• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5438 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۰ اسفند

گفت‌وگوي «اعتماد» با رييس سابق هيات فوتبال فارس در رابطه با يك انتخابات پرحاشيه

انتخابات مهندسي شده بود

درباره رشوه 500 ميليوني از زارعي سوال كنيد!

روزبه دلاور 

برگزاري انتخابات هيات فوتبال استان فارس با حواشي فراواني همراه بود. در هفته گذشته مجمع انتخابات رياست هيات فارس با حضور تاج رييس فدراسيون فوتبال برگزار شد و حسين قنبري به عنوان سكان‌دار جديد هيات فوتبال اين استان انتخاب و كارش را آغاز كرد اما اين انتخابات حاشيه‌هاي زيادي به دنبال داشت. حميدرضا زارعي يكي از كانديداي تاييد صلاحيت شده اجازه حضور در جلسه را پيدا نكرد و همين مساله سر و صداي زيادي را ايجاد كرد. دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر بحث پيشنهاد رشوه بين افراد دخيل در انتخابات هم مطرح شد كه سروصداي زيادي به‌پا كرد. يكي از افرادي كه به حمايت از زارعي برخاست و در همين راستا براي رييس فدراسيون فوتبال هم نامه نوشت، هادي آيت‌اللهي بود؛ نايب‌رييس اسبق فدراسيون كه سابقه رياست در هيات فوتبال استان فارس را هم دارد. 

آيت‌اللهي كه سابقه همكاري با كفاشيان را در كارنامه دارد، مي‌گويد انتخابات را قبول ندارد و انتظار دارد اعتراض و شكايت زارعي به سرانجام برسد. آيت‌اللهي در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد» درخصوص اين انتخابات گفت: «زارعي تمام مراحل ثبت‌نام و تاييد صلاحيت اخلاقي را طي كرده است. ابتدا كميته سه نفره ايشان را به لحاظ مديريتي رد كرده بود اما براساس مقررات ايشان به فدراسيون اعتراض كرد (هم در دوره رياست ماجدي و هم دوره رياست تاج) از هر دوره چهار نامه تاييديه گرفت. كميته حقوقي، كميته امور استان‌ها، كميته تطبيق و تدوين مقررات و حراست فدراسيون صورتجلسه تاييد صلاحيت زارعي را امضا كردند و طي نامه‌اي به دبيركل استان فارس ابلاغ شده كه ايشان مي‌توانند در مجمع شركت كند. تاييد حراست وزارت ورزش براي ايشان گرفته شده بود و هم تاييد مقامات امنيتي استان براي‌شان صادر شد. بعد از اخذ تاييديه از ارگان‌هاي مختلف اداره كل ورزش استان فارس براي فدراسيون نامه نوشتند كه نام زارعي در انتخابات باشد اما متاسفانه فدراسيون طفره رفته است.» آيت‌اللهي ادامه داد: «تاييديه‌ها برج ۷ گرفته شد اما فدراسيون دست نگه داشت تا زمان برگزاري مجمع. اين براي زارعي مشكل‌ساز شد. حتي با دستور سجادي از طرف وزارت ورزش و رييس فراكسيون ورزش در مجلس با تاج تماس گرفته شد و تاج قول داد كه زارعي در مجمع شركت مي‌كند‌ اما صبح روز برگزاري مجمع به او گفتند پشت درِ مجمع باش تا صدايت كنيم!» 
آيت‌اللهي با ابراز تاسف از نحوه رفتار اعضا با يكي از كانديداها گفت: «متاسفانه در كاري غيرقانوني به اعضا گفتند هر كس مي‌خواهد زارعي بيايد دست‌هايش را بالا ببرد. اين كار بسيار ناشيانه بود. من در دوران مديريت خودم چندين مجمع برگزار كردم اما اين اتفاق را نديده بودم! فدراسيون با اين همه مشكلات بيخودي براي خودش چالش ايجاد كرد.» 
نايب‌رييس اسبق فدراسيون خواستار پاسخگو شدن فدراسيون فوتبال در اين خصوص شد و افزود: حق قانوني اين‌ جوان ورزشكار تحصليكرده پايمال شده و حالا فدراسيون بايد پاسخگو باشد و به اين موضوع اعتراض كرديم. آيت‌اللهي در ادامه به سوال خبرنگار «اعتماد» درباره پاسخ مقامات قضايي به شكايت زارعي پاسخ داد و گفت: «از هيات رييسه فدراسيون درخواست كرديم كه به اين مساله ورود كند. كميته تطبيق و تدوين مقررات هم به تاج نامه نوشته و گفته اين موضوع، يعني كميته سه نفره كه زارعي را ردصلاحيت كرده غيرقانوني است و كميته امور استان‌ها هم با تاج نامه‌نگاري كرده اما او بي‌توجه است و زماني براي رسيدگي به آن نگذاشته است. تاج تحت تاثير مشاور امور مجامع قرار گرفته است!» 
آيت‌اللهي درباره احتمال برگزاري مجدد مجمع گفت: «از طرف وزارت و بازرسي كشور و ديوان عدالت اداري و فدراسيون و اعضاي هيات رييسه با توجه به مستندات ارايه شده توسط زارعي در حال پيگيري اين مساله هستند، در نظر بگيريد اين كار خلاف قانون و رفتار آنهايي كه زارعي را چهار ساعت پشت درِ مجمع گذاشتند خلاف جوانمردي بود. علي‌رغم اينكه تاج قبل از جلسه مي‌خواست او را به جلسه ببرد.» 
آيت‌اللهي درباره ديگر كانديدا كه با علامت دست در جلسه حضور نداشتند به «اعتماد» گفت: «زارعي حداقل سه تاييديه بيشتر از پنج كانديداي ديگر داشت اما براي حضور در جلسه نگفتند دست‌هاي‌تان را بالا ببريد! گفته بودند هر كسي با زارعي مخالف است دست‌هايش را بالا ببريد. اين يعني مهندسي شده بود.» 
يكي از حاشيه‌هاي بزرگ برگزاري انتخابات هيات فوتبال استان فارس بحث رشوه 500 ميليونی بود. زارعي كانديداي ردصلاحيت شده در برنامه فوتبال برتر گفت رييس قبلي هيات به او گفته 500 ميليون بده تا من شركت نكنم. هنرپيشه رييس قبلي هيات اما در همان برنامه دقيقا عكس اين موضوع را مطرح كرد. او گفت زارعي به من گفته 500 ميليون مي‌دهم تا تو شركت نكني! جالب اينجا بود كه هر دو نفر نيز در اظهارات‌شان به آيت‌اللهي ارجاع مي‌دادند و مدعي بودند رييس اسبق هيات فوتبال در جريان است. با اين حال او اعلام كرد اطلاعي از اين موضوع ندارد! آيت‌اللهي درباره ماجراي پيشنهاد رد و بدل شدن پيشنهاد ۵۰۰ ميليوني بين هنرپيشه و زارعي گفت: «اين را از زارعي بپرسيد. من ديدم كاري خلاف قانون شكل گرفته دلم سوخت براي جوان ورزشكاري كه نخبه دانشگاه است و حقش را ناديده گرفته بودند.» 
آيت‌اللهي در پايان با ابراز تعجب درخصوص مسائل حاشيه‌اي مجمع فارس افزود: «در تعجب هستم كه انتخابات در خراسان جنوبي و البرز و خوزستان و چند استان ديگر هم برگزار شد اما چرا فقط براي فارس اين مساله پيش آمد؟ براي من جاي سوال است چرا اينجا كار خلاف قانون انجام شده است؟ سوال ديگرم اين است آقاي تاج! آيا شما پرسيديد آقاي پيرواني يا آيت‌اللهي يا عليرضا قشقایيان بازيكن جام جهاني ۷۸ و بقيه پيشكسوتان فارس كجا هستند؟ آيا پرسيديد چرا در عوض يك عده كه حتي شاگرد اين افراد نبودند در جلسه حضور داشتند؟

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون