• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5459 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ فروردين

با كسب 5 طلا، 2 نقره و يك برنز

كشتي فرنگي ايران قهرمان آسيا شد

امین میرزازاده،ایمان محمدی ناصر علیزاده، مهدی بالی و پویا دادمرز موفق به کسب مدال طلا شدند

تيم ملي كشتي فرنگي ايران عنوان قهرماني آسيا را از آن خود كرد. ملي‌پوشان كشورمان در اين رقابت‌ها در آستانه قزاقستان با كسب 5 طلا، 2 نقره و يك برنز جايگاه نخست را از آن خود كردند. جالب اينكه قهرماني تيم ايران قبل از شروع مسابقات رده‌بندي و فينال 5 وزن دوم مسجل شده بود. اين به خاطر درخشش فرنگي‌كاران ايران در 5 وزن اول بود كه 4 طلا و يك نقره به دست آوردند. 
در جريان رقابت‌هاي ۵ وزن دوم و پاياني كشتي فرنگي قهرماني آسيا در آستانه قزاقستان، صبح روز گذشته سجاد ايمن‌طلب در وزن ۷۲ و مهدي بالي در وزن ۹۷ كيلوگرم موفق به راهيابي به ديدار فينال شدند. رضا عباسي در وزن ۶۷ و عليرضا مهمدي در وزن ۸۲ كيلوگرم با شكست مقابل رقبا راهي مسابقه رده‌بندي شدند، اما مهدي محسن‌نژاد در وزن ۶۰ كيلوگرم تبديل به تنها كشتي‌گيري شد كه نتوانست انتظارات حداقلي را نيز برآورده كند و خيلي زود از مسابقات حذف شد. 
مهدي محسن‌نژاد دارنده ۲ مدال‌ نقره آسيا و اميدهاي جهان، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه ۴ بر ۳ مغلوب يرنور فيداخمتوف از قزاقستان شد. اين كشتي‌گير كشورمان با توجه به شكست حريفش در مرحله نيمه نهايي از دور رقابت‌ها كنار رفت تا تنها حذف شده تيم 10 نفره كشتي فرنگي لقب بگيرد. 
در وزن ۶۷ كيلوگرم رضا عباسي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه ۸ بر صفر بيگ ميرات نوباتوف از تركمنستان را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين ديدار مقابل كيوتارو سوگابه از ژاپن با نتيجه ۵ بر يك مغلوب شد و به ديدار رده‌بندي رفت. اين كشتي‌گير در ديدار رده‌بندي با نمايشي ضعيف و دور از انتظار با نتيجه ۹ بر صفر مغلوب بيشيكيف از قرقيزستان شد و در نهايت در جايگاه پنجم قرار گرفت. 
در وزن ۷۲ كيلوگرم سجاد ايمن‌طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه ۶ بر يك ويكاس از هند را از پيش‌رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در نيمه نهايي نيز با برتري قاطع ۹ بر صفر مقابل جيان تان از چين به فينال رسيد. با اين حال ايمن‌طلب در ديدار پاياني با نتيجه ۵ بر ۲ مغلوب ابراگيم ماگومادوف از كشور ميزبان شد و دومين نقره‌اي تيم ملي ايران لقب گرفت.
در وزن ۸۲ كيلوگرم عليرضا مهمدي پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه ۷ بر صفر مقابل و هاليشان باهيجيانگ از چين به پيروزي رسيد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه ۸ بر صفر مقابل آكيلبك تالنتبيكوف از قرقيزستان مغلوب شد و به ديدار رده‌بندي رفت. اين كشتي‌گير كشورمان در ديدار رده‌بندي موفق شد با نتيجه 5 بر يك داهيا از هند را شكست دهد و به نشان برنز دست پيدا كند. اين تنها مدال برنز كاروان ايران از آستانه بود.  در وزن ۹۷ كيلوگرم مهدي بالي پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه ۷ بر ۵ مقابل يوتا نارا از ژاپن به برتري دست يافت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله نيز يي مينگ لي از چين را ۷ بر يك برد و فيناليست شد. بالی در فینال حریف خود را با نتیجه 7 بر 4 شکست داد و به مدال طلا رسید. در جريان رقابت‌هاي ۵ وزن نخست نيز كه روز يكشنبه برگزار شد، پويا دادمرز در ۵۵، ايمان محمدي در ۶۳، ناصر عليزاده در ۸۷ و امين ميرزازاده در وزن ۱۳۰ كيلوگرم به مدال طلا رسيدند و امين كاوياني‌نژاد در وزن ۷۷ كيلوگرم نيز به دليل آسيب‌ديدگي در فينال به ميدان نرفت و به مدال نقره رسيد.
به اين ترتيب شاگردان حسن رنگرز در تيم ملي كشتي فرنگي ايران موفق شدند با اقتدار بر بام آسيا قرار بگيرند. 
تيم كشتي فرنگي ايران در رقابت‌هاي سال 2022 كه در مغولستان برگزار شده بود بعد از قزاقستان در جايگاه دوم قرار گرفته بود، اما امسال توانست با پشت سر گذاشتن اين حريف آن هم مقابل چشم كشتي‌دوستان قزاق به عنوان قهرماني دست پيدا كند. اين پانزدهمين قهرماني ايراني در رقابت‌هاي كشتي فرنگي آسيا به حساب مي‌آيد.
همچين تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا صبح ديروز دوشنبه (21 فروردين ماه) راهي قزاقستان شد. اين رقابت‌ها روزهاي 24 و 25 فروردين ماه در شهر آستانه كشور قزاقستان برگزار مي‌شود.  تركيب تيم اعزامي كشورمان به اين مسابقات به شرح زير است: 
57 كيلوگرم: عليرضا سرلك، 61 كيلوگرم: ياسين رضايي، 65 كيلوگرم: رحمان عموزاد، 70 كيلوگرم: مرتضي قياسي، 74 كيلوگرم: حسين ابوذري، 79 كيلوگرم: اميرحسين كاووسي، 86 كيلوگرم: عليرضا كريمي، 92 كيلوگرم: ارشك محبي، 97 كيلوگرم: مجتبي گليج و 125 كيلوگرم: اميررضا معصومي. سرمربي تيم ملي كشتي آزاد نيز برعهده پژمان درستكار است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون