي در تركيب اصلي بايرلوركوزن به ميدان رفت و با درخشش در دو بازي متوالي نشان ‌داد چنانچه ژابي آلونسو فرصت بيشتري دراختيارش قرار دهد خيلي زود در فوتبال آلمان هم مثل روسيه جا مي‌افتد و خواهد درخشيد. مهاجم ۲۹ ساله تيم ملي كشورمان پس از بازي با فرايبورگ از سايت معتبر هواسكورد نمره خوب ۷.۳ گرفت.

نخستين گل سردار در بوندسليگا در مقابل گروتر فورث 
از آخرين گلي كه آزمون براي بايرلوركوزن به ثمر رساند مدتي طولاني مي‌گذرد و همين مساله باعث شد بسياري از هواداران فوتبال در كشورمان گمان كنند او اولين گلش در بوندسليگا را در برابر فرايبورگ به ثمر رسانده اما سردار در برابر گريتر‌فورث در دقيقه ۱۷ گلزني كرده بود و اين دومين گلش براي لوركوزني‌ها بود. مهاجم گلستاني به عنوان نهمين بازيكن ايراني مبدل شد كه در بوندسليگا موفق به گلزني مي‌شود.

موتورگلزني او از فصل دوم روشن مي‌شود 
سردار در اولين فصل حضورش در زنيت موفق شد با اين تيم در ليگ به مقام قهرماني برسد، اما در دومين فصل خود موفق شد به قهرماني در ليگ برتر و جام حذفي و نايب قهرماني سوپرجام روسيه دست يابد. او با زدن ۱۷ گل به‌ عنوان آقاي گل ليگ روسيه انتخاب شد. سردار در ژانويه ۲۰۲۲، با عقد قراردادي ۵ ساله به بايرلوركوزن پيوست اما مدت‌ها از شرايط آرماني دور بود و حالا با درخشش در دو هفته متوالي و تعريف و تمجيد مربي لوركوزن به نظر مي‌رسد به دوران اوج خود نزديك شده است و موفقيت‌هاي او در فوتبال آلمان هم از راه خواهد رسيد. 

از عنوان بهترين گلزن اروپايي تا آمار ضعيف در جام جهاني 
آزمون در زنيت جز قهرماني در ليگ روسيه و آقاي گلي در آن كشور حضور موفقي در بازي‌هاي اروپايي اين تيم داشت و با گلزني‌هاي پي در پي در بازي‌هاي قاره‌اي براي مقطعي به عنوان برترين گلزن ايراني در ليگ قهرمانان اروپا شناخته شد اما بدشانسي و آسيب‌ديدگي بدموقع در نزديكي جام جهاني اين مهاجم را از شرايط آرماني دور كرد تا جايي كه يكي از ضعيف‌ترين مهاجمان جام ۲۲ لقب گرفت!

بابا سردار دوباره متولد شد 
پس از پايان جام جهاني و رهايي از آسيب‌ديدگي سردار به لحاظ آمادگي جسماني هم در شرايط خوبي قرار دارد. سردار كه الفباي فوتبال را در اروپا آموخته به نظر مي‌رسد به ناكامي‌هاي اخيرش پايان داده و به اوج برگشته است او پس از گلزني مقابل فرايبورگ شادي جالبي هم انجام داد و بعد از بازي با انتشار يك استوري اعلام كرد كه پدر شده است. اتفاق خوشايندي كه با تولد دوباره آزمون در فوتبال مي‌تواند به لحاظ انگيزشي هم شرايط بهتري را براي او رقم بزند. سردار علاوه بر شادي خاص گلزني كه نشان از پدر شدنش مي‌داد در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اين گل را به مردم ايران تقديم مي‌كند. سايت دي ولت آلمان نيز نوشت: سردار بازيكن ايراني براي باشگاهش بايرلوركوزن در بوندسليگا گلزني كرد و پس از گلزني مقابل فرايبورگ به مردم كشورش فكر مي‌كند. بازيكن ايراني درباره اين موضوع گفت: همه مردم ايران از من حمايت مي‌كنند و من از آنها حمايت مي‌كنم. فكر و ذكر من هميشه با آنهاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون