• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5450 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند

خبر

دادستان خوزستان: 

با بي‌حجابي برخورد قاطع مي‌شود

مهر- دادستان عمومي و انقلاب مركز خوزستان از برخورد قاطع با بي‌حجابي و جرايم منافي عفت عمومي خبر داد و گفت: رعايت نشدن حجاب «جرم مشهود» است و پليس ملزم به برخورد با اين افراد است. صادق جعفري چگني با اعلام اين خبر اظهار كرد: دستورات قضايي به ضابطان در برخورد با افرادي كه حجاب شرعي را رعايت نكنند، صادر شده و با مسوولاني كه به وظيفه قانوني خود در حوزه‌هاي مختلف عمل نكنند به عنوان ترك فعل برخورد خواهد شد؛ همچنين اماكني كه مقررات را رعايت نكنند حتما پلمب خواهند شد. دادستان مركز خوزستان افزود: باتوجه به ورود مسافران نوروزي و راهيان نور به خوزستان، اين موضوع در ايام پايان سال، نوروز و ماه مبارك رمضان، مورد تاكيد جدي اين دادستاني قرار دارد. وي تصريح كرد: هرگونه برنامه فرهنگي در اين ايام بايد توسط اداره ارشاد اسلامي تاييد شود. جعفري چگني گفت: اماكن، مغازه‌ها و وسيله نقليه مورد استفاده كه سبب نشر و اشاعه بي‌حجابي شوند حتما پلمب يا توقيف خواهند شد. جعفري چگني با تاكيد بر حفظ حرمت ماه رمضان كه در سال جديد كه بخشي از آن مصادف با ايام نوروز است، گفت: روزه‌خواري در ماه مبارك رمضان جرم و با حرمت‌شكنان اين ماه طبق قانون برخورد مي‌شود.


امام جمعه قم: 

اينكه افراد جرات نكنند امر به معروف كنند خطرناك است

ايسنا- هاشم حسيني بوشهري امام جمعه قم در نماز جمعه اين شهر امر به معروف و نهي از منكر را از ديگر عوامل سعادت دانست و گفت: امر به معروف و نهي از منكر يك فريضه الهي فراموش شده است، بايد براي دعوت به نيكي و بازداشتن از بدي‌ها چاره‌انديشي كرد. در جامعه اسلامي نبايد بي‌تفاوتي وجود داشته باشد.
رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان كرد: اينكه افراد جرات نكنند امر به معروف كنند خطرناك است. اين به خاطر سكوتي است كه حاكم شده و اجازه جولان به ديگران مي‌دهد.
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه اضافه كرد: تحركات خوبي در سياست خارجي اتفاق افتاد و ارتباط با كشورهاي همسايه مانند عربستان و امارات رخ داد.
وي خطاب به اصولگرا و اصلاح‌طلب گفت: آنچه مربوط به شرايط كشور، امنيت و حل مشكلات مردم است قابل شوخي نيست. به رخ هم نكشيم و دعواي داخلي راه نيندازيم. وي يادآور شد: اگر خوب است، دير يا زود‌ش مهم نيست، اگر مي‌تواند مشكلي از كشور حل كند كنار هم باشيد تا اين مساله شكل بگيرد. بناي ما اين است كه با همه كشورها از در آشتي وارد شويم و تنها استثناي ما رژيم اشغالي است و امريكا هم اگر روزي آدم شد و به خواسته‌هاي ملت تن داد آنجا هم بحثي نداريم.


برگزاري رزمایش مركب كمربند امنيت دريايي ۲۰۲۳

از ساعات پاياني پنجشنبه شب رزمايش مركب كمربند امنيت دريايي ۲۰۲۳، با حضور يگان‌هاي سطحي و پروازي نيرو‌هاي دريايي ايران، چين و روسيه در منطقه شمال اقيانوس هند آغاز شد. دريادار شهرام ايراني فرمانده نيروي دريايي ارتش درباره رزمايش مركب دريايي ۲۰۲۳ گفت: پايه اصلي رزمايش مركب دريايي، امنيت دريايي است و امنيت همه دريانوردان جهان براي ما اهميت دارد.  وي افزود: عمدتا تمركز ما در روز اول رزمايش مركب دريايي ۲۰۲۳ روي نحوه هماهنگي‌ها، همكاري‌ها، نجات كشتي‌هاي تحت تهاجم و مقابله با تحركات تروريستي بوده است. 
فرمانده نيروي دريايي ارتش، مقابله با تروريسم دريايي را جزو اهداف رزمايش مركب دريايي ۲۰۲۳ اعلام كرد و افزود: امروز برخي نيروهاي غير موجه با حضور در منطقه چالش‌هايي را ايجاد كرده‌اند كه بايد مديريت و هدايت مي‌شد. لذا همه ابزار چه در حوزه شناوري و چه در حوزه پروازي در اين راستا به‌كار‌گيري شد و به ميدان آمد و همه تمرينات پيش‌بيني شده با موفقيت انجام شد. دريادار ايراني با اشاره به راه‌حل اول براي ريشه‌كن كردن نيروهاي غيرموجه در منطقه گفت: راه اول، كنار يكديگر قرار گرفتن كشورهاي منطقه در قالب آيونز است كه مي‌توانند امنيت منطقه و ايمني دريانوردان را تامين كنند، چراكه هم دانش و قدرت و هم تجهيزات اين كار را دارند. وي افزود: گام دوم، ايجاد ائتلاف توسط كشورهايي است كه احترام متقابل را متوجه مي‌شود و به منافع يكديگر احترام مي‌گذارند. اين كشورها مي‌توانند با ايجاد يك ائتلاف منطقه‌اي بر پايه احترام به جامعه بشري به ويژه جامعه دريانوردان درخصوص تامين امنيت منطقه تلاش كنند. در مرحله ديگري از اين رزمايش، تيراندازي ناوهاي ايران، چين و روسيه به سمت اهداف دريايي عمليات تيراندازي ناوهاي ايران، چين و روسيه به سمت اهداف دريايي در رزمايش مركب كمربند امنيت دريايي 2023 انجام شد. امير درياداردوم مصطفي تاج‌الديني سخنگوي رزمايش مركب كمربند امنيت دريايي 2023 در اين رابطه اظهار كرد: در اين مرحله از برگزاري رزمايش مركب كمربند امنيت دريايي 2023، يگان‌هاي شناور ايران، چين و روسيه كه از بامداد جمعه به محل اجراي ماموريت در شمال اقيانوس هند حركت كرده بودند، به اجراي تمرينات پرداختند.
وي افزود: در اين مرحله از رزمايش، يگان‌هاي شناور ايران، چين و روسيه به سر فرماندهي ناوشكن جمهوري اسلامي ايران سهند و با استفاده از سلاح‌هاي تعيين شده به سوي اهداف سطحي در دريا تيراندازي كردند. سخنگوي رزمايش مركب دريايي 2023 خاطرنشان كرد: همچنين در مرحله بعد تمرين صورت‌بندي و آرايش آفندي يگان‌هاي شركت‌كننده در رزمايش متناسب با نظارت و پايش هوايي منطقه توسط بالگردهاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون