• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5454 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۶ فروردين

گزارش اختصاصي از تلاش پرسپوليس براي كسب مجوز حرفه‌اي

سرخ‌ها در حرفه‌اي شدن از آبي‌ها سبقت گرفتند!

به گزارش «اعتماد»، مديران پرسپوليس برخلاف همكاران استقلالي خود از چند ماه قبل براي كسب پروانه فعاليت حرفه‌اي جلساتي را برگزار كردند و از موانع زيادي كه قبل‌تر ‌اي‌اف‌سي به آنها گوشزد كرده بود، عبور كردند و حالا در آستانه كسب مجوز و حضور در ليگ قهرمانان آسيا قرار دارند. درويش چند ماه قبل از محمدي و حسيني و لشگري و ديگر اركان حقوقي و اقتصادي و ورزشي باشگاه نهايت استفاده را برد و در دهم فروردين تمامي مدارك مورد نظر بارگذاري شد. 
در اين بين حسيني، معاون امور بين‌الملل باشگاه پرسپوليس وظيفه بازبيني و تاييد و بارگذاري مدارك باشگاه را برعهده داشت و توافق با نماينده علي عليپور بازيكن اسبق اين تيم از جمله مذاكرات مثبت مسوول حقوقي باشگاه بود كه به سرانجام رسيد.
در همين راستا از باشگاه پرسپوليس خبر رسيده كه قسط دوم بدهي به رادوشوويچ هم آماده پرداخت است و مشكلي براي نحوه انتقال ارز هم وجود ندارد تا خيال هواداران اين تيم از يك ابربدهي ديگر راحت شود!
اما محمدي، يكي ديگر از معاون‌هاي درويش كه از سه، چهار ماه قبل مشغول بررسي مدارك آكادمي و بزرگسالان باشگاه بود پس از جمع‌بندي‌هاي موردنظر مدارك را براي ‌اي‌اف‌سي بارگذاري كردند.معاون ورزشي پرسپوليس ضمن بررسي و پيگيري مدارك پزشكي تيم‌هاي آكادمي و بزرگسالان ماموريت برگزاري منظم كلاس‌هايي كه ‌اي‌اف‌سي درخواست كرده بود را برعهده داشت. كلاس‌هايي كه در‌خصوص نژادپرستي و داوري و دوپينگ در فوتبال برگزار شد و در رده‌هاي مختلف بازيكنان باشگاه در آن حضور داشتند. محمدي براي آموزش بازيكنان از چند مدرس دعوت به همكاري كرده بود. اما برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و دريافت مدارك پزشكي و تعيين تكليف وضعيت بدهي‌هاي باشگاه بخشي از نقص‌هايي بود كه ‌اي‌اف‌سي به باشگاه پرسپوليس گرفته بود. يكي از مهم‌ترين ايرادات در جهت اخذ پروانه حرفه‌اي به موضوع مالكيت اين باشگاه مرتبط مي‌شد. پرسپوليس و استقلال سال‌هاي سال است كه زير نظر دولت اداره مي‌شوند و با اينكه سال‌هاست توسط مجلس از رديف دريافت بودجه كنار گذاشته شدند با اين حال دولت در تصميمات كلان براي اين دو باشگاه نقش مهمي دارد.  اگرچه در سالي كه گذشت بخشي از سهام اين دو باشگاه به مردم واگذار شد با اين حال هنوز درصد زيادي از مالكيت در اختيار دولت است. پرسپوليسي‌ها در اين زمينه هم مداركي كه اثبات مي‌كند در حال خارج شدن از زير چتر دولت است، بارگذاري كردند و حالا منتظر هستند تا نتيجه مدت‌ها تلاش خود را ببينند. يكي از نكاتي كه مديران پرسپوليس را به دريافت مجوز حرفه‌اي اميدوار كرده ارسال مدارك در زمان مورد نظر ‌اي‌اف‌سي است. بارگذاري به‌موقع مدارك مورد نياز در موعد مقرر نشان مي‌دهد كه مديران پرسپوليس مصمم‌تر از مديران استقلال پيگير حضور در رقابت‌هايي آسيايي هستند. آنچه مشهود است اگرچه بنا بر اعلام فتح‌الله‌زاده استقلال هم هنوز شانس گرفتن مجوز حرفه‌اي را دارد، اما درويش با پيگيري‌هاي مستمر در اين بخش از همتايش پيشي گرفته و شانس پرسپوليس براي دريافت مجوز حتي بيشتر از ساير تيم‌هاي ليگ برتري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون