• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5438 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۰ اسفند

يك پرسپوليسي ترمز استقلال را كشيد

فرصت‌سوزي آبي‌ها و يك موشك كروز!

از روز دوم هفته بيست‌ويكم رقابت‌هاي ليگ برتر عصر ديروز استقلال تيم سوم جدول در ورزشگاه وطني قائمشهر مقابل نساجي قرار گرفت و با نتيجه يك بر يك مساوي متوقف شد. اين بهترين خبر براي ساير مدعيان ليگ برتر به حساب مي‌آمد. 
استقلال در شرايطي روز گذشته مقابل نساجي به ميدان رفت كه در چهار بازي قبلي خود در ليگ صاحب برتري شده بود و با كسب 12 امتياز متوالي خودش را به يك قدمي صدر جدول رسانده بود. استقلال در اين بازي بسيار حساس در خارج از خانه نياز به سه امتياز بازي داشت تا با توجه به برد پرسپوليس از رقيب خود عقب نيفتد. 
همين نياز مبرم به پيروزي باعث شد استقلالي‌ها كار را تهاجمي آغاز كنند. در همان چند دقيقه ابتدايي ارسال محبي در دقيقه سوم با ضربه سر ارسلان مطهري به تيرك دروازه برخورد كرد. دو دقيقه بعد نيز شوت ديدني محبي از درون محوطه جريمه را حقيقي با واكنشي ديدني راهي كرنر كرد. اين بازيكن لحظاتي بعد با يك ضربه سر، باز هم تيرك دروازه ميزبان را به لرزه درآورد. دو بار لرزاندن تيرك دروازه تيم حميد مطهري در فاصله چند دقيقه اين نويد را به آبي‌ها داد كه تيم‌شان مثل چند بازي قبل قرار است با يك برد پرگل زمين را ترك كند. 
در ادامه باز هم استقلال كاملا تيم برتر ميدان بود. آنها فرصت‌هايي از جمله ضربه سر روزبه چشمي و شوت مطهري را از دست دادند. رضاوند نيز با شليكي ديدني دروازه حقيقي را تهديد كرد كه شوت اين بازيكن با كمترين اختلاف ممكن و مماس با تيرك افقي دروازه به بيرون رفت.
آخرين موقعيت ميهمان در نيمه اول را ارسلان مطهري از دست داد. ارسال سعيد مهري در دهانه دروازه به مهاجم استقلال رسيد كه ضربه عجيب او به گل تبديل نشد تا بازي در نيمه اول با تساوي بدون گل به پايان برسد .
كسب نتيجه صفر صفر در نيمه نخست هيجان استقلالي‌ها را افزايش داد تا بتوانند زودتر به گل برسند. استقلال نيمه دوم را هم توفاني آغاز كرد. ابتدا قايدي در موقعيتي تك به تك با حقيقي قرار گرفت كه گلر نساجي توپ را راهي كرنر كرد و سپس شوت حرداني در مسير دروازه بود كه عبدي با تكلي ديدني دروازه تيمش را نجات داد.
بالاخره حملات استقلال در دقيقه 52 جواب داد. آرش رضاوند توانست توپ را از مهرداد عبدي بگيرد و با يك پاس زميني، ارسلان مطهري را صاحب توپ كرد و اين بازيكن با ضربه‌اي چيپ، دروازه نساجي را باز كرد. استقلال با اين گل از زير فشار بازي خارج شد. بازيكنان اين تيم از اينكه مي‌ديدند سه امتياز بازي را در چنته دارند احساس شادي مي‌كردند اما اين پايان كار نبود. 17 دقيقه بعد از گل استقلال نساجي صاحب يك ضربه كاشته شد و ايوب كلانتري پشت توپ قرار گرفت. كلانتري در دقيقه 69 روي يك ضربه كاشته استثنايي توانست دروازه حسيني را باز كرده و بازي را به تساوي بكشاند.
گل تساوي همانند آب سردي بود بر پيكر سفيدپوشان ميدان و آتشي بود به جان هواداران نساجي كه روي سكوهاي وطني حضور داشتند. آنها استاديوم را روي سرشان گذاشتند و با تشويق‌هاي پرشور خود به شاگردان حميد مطهري روحيه دادند تا دقايق باقي مانده بازي را نيز با قدرت ادامه دهند. 
بعد از گل زيباي نساجي كه دست كمي از موشك نداشت، چند دقيقه‌اي طول كشيد تا استقلال به خودش بيايد و موقعيت‌هايي روي دروازه حريف بسازد. يكي از اين موقعيت‌ها در فاصله 5 دقيقه مانده به پايان بازي رقم خورد ولي سجادشهبا‌ززاده در دقيقه 84 به شكل باورنكردني اين موقعيت ايده آل را از دست داد. حركت تماشايي محبي از سمت چپ و ورود او به محوطه جريمه با يك ارسال دقيق به دهانه دروازه همراه شد و در شرايطي كه شهباززاده يك دروازه خالي را مقابلش داشت، ضربه اين بازيكن به طرز باورنكردني از كنار تيرك به بيرون رفت.
به اين ترتيب استقلال در يك بازي بسيار حساس در مسير قهرماني دو امتياز ارزشمند را از دست داد تا يحيي گل‌محمدي بهترين هديه ممكن را از دستيار سابقش دريافت كند. با اين نتيجه پرسپوليس در پايان هفته بيست‌ويكم فاصله دو امتيازي با رقيب سابق خود ايجاد كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون