• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5456 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۹ فروردين

سخنان رييس قوه قضاييه در مورد بحث حجاب در جلسه شوراي اداري استان البرز

محسني‌اژه‌اي : با بگير و ببند هزينه‌ها بالا مي‌رود

اساس مسائل فرهنگي را بايد با مسائل فرهنگي حل كرد

محسني اژه‌اي، رييس قوه قضاييه با اشاره به مقوله حجاب و برنامه‌هايي كه براي رفع ناهنجاري‌هاي اجتماعي تدوين شده است، گفت: اساس مسائل فرهنگي را بايد با مسائل فرهنگي حل كرد؛ اگر چه در اين مقوله بايد به موضوعات صيانتي و حقوقي نيز توجه داشت، اما چنانچه بخواهيم مسائل فرهنگي را صرفا با بگير و ببند حل كنيم، هزينه‌ها بالا مي‌رود و شاهد اثربخشي مطلوب نخواهيم بود.
رييس قوه قضاييه گفت: اساس مسائل فرهنگي را بايد با مسائل فرهنگي حل كرد؛ اگر چه در اين مقوله بايد به موضوعات صيانتي و حقوقي نيز توجه داشت، اما چنانچه بخواهيم مسائل فرهنگي را صرفا با بگير و ببند حل كنيم، هزينه‌ها بالا مي‌رود.
حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در جلسه شوراي اداري استان البرز با اشاره به مسائل و مشكلات ناظر بر زندان‌ها در اين استان تاكيد كرد: زندان رجايي‌شهر كه در داخل شهر كرج است بايد هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلي آن، از وضعيت زندان بودن خارج شود و اقدامات متعاقب بعدي در قبال آن صورت بگيرد. رييس دستگاه قضا همچنين در راستاي انتقال و تغيير و‌ضعيت زندان رجايي‌شهر، دستورات مشخصي را خطاب به رييس سازمان زندان‌ها و رييس كل دادگستري استان البرز صادر كرد. رييس عدليه در ادامه به موضوع امكان انتقال و تغيير وضعيت زندان قزلحصار نيز كه آن هم در داخل محدوده شهري كرج است، اشاره كرد و از مسوولان ذي‌ربط در داخل استان البرز خواست تا در اين خصوص، طرح‌ها و پيشنهادهای خود را ارايه كنند. قاضي‌القضات در ادامه با اشاره به موضوع اسناد عادي و مشكلاتي كه از حيث اعتباربخشي به اين اسناد در حوزه اراضي ايجاد مي‌شود، گفت: استاندار البرز با همكاري مقامات قضايي كارگروهي را براي ساماندهي اسناد عادي در استان تشكيل بدهد.

ابزار و تجهيزات توليد به هيچ ‌وجه نبايد توقيف شود
محسني اژه‌اي در ادامه با اشاره به موضوع اموال توقيفي در استان البرز، به رييس كل دادگستري اين استان دستور داد: تا آنجا كه ضرورت ندارد، يك ملك يا وسيله نقليه يا هر وسيله ديگر، بي‌جهت توقيف نشود و ابزار توليد نيز به هيچ‌وجه توقيف نشود و حتي اگر دادخواستي در اين زمينه وجود داشت، ابزاري غير از ابزار توليدي توقيف شود. رييس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به موضوع ساماندهي اموال توقيفي بيان داشت: به رييس كل دادگستري استان البرز دستور مي‌دهم نسبت به تعيين تكليف سريع آن دسته از اموال توقيفي اين استان كه به سبب عدم صدور حكم قضايي همچنان در پاركينگ‌ها و انبار‌ها مانده است، اقدامات لازم و مقتضي را ترتيب بدهد. رييس دستگاه قضا همچنين به رييس كل دادگستري البرز دستور داد در قبال آن دسته از اموالي كه در گمركات و انبار‌هاي تمليكي و توقيفي اين استان مانده‌اند و قابل فروش و ترخيص نيستند، نامه‌اي را تنظيم كند تا موضوع براي تعيين تكليف در جلسه سران سه قوه مطرح شود.

موضع رسمي رييس قوه قضاييه درباره عفاف  و حجاب
قاضي‌القضات در پايان با اشاره به مقوله حجاب و برنامه‌هايي كه براي رفع ناهنجاري‌هاي اجتماعي تدوين شده است، گفت: اساس مسائل فرهنگي را بايد با مسائل فرهنگي حل كرد؛ اگر چه در اين مقوله بايد به موضوعات صيانتي و حقوقي نيز توجه داشت، اما چنانچه بخواهيم مسائل فرهنگي را صرفا با بگير و ببند حل كنيم، هزينه‌ها بالا مي‌رود و شاهد اثربخشي مطلوب نخواهيم بود.
وي در ادامه تاكيد كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي نزديك به 30 دستگاه در مورد موضوع حجاب، وظايف و تكاليفي مصوب كرده است بعضي از دستگاه‌ها بيش از 30 تكليف و وظيفه در اين خصوص دارند قوه قضاييه 5 تكليف دارد كه البته بايد به تكاليف خود عمل كند و دليل نمي‌شود اگر دستگاهي به وظايف خود عمل نكرد ما هم به وظايف خود عمل نكنيم. به زودي از همه ظرفيت‌هاي قانوني استفاده خواهيم كرد آنجا هم كه خلأ قانوني وجود دارد از طريق ارايه لايحه به مجلس عمل خواهيم كرد.
پيش از سخنان رييس قوه قضاييه، آيت‌الله حسيني همداني نماينده، ولي فقيه در استان البرز نيز طي سخناني با بيان اينكه يك سوم مردم استان البرز از معضل حاشيه‌نشيني رنج مي‌برند، گفت: ضرورت دارد كه مسوولان براي حل اين مساله تدبير ويژه‌اي داشته باشند. وي همچنين خواستار تخصيص بودجه مكفي براي تجهيز و ساخت مراكز قضايي استان البرز در جهت بهبود خدمت‌رساني به مردم و مراجعان شد. نماينده، ولي فقيه در استان البرز همچنين خواستار كمك بيشتر دستگاه قضا براي رفع موانع توليد در اين استان شد و گفت: مسوولان بايد شرايطي را فراهم كنند كه سرمايه‌گذاران رغبت بيشتري براي سرمايه‌گذاري در استان البرز داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون