• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5453 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۵ فروردين

اخبار رسمی

فصل محجبه كردن زنان زمستان بود

سيدرضا اكرمي، عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت‌وگو با جمهوريت: بهترين فصل محجبه كردن خانم‌ها زمستان بود كه از دست رفت و حالا بهار كه شده مي‌گويند چه بايد كرد.از اين به بعد طلاق زياد و ازدواج كم مي‌شود، وقتي مردي اينها را نگاه مي‌كند و از خانم او خوشگل‌تر است، حتما دلش را مي‌برد و خانواده از هم مي‌پاشد.خانمي كه لباس داروخانه پوشيده و مي‌خواهد به مردم و بيمار دارو بدهد، حتما بايد آرايش كند و لاك بزند؟در اين شرايط تحريم چرا بايد اين همه پول خرج واردات لوازم آرايش بشود.


پرونده متوسليان باز است!

خبرگزاري فارس نوشت كه سردار رمضان شريف سخنگوی سپاه گفت: از سخنان فرمانده كل سپاه در تجليل و تمجيد از شخصيت «جاويدالاثر حاج احمد متوسليان» برداشت ناصواب شده و برخي اشخاص و رسانه‌ها تلقي شهادت قطعي حاج احمد متوسليان را داشته‌اند. براي تنوير افكار عمومي اعلام مي‌شود در وضعيت جاويدالاثر حاج احمد متوسليان و سرنوشت قطعي ايشان تاكنون تغييري حاصل نشده است و پرونده وي و همراهان «كاظم اخوان، تقي رستگارمقدم و سيد محسن موسوي» كه در ۱۴ تير ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه «باره» لبنان توسط نيروهاي فالانژ ربوده شدند، همچنان مفتوح و در حال پيگيري است.


 فرزندان رهبر معظم انقلاب همگي مستاجرند

آيت‌الله محمدي گلپايگاني رييس دفتر رهبر معظم انقلاب، در گفت‌وگو با مجله پاسدار اسلام گفت: فرزندان رهبرانقلاب همگي مستاجرند و اجاره مي‌پردازند. كدام آقازاده‌اي اين‌طور زندگي مي‌كند؟ همه ساده‌زيست و بي‌آلايش هستند. فرزندانشان را اينطوري تربيت و بزرگ كرده‌اند. تنها دارايي رهبري يك خانه در پايين شهر است كه پس از اينكه از مشهد به تهران آمدند، آن را تهيه كردند. اين خانه هنوز هست. منزل پدري‌شان در مشهد را هم حسينيه كردند. مرحوم آقاي شمقدري آنجا را اداره مي‌كرد كه در اثر كرونا از دنيا رفت. حالا آقازاده‌اش در ماه‌هاي محرم، صفر و رمضان در آنجا مراسم برگزار مي‌كند.


رضايت مجلس از استعفاي نوري

ولي اسماعيلي عضو هيات‌رييسه كميسيون اجتماعي در صفحه تویيتر خود نوشت:« استعفاي وزير آموزش و پرورش و موافقت رياست‌جمهوري را به فال‌نيك مي‌گيريم و در سال جديد به مسوولان ناكارآمد مخصوصا «تيم اقتصادي دولت» هشدار مي‌دهيم، عملكرد و برنامه عملي خود را براي مردم تشريح كنند يا استعفا دهند. در غير اين صورت مجلس انقلابي عذرشان را خواهد خواست». احد آزادي‌خواه نماينده مردم ملاير نيز در تویيتر نوشت: «ضمن تشكر از رييس‌جمهور محترم به جهت ورود به حل مشكلات فرهنگيان عزيز درخواست دارم يك ژنرال از بين فرهنگيان به مجلس معرفي كند تا بتواند سوءتدبيرها را جبران كند».

پلمب 250 واحد صنفي به دليل عدم رعايت موازين حجاب

سيد مسيب موسوي معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به خبرگزاري ايرنا گفت: از ۱۵ اسفند ماه و همزمان با آغاز طرح نظارتي ويژه عيد تا تاريخ ۱۴ فروردين ماه سال جاري ۳۶۹ مورد گزارش تلفني به تلفن ۱۲۴ اعلام شده و ۱۸۰ مورد از گزارشات دريافتي به دليل ارتباط موضوعي جهت بررسي به اداره كل جهاد كشاورزي ارسال شد. در راستاي نظارت به مقوله فرهنگي عفاف و حجاب در واحدهاي صنفي و فروشگاه‌هاي بزرگ تاكنون سه هزار و ۹۰۰ مورد بازديد قرار گرفته كه به ۲ هزار و ۳۴۳ واحد تذكر شفاهي و كتبي داده شد.

تعطيلي جمعه و شنبه به جاي پنجشنبه و جمعه

محسن پيرهادي، عضو كميسيون امور داخلي كشور و شوراها در مجلس به خبرگزاري ايرنا گفت: ساماندهي تعطيلات رسمي و همگاني كشور ضرورتي است كه بايد به آن توجه داشت اما نه با اقدامات كلي و مبهم كه ناخواسته منجر به بروز ناعدالتي و عدم برخورداري يكسان ميان نيروهاي كار شود.رويكرد جهاني دو روز تعطيلي آخر هفته، الگوي موفقي بوده است و حتما پيوستن به اين الگوي جهاني اقدامي موثر در بهره‌روي نيروي كار و رونق گرفتن گردشگري داخلي است اما در اين رويكرد بايد بر اساس فرمت جهاني آن و حساب شده اقدام كرد. در مسائل بين‌المللي نمي‌توانيم خلاف موج شنا كنيم.


روحيه خاص آقاي رييس‌جمهور

ناصر ايماني، فعال سياسي اصولگرا، در گفت‌وگو با انتخاب گفت: به‌نظر من علت فقدان تصميم‌گيري دولت رييسي ناشي از روحيات شخص آقاي رييس‌جمهور است؛ ايشان در تصميم‌گيري بايد سريع‌تر از اين برخورد كنند و اساسا يك تصميم بگيرند. بالاخره آقاي رييسي وقتي رييس‌جمهور شدند سابقه كاري در قوه مجريه را نداشتند؛ البته برخي رييس‌جمهور‌هاي ديگر نيز اين وضعيت را داشتند اما بعد از مدتي كه فعاليت كردند مديران ناكارآمد خود را عوض كردند.الان يكسال و نيم از دولت مي‌گذرد اما خبري از تغيير نيست؛ يعني همه انتخاب‌ها درست بود؟ اينگونه نيست! 

وضع فعلي حجاب غيرقابل تحمل است 

محمدتقي رهبر، عضو جامعه روحانيت در گفت‌وگو با جمهوريت: برخي از كشف حجاب‌ها براي دهن‌كجي است، اما نمي‌دانند كه اينها كوچك‌تر از اين حرف‌ها هستند. به خاطر شرايط و وضعيت اغتشاشات با اينها اندكي سازگاري شد اما ديگر اين وضع نبايد ادامه پيدا كند، بيانيه وزارت كشور و صحبت‌هاي خطيب جمعه تهران هشدار بود كه «به گوش باشيد ‌اي امت»، نظام اين وضع را تحمل نمي‌كند.حجاب بايد اجباري باشد، يعني اقل آنچه حجاب اسلامي را محقق مي‌كند بايد اجباري باشد.حالا نه اينكه چادر اما بايد اقل حجاب يعني مانتو و روسري رعايت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون