• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5478 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۸ ارديبهشت

روي موج خبر

ارسال لايحه ضد تورمي دولت به مجلس

پاد| رييس‌جمهور در نامه‌‍‌اي لايحه «الحاق يك بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ كل كشور» كه به پيشنهاد معاونت اقتصادي توسط هيات وزيران با قيد دو فوريت به تصويب رسيده است را براي انجام تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.
پايگاه اطلاع‌رساني دولت نوشت: با عنايت به فرمان مقام معظم رهبري مبني بر انجام اقدامات لازم براي مهار تورم و رشد توليد در سال ۱۴۰۲ و در راستاي كاهش نرخ ماليات بر ارزش افزوده كالاهاي اساسي جهت جلوگيري از افزايش قيمت اين كالاها و مديريت هزينه سبد خانوار، لايحه زير كه مفاد آن در هشتاد و سومين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي مورخ  ۶/۱/ ۱۴۰۲ به تصويب رسيده است، براي انجام تشريفات قانوني مربوط تقديم مي‌شود.


چرا  شهيد  همت  «راضي» نشد امام(ره) خطبه عقدش را بخواند؟

فارس|نام محمدابراهيم همت از آن نام‌هايي است كه به گوش خيلي از ما خورده است. مردي كه فرمانده لشكر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) بود و ۴۰ سال قبل در اسفند سال ۶۲ در جزيره مجنون عاقبت بخيري را از خدا گرفت و شهيد شد. آنچه مي‌خوانيد روايتي است از ازدواج او با ژيلا بديهيان كه خواهرش اين‌طور تعريف مي‌كند: ازدواج ابراهيم برمي‌گردد به سال ۶۰. يك روز زنگ زد به مادر و تلفني ماجراي خواستگاري‌اش را از يك دختر اصفهاني در پاوه گفت. مادر اول اعلام نارضايتي كرد و خواست همين جا (شهرضا) برايش يك دختر پيدا كند، اما حاجي قبول نكرد و گفت من همسري را مي‌خواهم كه همه جا دنبالم باشد؛ حتي تا لبنان. بعد هم گفت: دختري كه انتخاب كرده‌ام همان است كه مي‌خواهم. خدا را شكر همين طور هم بود. خانمش هميشه با ابراهيم بود و فقط موقع عمليات‌ها كه مي‌شد، آن‌هم با اصرار حاجي برمي‌گشت اصفهان. با همه موانع موجود بر سر راه ابراهيم، بالاخره در سال ۶۰ به همسر مورد علاقه‌اش رسيد و خطبه عقدشان با كمترين تشريفات و آداب و رسوم و تنها با يك مهريه ۱۵۰ هزار توماني آن هم با اصرار پدر عروس، جاري شد. يكي از شرط‌هاي ازدواج همسر ابراهيم با او، نداشتن مهريه بود. همسر حاجي خيلي دلش مي‌خواست امام خطبه عقدشان را بخواند، ولي ابراهيم گفت: «من راضي نيستم وقت مردي را كه اين همه انسان با او كار دارند به خاطر كار شخصي خودم بگيرم.»


اولين تصاوير از «فرود»  سه فروند جنگنده «سوخو ٣۵» در «مهرآباد»
موج| براساس اعلام خبرگزاري‌ها اولين گروه از جنگنده‌هاي خريداري شده ايران از روسيه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمين نشسته است. تصاويري از پرواز سه فروند جنگنده «سوخو ٣۵» در آسمان پايتخت و كاهش ارتفاع آنها براي فرود در مهرآباد منتشر شده است. يكي از خبرگزاري‌ها، كليپي از لحظات پرواز سه فروند جنگنده «سوخو ٣۵» در آسمان تهران و فرود آنها در فرودگاه مهرآباد را منتشر كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون