• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5454 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۶ فروردين

روايت سرمربي تيم ملي فوتبال ساحلي ايران از قهرماني آسيا در گفت‌وگو با «اعتماد»:

شرايط مربي ايراني مثل مربي خارجي باشد مي‌تواند موفق شود

هنوز پاداش قهرماني را نگرفتيم!/ اين پول‌ها كفاف بچه‌ها را نمي‌دهد

روزبه  دلاور 

تيم ملي فوتبال ساحلي كشورمان در ايام نوروز با برتري قاطع برابر ژاپن براي سومين‌بار فاتح بازي‌هاي فوتبال ساحلي آسيا شد. ملي‌پوشان ساحلي كه مدت‌ها بود در رقابت‌هاي برون‌مرزي موفقيت چشمگيري به دست نياورده بودند با قهرماني در اين بازي‌ها به رقابت‌هاي جهاني صعود كردند و با مربي ايراني خود به درخشش در اين رقابت‌ها اميدوار هستند. خيلي‌ها معتقدند درخشش ساحلي‌بازان كشورمان بي‌ربط با تغيير و تحولات در بدنه مديريتي فوتبال ساحلي نيست. هر چند هنوز پاداش قهرماني در آسيا به حساب اعضاي تيم ملي واريز نشده اما آنها از وضعيت فعلي ناراضي نيستند. با علي نادري، سرمربي اصفهاني تيم ملي درخصوص شرايط تيم ملي و قهرماني در آسيا كه در كشور تايلند رقم خورد گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

    سطح كيفي بازي‌ها را چطور ديديد؟ 
اين بازي‌ها مقدماتي جام جهاني بود و طبيعي است كه سطح بازي‌ها خيلي بالا بود چون آسيا براي رقابت‌هاي جهاني سه سهميه داشت و همه تيم‌هاي حاضر در رقابت‌ها دوست داشتند در جام جهاني حضور پيدا كنند. از لحاظ كيفي بازي‌ها در سطح خيلي بالايي برگزار شد و بازي‌هاي خيلي سنگيني بود اما خدا را شكر مي‌كنم كه سربلند از بازي‌ها خارج شديم و توانستيم سهميه جام جهاني را بگيريم و در اين رقابت‌ها هم قهرمان شويم.
   تيم ملي در اين بازي‌ها بردهاي پرگلي مقابل دو مدعي بازي‌ها يعني ژاپن و امارات به دست آورد. بعد از مدتي كه از عملكرد ملي‌پوشان انتقاد مي‌شد فكر مي‌كنم پيروزي مقابل مدعيان اميدواري‌ها را دوباره زنده كرد كه فوتبال ساحلي همچنان سرآمد ساير تيم‌ها در آسيا است. نظر شما در اين خصوص چيست؟ 
تيم ملي بنابر دلايلي يك وقفه چهار، پنج ساله در روند موفقيت‌هايش پيش آمد و نتوانستيم سهميه جام‌جهاني را بگيريم و فوتبال ساحلي كشورمان دو دوره در جام جهاني حضور نداشت و اين طبيعي بود كه از ساير تيم‌ها عقب بمانيم. اما خب اين واقعيت فوتبال ساحلي ما نبود و فوتبال ساحلي ما خيلي پتانسيل بالايي دارد و بازيكنان باكيفيت و ليگ منظم و خوبي داريم. بازي‌هاي تايلند هم فرصت مناسبي بود براي بازسازي. با تغيير و تحولات ايجاد شده در كميته ساحلي و ديد مثبتي كه به قضيه داشتند و شرايط را مهيا كردند و اعضاي فني و بازيكنان هم تلاش كرديم تا دوباره به شرايط خوب برگرديم. خدا را شكر كه اعتبار فوتبال ساحلي را تاحدودي برگردانديم! نتايج كسب شده نشان از پتانسيل بالاي فوتبال ساحلي و كيفيت فني بالاي بازيكنان دارد.
   فكر مي‌كنيد چه تغييراتي كمك كرد تا روند ناكامي‌ها متوقف و شرايط بهتر از گذشته شود؟ 
مديريت تغيير كرد و شرايط بهتر شد. اردوهاي مناسبي را پشت سر گذاشتيم و معوقه‌هاي پاداش‌ها را پرداخت كردند و اين‌ باعث شد تيم ملي به آرامش برسد. آرامش و تمرين و استمرار و تلاش حاصل آن اين شد كه به چرخه موفقيت قبلي بازگرديم.
    به عنوان يك مربي ايراني فشاري روي شما بود؟ از اين جهت كه خيلي‌ها نظر مثبتي روي مربي ايراني ‌ندارند. 
نه. فشاري كه بخواهد مشكلي روي من ايجاد كند نبود و شرايط مساعد بود، چون ايراد خاصي به كار فني وارد نبود. البته كادرفني به اين‌ مساله آگاه بود كه بايد آن وقفه ناكامي را جبران كنيم و با تلاش و كوشش موفق هم‌ شديم.
   در مجموع خيلي سخت به مربيان ايراني اعتماد مي‌شود و خيلي‌ها معتقدند در رشته‌هاي تيمي مثل فوتبال ساحلي يا چمني مربي ايراني كارايي لازم ‌را ندارد ‌اما شما نشان داديد در فوتبال ساحلي مربي ايراني هم ‌مي‌تواند ‌موفق باشد. در اين باره نظر شما چيست؟ 
اگر آن شرايطي كه براي مربيان خارجي فراهم مي‌كنيم، به لحاظ امكانات و قرارداد و ديدگاه روي مربي ايراني هم‌ همين شرايط باشد در هر رشته‌اي كه باشد اتفاقات مثبت رخ مي‌دهد. نمي‌گويم صددرصد اما مي‌شود يك كارهايي انجام‌ داد.
   پاداش قهرماني در آسيا پرداخت شد؟
قبل از حضور در هر رويدادي يكسري پاداش مصوب مي‌شود و پاداش قهرماني هم در هيات رييسه تصويب شد و در اسرع وقت پرداخت خواهد شد. با توجه به شرايط و‌ نوساناتي كه هست اميدوارم هر چه زودتر پرداخت شود، اما اين پول كفاف بچه‌ها را نمي‌دهد. از وزارت ورزش و ارگان‌هاي ديگر درخواست مي‌كنم نگاه مثبتي به اين موفقيت داشته باشند و از زحمات بچه‌هايي كه در اين شرايط بد اقتصادي هستند قدرداني شود و گوشه‌اي از مشكلات‌شان مرتفع شود تا با خيال راحت‌تري كار را دنبال كنند.
   هدف‌گذاري شما براي رقابت‌هاي جهاني چيست؟ 
در هر تورنمنتي براي كسب بهترين نتيجه تلاش مي‌كنيم و در جام‌جهاني هم بهترين عنوان را مي‌خواهيم. ان‌شاءالله با برگزاري اردوهاي مناسب و بازي‌هاي خوب تداركاتي جايگاه فوتبال ساحلي را ارتقا دهيم.
   صحبت خاصي مانده؟ 
نه. تشكر مي‌كنم از فدراسيون و كميته فوتبال. ان‌شاءالله شرايط برگزاري پرقدرت در جام جهاني فراهم شود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون