• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5464 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۰ فروردين

اختصاصي روزنامه اعتماد:

استفاده يكي از مربيان سرخابي از هوش مصنوعي براي پيروزي در دربي!

سامان سعادت

اين روزها بحث استفاده از هوش مصنوعي يا همان چت جي‌پي‌تي بسيار داغ شده است. مردم سوالات خودشان را در هر حوزه‌اي از هوش مصنوعي مي‌پرسند و او هم پاسخ مي‌دهد! از سوالات فيزيك و شيمي گرفته تا فوتبالي و مذهبي! بله مذهبي! همين دو، سه روز پيش يك نفر در جلسه فعالان اقتصاد ديجيتال در حضور رييس‌جمهور گفت از چت جي‌پي‌تي پرسيده شب قدر چه اهميتي دارد!

طبق شنيده‌هاي خبرنگار روزنامه اعتماد در آستانه دربي‌ شماره 100 كه يكي از حساس‌ترين دربي‌هاي تاريخ ميان استقلال و پرسپوليس است، كادرفني يكي از دو تيم پايتخت تصميم گرفتند از اين اپليكيشن براي شكست حريف استفاده كنند!  ماجرا از اين قرار است كه در دو، سه ماه گذشته هوش مصنوعي در بسياري از حوزه‌هاي فوتبال توليد محتوا كرده است و به نظر مي‌رسد تسلط خوبي روي حوزه مستطيل سبز دارد. انواع و اقسام بهترين تركيب‌هاي تاريخ يا باشگاه‌هاي مختلف يا اينكه سيستم سه دفاعه بهتر است يا چهار دفاعه و اين‌جور چيزها در فضاي مجازي منتشر شده است. يعني مثلا يك كاربر از چت‌ جی‌پی‌تی پرسيده بهترين تركيب تاريخ بارسلونا كدام است يا مثلا پرسيدند كدام بازيكنان شانس بيشتري براي كسب توپ طلاي امسال دارند و اپليكيشن هم پاسخ داده.
طبق همين پيش زمينه و طبق برخي اخبار كه به گوش خبرنگار «اعتماد» رسيده در يكي از جلسات كادرفني يكي از دو تيم پرطرفدار پايتخت و در آستانه دربي مرگ و زندگي، ابتدا استفاده از هوش مصنوعي براي پيدا كردن راه‌هاي بردن بازي به شكل شوخي از سمت يكي از اعضاي كادرفني مطرح شده و بعد هم مورد استقبال قرار گرفته و به شكل تستي مورد استفاده قرار گرفته است!
حال اينكه چقدر چنين اقدامي مي‌تواند جدي و ادامه‌دار باشد، مشخص نيست. اينكه مربي تراز اول حاضر در ليگ ايران حاضر شود سرنوشت چنين بازي حساسي را به دست هوش مصنوعي بسپارد هم محل سوال است. همين‌طور اين مساله كه آيا واقعا هوش مصنوعي مي‌تواند در تقابل‌هاي فعلي كمكي به تيمي كند، چراكه معمولا اين اپ در اين‌گونه سوالات پاسخ‌هايي كلي مي‌دهد كه عملا به درد كسي نمي‌خورد. اما به هر حال گويا كادرفني مورد نظر بدش نيامده چنين راهكاري را هم تست كند تا شايد ايده‌هاي جالبي در خلال اين آزمون و خطا به ذهنش برسد. 
البته از سوال يا سوال‌هاي پرسيده شده از هوش مصنوعي يا اينكه پاسخ هوش مصنوعي به چه شكل بوده و آيا جواب قابل قبولي ارايه كرده اطلاعاتي در دست نيست. 
دو تيم استقلال و پرسپوليس هفته آينده يكشنبه 2 ارديبهشت از هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر به مصاف هم خواهند رفت. دو تيم در حال حاضر با امتيازات 55 و 54 و فاصله يك امتيازي در جدول رده‌بندي از هم قرار دارند و برنده مي‌تواند گام بزرگي به سمت پشت سر گذاشتن رقيب سنتي خود انجام دهد. از آن سمت سپاهان هم 54 امتيازي است و اصلي‌ترين رقيب اين دو تيم به حساب مي‌آيد كه دعا مي‌كند بازي دو تيم به تساوي برسد. سپاهان يك روز بعد از دربي با ملوان ديدار خواهد كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون