• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5453 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۵ فروردين

مروري بر حوادث نوروزي 1402

گروه حادثه|اين پانزده روز تعطيلات اتفاقاتي افتاد كه «اعتماد» به مهم‌ترين آنها اشاره مي‌كند.
-اول فروردين ماه؛ برف و كولاك شديد در جاده چالوس به‌وقوع پيوست. همچنين ريزش كوه در اين جاده مرگ به همراه داشت. محمدي مديركل مديريت بحران استانداري مازندران در اين باره گفته بود: «بر اثر سقوط سنگ روي يك دستگاه خودرو پژو پارس در جاده چالوس محدوده ولي‌آباد، ۵ نفر از سرنشينان اين خودرو مصدوم شدند كه از اين تعداد يك دختر سه ساله و مادر ۳۴ جان باختند.»
-دوم فروردين ماه؛ زلزله‌اي به بزرگي 5 ريشتر منطقه انبار آلوم استان گلستان و مناطقي از استان مازندران را لرزاند. اين زمين لرزه در ساعت ۱۴ و ۸ دقيقه در عمق ۲۲ كيلومتري زمين رخ داد.
-چهارم فروردين ماه؛ زمين‌لرزه‌اي به ‌بزرگي 5 ريشتر شهر خوي در شمال آذربايجان‌غربي را لرزاند. گفته شد بيش از 80 نفر از اهالي خوي در پي اين زمين‌لرزه مصدوم شدند. همسر يكي از مصدومان نيز به «اعتماد» گفت: «زمين لرزه چون حدود ساعت 6 صبح رخ داد ما از ترس از خواب بيدار شديم. ما چون بچه‌هاي دوقلو داريم يكي از بچه‌ها دست من بود و يكي ديگر از بچه‌ها دست همسرم. مي‌خواستيم فرار كنيم كه پاي همسرم پيچ خورد و روي زمين افتاد و از ناحيه دست دچار مشكل شد و دستش شكست.»
-پنجم فروردين ماه؛ انفجار يكي از مخازن شركت بوتان در اهواز كه منجر به فوت دو نفر شد. اميرعباس نجفي معاون امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر خوزستان در اين مورد گفته بود: «انفجار گاز در شركت بوتان اهواز موجب حريق شده است كه بلافاصله تيم‌هاي عملياتي براي امدادرساني به مصدومان احتمالي اعزام شده‌اند. متاسفانه دو نفر از همشهريان جان باختند.» دو زمين لرزه‌ به بزرگي4.2 و 4.7 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين در مرز ۵ استان به وقوع پيوست كه اين زمين لرزه در مرز استان‌هاي فارس و بوشهر حوالي خشت رخ داد. در يكي از باغ‌هاي اطراف رباط‌كريم سري بدون جسد كشف شد. دادستان رباط‌كريم در مورد اين خبر گفته بود: «با اعلام به اينكه يك سر بدون جسد در باغي در روستاي منجيل‌آباد مشاهده شده است بلافاصله اكيپ آتش‌نشاني، نيروي انتظامي و ضابطين قضايي شهرستان به محل اعزام شدند. به‌ محض حضور در باغ روستاي منجيل‌آباد شهرستان رباط‌كريم با يك سر بدون جسد در يك كيسه مواجه شديم و پيگير موضوع و بررسي ابعاد مختلف اين قتل شديم. باغبان يا صاحب باغ در حال آبياري درختان در اين باغ متوجه اين سر مي‌شود و با 110 تماس مي‌گيرد كه پس از حضور و كشف اين سر، طي ثبت گزارش با دستور قضايي سر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات كارشناسان پزشكي قانوني و كارآگاهان پليس براي افشاي جزييات اين جنايت هولناك ادامه دارد.» يكي از خبرگزاري‌هاي محلي منجيل‌آباد نيز به «اعتماد» گفت: «تا جايي كه ما اطلاع داريم اين سر متعلق به يك مرد است كه جسدش هم دو، سه روز بعد در اطراف رباط‌كريم پيدا شد. شنيديم كه مقتول مشكل خانوادگي داشته و پيش از اين ماجرا هم همسرش را طلاق داده بود.»
-ششم فروردين ماه؛ يك فرد به علت مصرف مواد مخدر با گروگان گرفتن مادر خود و با اعمال خشونت و ضرب و جرح با به كار‌گيري سلاح سرد (قمه) او را تهديد به قتل كرده بود. سرهنگ رضا نصيري فرمانده يگان ويژه استان اصفهان در اين باره گفته بود: «در پي گزارش واصله مبني بر گروگانگيري در يكي از محلات شهر اصفهان بلافاصله دو تيم از واحد نوپو همچنين تعداد ۶ اكيپ خودرويي و موتوري گشتي سطح محور به محل حادثه اعزام شدند. در بررسي اوليه مشخص شد جواني حدودا ۳۰ ساله معتاد به مواد صنعتي شيشه با قرار دادن قمه روي گلوي مادرش او را به گروگان گرفته و با اعمال خشونت او را تهديد به قتل كرده است. در ابتدا طي چند مرحله مذاكره و گفت‌وگو با فرد گروگانگير در صحنه صورت گرفت اما با توجه به عدم تسليم او و پافشاري به انجام عمل مجرمانه خود درنهايت ماموران با استفاده از فنون دفاع شخصي فرد گروگانگير را زمين‌گير كرده و مادر حدودا ۶۰ ساله او را از دستش آزاد كردند.» 
-هفتم فروردين ماه؛ يك سارق در اشتهارد حين دستگيري خودكشي كرد. جانشين فرمانده انتظامي استان البرز در اين باره گفت: «يك سارق مسلح حين دستگيري در شهر اشتهارد به وسيله سلاح جنگي اقدام به خودكشي كرد. پليس مبني بر تردد يك دستگاه خودروي مزدا سرقتي در محور ماهدشت- اشتهارد، بلافاصله عوامل انتظامي شهرستان اشتهارد براي دستگيري سارقان وارد عمل شدند. در ادامه ماموران پس از شناسايي خودرو اقدام به تعقيب و مراقبت آن كردند كه سارقان بدون توجه به دستور ايست پليس اقدام به فرار كرده و با انجام اقدامات مخاطره‌آميز و شليك به سمت ماموران نظم و امنيت عمومي را مختل كردند كه ماموران با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح چندين تير هوايي را شليك و خودرو را متوقف كردند. در ادامه متهمان پس از توقف خودرو به صورت پياده اقدام به فرار كردند كه ماموران با انجام اقدامات پليسي اقدام آنها را خنثي و قصد دستگيري آنها را داشتند كه در اين حين يكي از سارقان به وسيله سلاح جنگي اقدام به خودكشي كرد.»
-نهم فروردين ماه؛ زلزله‌اي به بزرگي 4.2 ريشتر قوچان در خراسان رضوي را لرزاند. اين زلزله در عمق 6 كيلومتري زمين و در فاصله ۱۵ كيلومتري شهر قوچان و ۲۶ كيلومتري شهر فاروج خراسان شمالي به قوع پيوست و خوشبختانه خسارتي را در برنداشت.  
-دهم فروردين ماه؛ يك كودك هشت ساله در اهواز به داخل چاه فاضلاب افتاد كه اين حادثه موجب مرگ اين كودك شد. دادستان خوزستان در اين باره گفته بود: «پس از اعلام گم شدن كودك ۸ ساله اهوازي در كوي مدرس اهواز، نسبت به صدور دستور‌هاي لازم به مراجع انتظامي و امدادي اقدام شد. پس از جست‌وجو مشخص شده كه اين كودك در يكي از حفاري‌هاي طرح‌هاي آبفا سقوط كرده و جان خود را از دست داده است. بلافاصله معاون دادستان مركز خوزستان و بازپرس دادسراي اهواز با حضور در محل و احضار گروه ويژه براي بررسي صحنه جرم با صدور دستور‌هاي قضايي و دريافت نظر كارشناس حوادث و جمع‌آوري ادله، دستور جلب متهمان مربوط را براي انجام مراحل قضايي صادر كردند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون