• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5453 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۵ فروردين

نشست چهارجانبه سوريه در مسكو

علي‌اصغر خاجي، نماينده ايران با نمايندگان روسيه و سوريه ديدار كرد

مولود چاووش اوغلو، وزير خارجه تركيه اعلام كرد: نشست نمايندگان وزراي خارجه ايران، تركيه، سوريه و روسيه، دیروز و امروز (سوم و چهارم آوريل) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از خبرگزاري آناتولي، وزير خارجه تركيه كه براي شركت در نشستي به مناسبت روز جهاني موسوم به «زباله صفر» به امريكا سفر كرده، طي نشست خبري در مقر «خانه تركيه» واقع در نيويورك گفت كه نمايندگان وزراي خارجه تركيه، ايران، روسيه و سوريه روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه نشست خود را برگزار خواهند كرد و «سرگئي لاوروف»، وزير خارجه روسيه، ششم و هفتم آوريل جاري به تركيه سفر خواهد كرد. 
چاووش اوغلو در بخش‌هايي از سخنانش گفت: همان‌طور كه مي‌دانيد، مرحله‌اي از ارتباط با سوريه آغاز شد و روسيه ميزبان آن و در تسهيل اين ارتباط سهيم بود و بعدها ايران نيز در اين مذاكرات شركت كرد.

ديدار نماينده ايران با همتاي روس در مسكو 
علي‌اصغر خاجي، مشاور ارشد وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در امور ويژه سياسي كه در راس هياتي براي حضور در نشست چهارجانبه معاونان وزراي خارجه ايران، روسيه، سوريه و تركيه به مسكو سفر كرده است، روز گذشته با «ميخاييل بوگدانف»، نماينده ويژه رييس‌جمهور روسيه در امور غرب آسيا و هيات همراه ملاقات و در خصوص آخرين تحولات سوريه و منطقه گفت‌وگو كرد. در اين ديدار طرفين بر لزوم ‌حل ‌و فصل مسائل موجود بين سوريه و تركيه از طريق راه‌حل مسالمت‌آميز و گفت‌وگوهاي سياسي تاكيد كرده و حمايت خود را از پيشبرد عادي‌سازي روابط اين دو كشور در چارچوب نشست‌هاي چهار‌جانبه و براساس قوانين و مقررات بين‌المللي و حسن همجواري اعلام كردند.

حمايت ايران از گفت‌وگوهاي سوريه و تركيه 
علي‌اصغر خاجي در ادامه رايزني‌ها در مسكو با «ايمن سوسان»، معاون وزير خارجه سوريه و هيات همراه ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ملاقات دو طرف آخرين مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات سياسي و بين‌المللي سوريه را مورد بررسي قرار دادند.خاجي در اين ملاقات ضمن استقبال از گشايش‌هاي موجود در روابط خارجي و تقويت ثبات و امنيت در سوريه، بر عزم جمهوري اسلامي ايران در تداوم حمايت از گفت‌وگوهاي شكل گرفته براي حل و فصل سياسي مسائل بين سوريه و تركيه تاكيد كرد. در اين ديدار، معاون وزير خارجه سوريه ضمن تشريح آخرين مواضع كشورش در خصوص گفت‌وگوهاي چهارجانبه، بر لزوم تقويت هماهنگي‌ها بين دو كشور تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون