• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5454 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۶ فروردين

بهترين اقامت در جايي امن و آرام

محمد نيكوفر

چهارشنبه 24 شهريور 1400: 
در روزي كه از مرز روماني و بلغارستان گذشتم و به آن سوي دانوب رفته و خود را به شهر روسه رساندم، تصميم گرفتم به ‌دليل سختي سفر در آخرين روزهاي ركاب‌زني در كشور روماني چند روزي را در بلغارستان استراحت نمايم، مثلا در جايي مانده يا اينكه مسيرهاي كوتاه‌تري را بپيمايم. شب اول در شهر روسه در اتاق يك هتل تميز و ارزان اقامت كرده و 20 يورو بابت آن اتاق پرداختم. در روز دوم وقتي روي مسيرهاي كوهستاني به سمت مركز و جنوب ركاب مي‌زدم، براي استراحت در مقابل يك سوپرماركت توقف كرده تا چيزي خنك نوشيده يا بخورم، متوجه شدم دماسنج دماي هوا در آفتاب 40 درجه سانتيگراد را نشان مي‌دهد. به ‌همين دليل در آن روز 30كيلومتر بيشتر ركاب نزدم، در روستاي ييلاقي چِروِن توقف كرده تا جايي را براي اقامت بيابم.
در آن روستا گزينه زيادي براي انتخاب وجود نداشت. من روي نقشه مهمانپذير پتروا را پيدا كردم و به‌آنجا رفتم. وقتي به آنجا رسيدم، ابتدا زنگ زدم، اما كسي جواب نداد، ظاهرا برق روستا براي تعميرات قطع شده ‌بود. وقتي روي درب كوبيدم مردي حدودا 65 ساله بيرون آمد. به‌ خوبي به زبان انگليسي تكلم مي‌زد. از وي در مورد امكان اقامت پرسيدم. جواب مثبت داد. گفت براي يك اتاق دوتخته و بدون صبحانه قيمت 20 يورو است. من قبول كردم، اما بعدا گفت تو يك نفر هستي و آن قيمت براي دو نفر است، بنابراين لازم نيست 20 يورو بپردازي و 15 يورو براي هر شب كافي است. از صداقتش تعجب كردم. تنها مشكل نداشتن غذاي كافي در خورجين‌ها بود. در روستا نيز هيچ فروشگاهي وجود نداشت. مالك مهمانپذير اتاق زيبا و تميزي را نشان داد و سپس پرسيد چند شب در آنجا مي‌مانم. به‌ وي گفتم من مايلم دو شب بمانم، اما غذاي كافي براي دو شب ندارم. از وي پرسيدم آيا مي‌تواند غذاي مرا در منزل تهيه نمايد. در ابتدا گفت معمولا غذايي براي مهمانان نمي‌پزند، اما از آنجا كه موقعيت من متفاوت است، شايد بتواند كاري بكند. گفت اجازه بده بروم و با همسرم مشورتي بكنم. رفت و برگشت و گفت مي‌تواند پنج وعده غذاي گياهي براي من تهيه نمايد و من بايد براي آن  پنج وعده غذا 17 يورو اضافه بپردازم. پيشنهاد بسيار منصفانه‌اي بود، پذيرفتم و دو شب رويايي را در خانه پتروا در روستاي چرون اقامت نمودم. 
من در تور 3000 كيلومتري آن تابستان و بين شمال غرب اروپا تا استانبول، از هشت كشور طي 46 روز عبور نمودم، اما بلاشك مهمانپذير پتروا در روستاي چرون بلغارستان بهترين محل اقامت براي من در آن سفر بود. اين را مديون زوج مهربان، نظيف و باسليقه مالك اين مهمانپذير هستم. اين زوج كه خود گياه‌خوار هستند پس از سن بازنشستگي به اين روستا مهاجرت كرده‌اند و اين روزها در آرامش در اين محل زندگي و كار مي‌كنند. آنها براي من پنج وعده غذاي لذيذ گياهي كامل شامل؛ پيش‌غذا و دسر و با سليقه بسيار تدارك ديدند.  من هرگز مهمانپذير پتروا در بلغارستان را فراموش نخواهم كرد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون